199 CP fra Norwegian

Numsket

Newcomer
Norwegian driver og pusher kredittkort for tiden. Det er ikke noe årsavgift, og du får 199 CP når du bruker det første gangen. (Er vel bare å kjøpe en bug eller noe slikt). Litt stress, men kan jo være verd det.

Jeg var dum nok til å gå i den fellen engang.

1. Nettbanken var helt ubrukelig.
2. Kjøp av reiser var kredittkjøp og det var umulig å få til automatisk trekk fra konto hos Norwegian Bank hvor jeg hadde sørget for å ha hele beløpet for kjøpet stående. Man måtte derimot kopiere alle data fra status på kredittkortet og overføre pengene dit med alle referanser. Formatene var slik at det var ikke engang mulig med klipp og lim. Gjorde man ikke dette i tide begynte det å løpe 25% rente eller noe slikt på beløpet. Om jeg ikke husker feil ble det da også gebyrer.
3. Banken var operert av Terra Bank og etter en stund ble det liv i svindlerne der. De fant ut at om man var kunde av Norwegian Bank så var man også kunde av Terra bank og så begynte de med negativt salg av rare kort og kredittjenester fra Terra Bank jeg ikke hadde hørt om.

Klarte etter flere forsøk å melde meg ut av hele bank-rotet der, det var heller ikke lett. All ekstra jobb og styr var virkelig ikke verdt noen få poeng. Vil anbefale folk å styre unna.

Last edited:
Har så langt bare gode erfarringer med Norwegian kortet. Tok meg ikke lang tid å samle opp til ei reise. Men bare husk å sette inn penger etterhvert.
Nå har vel ikke de noe med Terra å gjøre , har uansett ikke blitt plaga med noe bortsett fra masse reward points :)

Har så langt bare gode erfarringer med Norwegian kortet. Tok meg ikke lang tid å samle opp til ei reise. Men bare husk å sette inn penger etterhvert.
Nå har vel ikke de noe med Terra å gjøre , har uansett ikke blitt plaga med noe bortsett fra masse reward points :)

Støttes! Kortet er genialt.. får nok til en reise mye fortere enn ved andre bonusprogram (selv om cash points vel egentlig ikke er et "bonusprogram"). Det geniale er at du ikke må spare opp en viss sum for å få reise. Man velger det beløp av cashpoints man vil bruke og får tilsvarende fratrekk på billett, integrert i bestillingssystemet til Norwegian. Så selv om du har 100 eller 1000 cash points, får du uansett brukt dem.

Andre bonusprogram må du ofte vente i måneder før poeng kommer på konto. Her får du poengene i det kortet blir belastet.

Kortet er altså genialt for hvermansen. Eneste baksiden er jo at det er et flatt bonussystem, der gode kunder ikke progressivt får større fordeler. Da hadde det vel kanskje også mistet litt av sin effekt?

Jeg har brukt dette kortet i mange år nå og kan ikke få fullrost det nok..

Jeg har MYE utlegg igjennom jobb, følgelig blir det mye CP av det, som kan benyttes til å bli flydd rundt av rødnesene..

Som med alle kredittkort er poenget å betale regninga ved forfall og huske å betale HELE beløpet og ikke bare de 3% som er minimumsbeløpet.
Men dette gjelder jo for alle kredittkort.

Jeg betaler ca 95% av alle mine kortkjøp med dette kortet og dermed blir det CP av det..

Og som keypoint sier, man trenger ikke betale alt med CP, men man kan betale deler av beløpet for turen. Jeg har vel 4 500 CP stående på konto nå, som jeg må finne på noe å bruke de på..

Jeg har også bare gode erfaringer med dette kortet. Tiltross for at de gjør det litt vanskelig for oss å betale. Men det tar jo fremdeles ikke mer enn 3 minutt 1 gang pr mnd og det er det verdt etter min mening.

Jeg var dum nok til å gå i den fellen engang.
3. Banken var operert av Terra Bank og etter en stund ble det liv i svindlerne der. De fant ut at om man var kunde av Norwegian Bank så var man også kunde av Terra bank og så begynte de med negativt salg av rare kort og kredittjenester fra Terra Bank jeg ikke hadde hørt om.
Hva slags negative salg er det du har fått fra Terra? Det *kan* jo rett og slett bare ha vært en del av at Bank Norwegian avsluttet samarbeidet med Terra?

Bare kredittkortet, ikke selve banken, var tidligere operated by Terra.

Jeg har også dette kortet, og det er jo særdeles brukervennlig i forhold til både opptjening og bruk av cashpoints som delbetaling. Selv jeg, som flyr minimalt med DY og foretrekker konkurrenten, ser intet lureri i dette kortet, som er et helt normalt kredittkort. Ville anbefale kortet.

Om en bruker denne linken får en hele 200 cashpoints:
https://www.banknorwegian.no/Pages/Kredittkort.aspx?CampaignCode=verve&ReferralCode=T9MFHKWV
og undertegnede får det samme gjennom en vervekampanje :)
Bedre at to får 200 enn bare en?? :) :) (fattig student)

Kredittkortet til BankNorwegian er genialt! Man må bare være obs på to ting:
Minibankuttak i Norge koster 29kr, gratis i utlandet
&
Om man betaler regninger med kortkreditten løper renter fra dag 1!
Ellers er det en fin rabatt fra Norwegian.

Hva slags negative salg er det du har fått fra Terra? Det *kan* jo rett og slett bare ha vært en del av at Bank Norwegian avsluttet samarbeidet med Terra?
Det begynte å gratulere meg med nye kredittkort og sende dem rekommandert til meg.

Nå tjener jeg cashpoints uten å ha kort hos Norwegian og betaler med Diners så jeg også får Eurobonuspoeng med det samme...

Kundeservice bekreftet at det var umulig å få kjøpet dekket automatisk selv om jeg hadde pengene på konto hos Bank Norwegian, alle data måtte tastes inn manuelt uten klipp og lim.

Har de fremdeles denne ordningen eller har de fikset det?

Kundeservice bekreftet at det var umulig å få kjøpet dekket automatisk selv om jeg hadde pengene på konto hos Bank Norwegian,

Det er liksom det som heter kredittkort, i motsetning til debitkort...

Dessuten har de da efaktura hvor du taster minimalt (riktignok smått irriterende at denne kommer ferdig utfylt med minimumsbeløpet på 300,-...)

Terra sendte vel gamle kunder sitt eget kort etter at BankNorwegian sa opp avtalen med Terra... Ikke spesielt heldig, og merkelig BankNorwegian ikke hadde sikret seg mot slikt i avtalen sin med Terra, men i så måte et enkelttilfelle man må kunne se forbi...

Back