100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Ble ikke noe nytt tilbud idag gitt.

Kanskje de har fått LH og andre *A på nakken?

Og det er slutt på Nord-Amerika -Asia via Europa og Europa-Asia via Nord-Amerika. Det ble vel for mange kreative routinger etter hvert.

Og det er slutt på Nord-Amerika -Asia via Europa og Europa-Asia via Nord-Amerika. Det ble vel for mange kreative routinger etter hvert.

Men det er vel bra for oss som håper på nye tilbud og vil reise Europa - Asia / Europa-Nord Amerika! Da slipper vi alle amerikanerene som jo sikkert er i flertall i å utnytte dette.

Ser at Lufthansa skal rekonfigurere en del av sine 744. First class skal ned fra 16 til 8 seter, man skal modifisere eksisterende seter slik at man får et sete der midtgangsetet er i dag, og en seng der vindussetet er.
Det er i første omgang 10 fly som skal modifiseres. En del fly skal ikke modifiseres, siden de skal ut av flåten, og en del fly mister 1.klasse. Planlagt er at det skal skje i løpet av 2011. Vil tro at tilgjengelighet på F vil gå vesentlig ned da, 3-4 seter pr flight i O-klasse blir det nok slutt på.
Hvilke ruter får ny første klasse først? Jeg tipper PVG, SIN, HKG pluss kanskje en rute til Sør-Amerika og resten til USA.

Og da har de begynt å endre på setekartet. De tre som jeg hjalp med bookingen har blitt flyttet på. De som har flighter med Lufthansa 744 fra våren av, bør sjekke hvor de nå har blitt plassert. Vedlagt et bilde av hvordan setekartet ser ut nå

Attachments

• Uten navn.JPG
    Uten navn.JPG
    37.7 KB · Views: 954

Og da har de begynt å endre på setekartet. De tre som jeg hjalp med bookingen har blitt flyttet på. De som har flighter med Lufthansa 744 fra våren av, bør sjekke hvor de nå har blitt plassert. Vedlagt et bilde av hvordan setekartet ser ut nå

De blir ikke downgraded av LH håper jeg.......?? :cry:

Neida, men i stedet for at alle var på rad 83, var det to på rad 83 og en på rad 81 som jeg flytta bak til rad 82. Noen som har sett bilder av hvordan den nye layouten ser ut?
Vil tro at tilgjengeligheten går drastisk ned i O-klasse fremover.

Jeg og kona var booket inn på rad 83 på HKG-FRA og vi har disse fortsatt. Men ser at setekartet også for oss er endret til kun 8 seter i F.

Hadde vært artig og sett layouten på F etter endringen.

EDIT: Og spørsmålet er... hvilken rad er best etter endringen når man reiser to sammen? :)

Last edited:

Neida, men i stedet for at alle var på rad 83, var det to på rad 83 og en på rad 81 som jeg flytta bak til rad 82. Noen som har sett bilder av hvordan den nye layouten ser ut?
Vil tro at tilgjengeligheten går drastisk ned i O-klasse fremover.

Kanskje jeg har drømt, men mener å ha hørt at det blir likt som idag, men at alle får 2 seter og at den ene brukes som seng. Så da kan en nok sitte sammen hvis en vil.

Ville ikke bekymret meg nevneverdig for nytt kabininteriør, det kommer til å ta svært lang tid for LH å pusse opp alle sine 744. Det som kommer til å skje i første omgang er at hver passasjer får to stk. gamle F-seter.

The gravy train has reached the station :(

Yepp - for US-reiser og kreative routinger ser det litt trist ut, men slik jeg leser det vil det fremdeles være (små) håp på å kunne få ut greie EU til Asia/Afrika turer. (Nei, jeg har ikke sjekket Flyertalk der det sikkert går for seg mer eller mindre akademiske utredninger)

Men får si som Tommy - greit å ha milene inne på bekreftet booking og ikke på konto...

Ser ut til at mange her inn valgte rett tid å hoppe på toget. Får håpe at ikke alt for mange sitter med kjøpte miles på hånden, men som Discus nevner så ser det ut til at det ennå er åpent for greie Asia-/Afrikaturer.

Jeg må innrømmet at jeg fikk sjokk når jeg foreslo å reise hjem fra NRT via ORD og det gikk. Tydeligvis har lykken stått den kjekke bi :)

Ha en fortsatt fortryllende helg!

Dette var vel litt for godt til å vare, ja... Jeg hadde lurt på å benytte meg av det til neste år, men nå ser det litt dårligere ut. Jaja.

Men påvirker disse endringene businessclass mellom Europa og Asia?

Eftersom jag äntligen skapat ett konto på flyprat vill jag passa på och tacka för alla råd som getts om hur man köper poäng och bokar F awards i denna tråd.

Jag bokade i helgen ARN-MUC-HKG(dest)-PEK(stop)-MUC-ARN i F för resa med Lufthansas och Air China i oktober-november nästa år. Allt detta för total ca 11 kSEK (100 kmiles + 700 SEK i skatter). Jag valde att köpa poängen i November och boka först nu då jag behöva låta mitt hemresedatum komma inom 330 dagars gränsen.

Jag fick på första försöket tag i en mycket trevlig agent som tog emot mina önskade flighter utan problem. Jag hade i förväg kollat på ANA (och KVS) sett att jag inte kunde hitta någon flight med mellanlandning i FRA så jag får nöja mig med F-lounge i MUC denna gång.

Nu återstår bara att få fram PNR från US till Lufthansa så att jag kan välja plats.

Jag kan inte låta bli att fråga mig om man har någon chans att boka F-awards utan ANA availability checks. Det borde kunna ta någon timma för agenten om hon måste söka efter lediga platser.

Da har du en kjekk tur å se frem til

Reiser selv på fredag (hvis værgudene vil), men akkurat nå skulle jeg ønske at det var noen måneder til min reise også

Hva menes med følgende sitat: "US Airways now says that you’re limited to flying no more than the ‘maximum permitted mileage’ between any city pair. Each pair of origin and destinations have a maximum number of miles you can fly, and many airlines limit travel to not exceed that number. United enforces this for instance. Aeroplan will allow you to exceed it by 5%. But here US Airways is saying no crazy out of the way routings."?

Kilde: http://boardingarea.com/blogs/viewf...ing+(View+from+the+Wing)&utm_content=FaceBook

At du ikke kan fly en mer enn rimelig omvei fra A til B. Hvert bypar har en fastsatt max distanse, og du kan ikke overgå dette. F.eks vil Asia via USA være ute av bildet.

Da har man fått booket julegaven til seg selv og madamen, med avreise i august:D

SVG-FRA-ZRH LH C
ZRH-BKK LX F
BKK-HKG TG F (Destination)
HKG-HND NH C (Stopover)
HND-GMP OZ C
ICN-FRA LH F
FRA-SVG LH C

Gikk rimelig greit å få satt opp denne, tross signaler om magrere tider...

Da har man fått booket julegaven til seg selv og madamen, med avreise i august:D

SVG-FRA-ZRH LH C
ZRH-BKK LX F
BKK-HKG TG F (Destination)
HKG-HND NH C (Stopover)
HND-GMP OZ C
ICN-FRA LH F
FRA-SVG LH C

Gikk rimelig greit å få satt opp denne, tross signaler om magrere tider...

Hvor mange poeng for denne ?

Status
Not open for further replies.
Back