100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Jeg tror det er tilfeldig alt etter hvem man prater med. Vi brukte 110 000 poeng på Japan og Singapore, mens de tre andre jeg ordnet tur med slapp med 100 000 på samme destinasjon og stopover. Begge deler ble ringt inn til det norske nummeret.

Hmmmm, selv om du er nede i BKK , som er South-Asia....kult - hvor ringte du ?

Ringte det norske nummeret, men spurte ikke hvor vedkommende satt.

Var litt usikker på om routingen ville bli godtatt. Jeg sa vi skulle til HKG, og han reagerte ikke på å ta det via BKK. Vi er der kun i transit i 2,5 timer, så mulig det er årsaken.

Jeg var veldig lysten på LX i F, og via BKK var det eneste jeg fant i det tidsrommet vi ønsket. Fikk i tillegg TG i F på kjøpet:)

De sleit med prisingen av skattene, og brukte vel godt over 1 time. Endte på ca. kr. 800,-.

Jepp...glad jeg har bekreftet 2K og 1A på langturene....;)

Da ble det endringer på meg gitt.....nå er det 2A og 2K, men to nye destinasjoner + noe jeg ALDRI hadde trodd jeg skulle få oppleve :D :D

Edit; TRD-OSL-FRA-KIX-HKG-(BKK)-MUC-OSL-TRD (slik at man får EK F også)

Last edited:

Det mangler noen TR's fra div.reiser booket med US-poeng.....;)

Kommer de ???
(Discus har sagt den er på vei)......

Ja takk, gjerne! Virker det som om en må ha en link for hver enkelt devinded-konto, eller kan en bruke samme linken på mange kontoer?

Da har man måttet endre litt på planene ( igjen )....men det endte opp med det bedre ;)

Fikk bekreftet LX F på ZRH - HKG og reise på datoene jeg ville, så her blir det bra. Ser det er stor diskusjon på Flyertalk ang. det å få tak i LH F/LX F. Ser ut som innstramminger er innført fra de to......:fly

Antar vel om det gamle tilbudet kommer tilbake, er vel hele Flyprat på hugget.

Vet hvor jeg vil fly, etter ICN i mars :colgate:

Antar vel om det gamle tilbudet kommer tilbake, er vel hele Flyprat på hugget.

Vet hvor jeg vil fly, etter ICN i mars :colgate:

Du er ikke alene! Hver gang jeg ser denne tråden på førstesiden er det rett inn og høy puls mens jeg håper tilbudet er tilbake :)

Da har man måttet endre litt på planene ( igjen )....men det endte opp med det bedre ;)

Fikk bekreftet LX F på ZRH - HKG og reise på datoene jeg ville, så her blir det bra. Ser det er stor diskusjon på Flyertalk ang. det å få tak i LH F/LX F. Ser ut som innstramminger er innført fra de to......:fly

Når du sier endret...betyr det at du har ringt US og fått endret flighter og/eller reisetidspunkt? I så fall, betalte du noe gebyr? har hørt $150 pr billett...

MVH

Tommy

Når du sier endret...betyr det at du har ringt US og fått endret flighter og/eller reisetidspunkt? I så fall, betalte du noe gebyr? har hørt $150 pr billett...

MVH

Tommy

Stemmer på en prikk. 150 $ i endringsgebyr + ev. forskjell i skatter i avgifter.For meg utgjorde det +26 NOK.....

1. ringte us airways idag for å gjøre en endring på en bonusreise jeg har bestillt til i sommer. Det jeg ville endre var fra J til F på BKK-DPS-BKK delen av ruten min da jeg hadde lest på FT http://www.flyertalk.com/forum/thai...1178650-dps-bkk-changed-744-all-series-3.html at ruten nå skal betjenes av 747 med F klasse. Fikk beskjed om at det var ledig begge veier og at hun skulle ta en prat med dividend gjengen (eller noe sånn) Etter endel pausemusikk fikk jeg beskjed om at dette ikke var mulig. syns det var litt rart da jeg jo hadde blitt belastet for en F klasse bonus reise i utgangspunktet.
Uansett, nå var det andre problemer på gang, fikk beskjed om at 4 av avgangene i bookingen hadde endret tider. Kun småting på max 20 min, men BKK-LHR-SVG delen av ruten var ikke lenger gyldig grunnet 1t 20 min connection på LHR. De var enige at dette hørtes rart ut, men fikk altså ikke gjort noe med det. Heldigvis var det ledig via FRA, måtte dog ta til takke med economy fra FRA til SVG. Spurte igjen om det ikke var mulig å få F klasse BKK-DPS -BKK og fikk nå beskjed om at de kunne gjøre et unntak grunnet alle dikedariene. etter nye 30 min med pausemusikk fikk jeg beskjed om at alt var i orden. Hadde ikke tid til å sjekke mer da, når jeg sjekket bookingne nå ikveld så jeg at de bare hadde oppgradert BKK-DPS og ikke returen. BØr jeg være fornøyd med dette eller kan det være verdt å ta en tlf til? Har ikke noe navn eller noe på de jeg pratet med , så kanskje ikke så mye hold i at jeg sier at de sa de skulle gjøre et unntak? Noen som kjenner policy på å oppgradere klasse på samme avgang slik jeg prøver her?

2 har og oppdaget at de har klart å booke bilettene i navn som ikke er like passet, både på meg og samboer. Fannt dette ut når jeg gikk inn på booking via nettsidene til flyselskapene vi faktisk skal reise med, på us airway ser det ok ut. Syns dette er veldig rart da vi har bestillt via Dividend konto og navnet står der...
Er det noen som kjenner til hvor mye avvik som tolereres på biletter? Det som har skjedd er at fornavnene har fått en ekstra bokstav på slutten av navnet, mellomnavnet har ikke blitt tatt med, etternavn er korrekt. Skal reise med Thai og Lufthansa.

Det å forsøke å mase/tyne reglene er vel en smakssak - jeg mener "tilbudet" er så generøst at man kanskje ikke skal tøye strikken. Plutselig finner de et eller annet "ulovlig" og sier at hele sulamitten må bookes om el.l.

Mellomnavn spiller normalt ingen rolle på billetten.

Jeg ville kanskje forsøkt å ringe igjen, å høre om det er mulig siden det er en schedulechange som gjør at connx.tiden blir ugyldig. Sjekk også ev. ANA/Expertflyer/KVS om ledige alternativer og forsøk om du kan få endret dette UTEN gebyr pga sched.change.

Verdt et forsøk.... :D

Verdt et forsøk.... :D

Ja, men husk at billettene må skrives om og da kan det slå inn sperrer i systemet som ikke lar seg overstyre uten autorisasjon. Evt. nye regelendringer vil også slå til så man bør ikke presse for mye (kan bli ris til egen bak) - vær ydmyk.

Status
Not open for further replies.
Back