100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Har lest omtrent hele tråden på flyertalk, men det gjør ikke noe med det faktum at det legges ut et tresifret antall bonusseter for hver dag. Spiller liten rolle om 2 eller 20 benytter seg av tilbudet daglig.

Og de skal vi synes synd i? Hvorfor?

Det legges ikke ut tresifret antall seter på de ruter og klasser som det går mye av, jeg har lang erfaring med Star Alliance awards og ser med selvsyn at antallet har falt kraftig de senere månedene.

Og nei, jeg forventer ikke at du synes synd i oss, men si ikke at du er så naiv at du ikke ser det problematiske i dette (selv om det har gagnet deg og mange andre). Om det er så flott og uproblematisk som du fremstiller det tilbyr vel snart både LH, SK m.fl. muligheten til å få en tur i første klasse for peanøtter.

Uansett, jeg får håpe på stopp og du får håpe på fortsatt "salg" hos US i det videre.

Last edited:

Ikke bare tror man at LH blokkerer seter så USAir ikke ser dem, men det ryktes at USAir blokkerer seter slik at de skal "slippe" å selge UA og TK-seter
There’s a common inventory of Star Alliance award seats (known as Starnet), so what’s an airline to do when they don’t want to pay partner airlines for their award seats? Just block the space, of course!
http://boardingarea.com/blogs/onemileatatime/2010/11/25/us-airways-starnet-blocking-is-getting-bad/

http://boardingarea.com/blogs/viewf...oking-award-seats-that-lufthansa-is-offering/

EDIT:

Fra den siste linken:

It’s not that US Airways can’t access the seats, either. When they enter the city pairs they’ll see the space not available. But if the agent will manually request the space from Lufthansa, it’ll come back confirmed. That’s something which worked without any difficulty for me this evening.

Det har jeg faktisk opplevd selv - booket MUC-NRT og USAir sa det var "utilgjengelig/waitlist", satt bookingen på vent og da fikk den status "awaiting confirmation" som gikk gjennom ila. et døgn.

Last edited:

Er det noen som har bestilt seter på OZ ? Fikk ref'en fra de hyggelige på US i Liverpool.

Ringte OZ i London, men hun der kunn eike gjøre noe, fikk ikke opp seatmap. Men jeg har en liten mistanke at hun var en av de som er hyggelig, men ikke helt med ? Hun pratet om codeshare etc.. Som det ikke er..

Tenker jeg vil ringe USA.

Er det noen som har bestilt seter på OZ ? Fikk ref'en fra de hyggelige på US i Liverpool.

Ringte OZ i London, men hun der kunn eike gjøre noe, fikk ikke opp seatmap. Men jeg har en liten mistanke at hun var en av de som er hyggelig, men ikke helt med ? Hun pratet om codeshare etc.. Som det ikke er..

La telefonen ligge. Asiana har setevalg på nett:

http://chkin.flyasiana.com/start/main.jsp?enType=E

Takk for den, men den er prøvd. Tydeligvis bare for deres billettnummer som starte rmed 988. Prøvde å mekke ved å fjerne disse tall og la inn US billetnummer , men nei takk, greide ikke å lure dem..^_^:colgate:

Takk for den, men den er prøvd. Tydeligvis bare for deres billettnummer som starte rmed 988. Prøvde å mekke ved å fjerne disse tall og la inn US billetnummer , men nei takk, greide ikke å lure dem..^_^:colgate:

Da jeg bestilte billetten, spurte jeg samtidig om de ulike selskapenes bookingref. Fikk da fem forskjellige (US, LH, NH, UA, OZ). Da har jeg også kunnet velge seteplassering hos de forskjellige selskapene. Ring US og få takk i de forskjellige ref'ene.

Joda, jeg har ref'en til OZ men OZ dama i London kunne ikke booke seter i dag.. Men jeg følte hun var litt på jordet. Prøver vel OZ i LA senere i kveld.

LH fixet US de beste ombord, har Amadeus ref'en men ikke nødvendig å bruke den...

Det jeg har gjort når jeg skal velge sete er å sende en mail til selskapene via hjemmesidene deres. Skriver at jeg flyr first og ønsket det og det setet. Går alltid i boks i løpet av 24 timer.

Om det funker med OZ vet jeg ikke

Takk for tipset. Vil prøve det også...

He, he, jeg koser meg nå, liker forskning...:colgate: Ringte en meget hyggelig dame i LA, med litt aksent. Var kaldt der...

Hun bekreftet 3 K for fruen og 4 A for meg på 744'en .

Vel forståelig, vi har to ref nummer. Litt skrå over opp til høyre er fruen. Da kan jeg vel snike meg til baren litt oftere. Hun har et godt sovehjerte...

Men også beskjed om at hun ikke kan gjøre noe, men prøv i januar sa hun..

Vel får vel prøve e-mail varianten...;) Kunne tenke oss 1 A og 1 K...

Episode 3 kommer senere. Kan jo være andre som har/skal booke OZ for to...:stir

hei, var på tlf med us nå for å booke en tur. Har søkt på KVS tool for å finne en tur, men da jeg snakket med us sa de at det ikke var noe ledig på første klasse.
Det jeg fannt selv var
19.06 svg -fra 13.25 fra-bkk c ledig for 2 person
22.45 fra-bkk f ledig for 2 , ankomst bkk 20.06 utpå dagen engang, så ikke fly videre den dagen.
08.50 21.06 bkk-dps ledig for 2 på C
blir dette da ugyldig?

hun sjekket hele resten av juni og sa det var fullt, mens jeg får opp ledig på denne og andre ruter nesten hver dag. Kom aldri til returen som jeg hadde håpet kunne involvere 8 dager stop i bangkok og resten ca samme rute. Er dette noe jeg bør få til eller er jeg litt på jordet? hadde egnetlig håpet på en stopover på noen dager på nedreisen og noen dager på tilbakereisen, men fikk beskjed om at det kun var mulig med en stopover totalt. Har allerede kjøpt poengene så setter stor pris på tips :)

Da er kanskje US ute i kulden når det gjelder tilgang til bonusseter.
Tips nr 1. Ikke kjøp poeng før du har reservert turen.
Tips nr 2. Ring igjen, kanskje en annen agent er i stand til å finne noe.

fulgte rådet og ringte tilbake. Denne gangen hadde dama full kontroll og fikk ordnet det hele på 30 min. Var ikke helt identisk det hun fikk opp som jeg hadde funnet på KVS tool, men med start to dager senere enn beregnet så ble det:
svg-fra øk
fra-bkk 1.klasse
bkk-dps business
dps-bkk business stopover
bkk-lhr 1.klasse
lhr-svg business

Hadde håpet å få oppleve LH fra Frankfurt , ble thai begge veier, får ta LH ved neste miles tilbud ;). Så fortsatt mulig å finne biletter, har visst bare litt å si med hvem du treffer på tlf :)

Ja, som Dag sier, ring en gang til ev. et par.. Som jeg gjorde i går vedr. seter.. Det er mang eikke helt oppegående i alle flyselskap..

For å få våre favotittseter på OZ vil jeg sende noe på antikt som heter fax.
Det har virket raskt på CO OnePass og KL/AF OnePass .. Virker som de som passer på denne antikviteten har mye mindre å gjøre..:colgate::colgate:

Kan jeg både kjøpe og gi bort miles sånn at både jeg og samboeren min får 100.000?

Kan jeg både kjøpe og gi bort miles sånn at både jeg og samboeren min får 100.000?

Pkt 1) Du må ha vært medlem i 13 dager før du kan kjøpe

Pkt 2) Du kan kun få 50K i bonus, så du må evt. kjøpe til deg selv på din konto, og til samboer på vedkommendes konto

Pkt 3) Anbefaler å booke før dere kjøper da det tidvis har blitt veldig trøblete å finne seter (ref tidligere artikler). Du kan risikere å brenne inne med mil.

...og tilbudet går ut i dag

1. Ingen problem.

2. Men må betale med mitt kort. Så det er jo to kontoer, men den ene er kjøpt og den ander er gift. Vil det funke?

3. Får ta sjansen på at det går bra.

Spenningen stiger når det gjelder om tilbudet kommer tilbake. Det går ut i dag...
Ser av flyertalk at det er stadig større problemer med å få ut bonus-seter, men de fleste som poster på DM-forumet er vel basert i USA. Det virker ikke som det er samme problemet herfra til Asia.

Status
Not open for further replies.
Back