LH873 BGO - FRA (LH Biz CRJ7)
LH740 FRA - KIX (LH F 346)
NH028 ITM - HND (ANA eco 763)
Destinasjon
UA891 NRT - ICN (UA F 772)
Stopover
OZ721 ICN - HKG (OZ Biz 74E)
LH739 HKG - FRA (LH F 744)
LH872 FRA - BGO (LH Biz CRJ7)
Har sett litt på ANA sine sider, men kan ikke påstå at jeg kom godt ut av det. Finner ikke så mange seter, får for det meste feilmeldinger i hytt og gevær. Kunne gjerne tenkt meg routingen til Islending, men da jeg tastet inn alle destinasjoner på ANA fikk jeg ikke frem noen seter. Får forske litt til, siden alle her får det til er det nok bare meg.
En liten detalj... Jada, tullete :headbang, veldig tullete , men får vi et plastikk kort fra US når vi har kjøpt miles ( ikke fløyet ) ?? Papirkortet er så stusselig...
Samler på slike.. Har mange "avdøde" selskap som TWA , Aloha etc.. Og mange selskap brukt litt ( som Air China )
Hvis ikke får jeg regge en LH på kontoen der...:angry:
Tror ikke du kan registrere noe annet FF-kort på award-reisene enn US DM....men er ikke sikker.Jeg prøvde online, men det gikk iallefall ikk.Vet ikke om det kanskje kan gjøres manuelt.....
Det spiller vel ikke så stor rolle hvilket kort man registrerer på bonusreisen, for poeng får man ikke noe av uansett.
Å få til bevegelse i løpet av 18 mnd bør jo gå greit for de fleste, selv om evt ikke kjøp og bruk av bonuspoeng er gyldig som en bevegelse.
Aha. My bad.
Hva har dere brukt for innsjekk på de ulike flyselskapene forresten? US-referansen? Amadeus-referanse? Bare pass?
Håper det er siste gangen de kjører dette nå, det må jo virkelig begynne å tære på de store, lønnsomme selskapene i Star Alliance at de har en partner som selger premiumsetene deres til spottpris. Ser på FT at Lufthansa muligens har begynt å blokke ut US Airways på US-Europa. Svært irriterende å sitte på "legitime" miles nå om dagen i hvert fall, Dividend Miles støvsuger jo award availability.
Tja.... det er jo delte meninger om det er blokkering eller om det er en IT-issue.... Saken er jo iallefall flittig diskutert. Det som er rart er at det bare gjelder US-EU og ikke EU-Asia.....
Kan aldri tro at de støvsuger tilgjengeligheten. Hvor mange vet egentlig om dette tilbudet og benytter det til 1.klasse-reiser i forhold til hvor mange seter det er daglig på aktuelle ruter verden rundt? Ganske minimalt. Selvsagt forsvinner det fortere på noen ruter, og enkelte datoer blir vanskelige å få til.
Har selv opplevd inflasjon i bonuspoeng, og det som tidligere var nok til to rund-turer på 1.kl til et sted langt avsted, er i dag kun nok til en person i business ene veien og 1.kl den andre veien. Surt nok, javel, men når slike tilbud dukker opp så betyr det ikke noe.
La tilbudene komme tilbake, så man har sjansen til å prøve minst to av følgende ønsker: Singapore 1.kl, All Nippon 1.kl, Swiss sin nye 1.kl på A333 og United P.S.
Her tar du grundig feil. Om du ser hvor mange på FT som har benyttet seg av dette kanskje du skjønner skalaen det foregår i.
Og de skal vi synes synd i? Hvorfor? Det er fritt frem for alle å kjøpe poeng, enten man samler aktivt på egen hånd eller ikke.PS: Det er faktisk folk og firma som betaler i dyre dommer for å fly C og F, og de som har flydd på poeng har stort sett vært slitere som har tilbragt atskillige timer på fly for å få det privilegium. US har herved kastrert bl.a. LH F.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.