View Single Post
Old 04-01-2013, 20:15   #79
Lamox
ScanFlyer Silver

Lamox's Avatar

Default Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg ser ikke helt at det skal være noen fordel for passasjerer fra OSL, SVG og BGO å fly via CPH kontra FRA, AMS og LHR, og dermed heller ingen grunn til å velge SAS. BA og LH/UA har to daglige også. ABZ har gode forbindelser til SVG, men ikke til CPH.
Mange i vest har et lojalitetsforhold til KLM, men ikke til SAS. Slikt endres ikke over natta, bare fordi man har mulighet til å fly i motsatt retning ned til Danmark før man flyr vestover.

Jeg tror og håper at ruta kommer fra SVG, ellers kan SAS like gjerne la være. Noe annet enn en BBJ har jeg heller ikke tro på, til det er volumet for lite. Betalingsvilligheten er det lite å si på, når man se på hva billetter koster fra vestlandet til Houston.
Hvilken flyplass en helst vil fly via er svært individuelt, og jeg vet ikke helt om jeg orker den diskusjonen enda en gang, men personlig så liker jeg CPH og AMS, men syns det er ille å fly via både FRA og LHR. Og alternativet med OSL-IAH er i så fall like dødt, med både veldig feil vei fra SVG, BGO og ABZ, og mye dårligere cnx fra ABZ. ABZ-CPH har i det minste 2 daglige...

Men hvis en følger den logikken så burde jo ikke SAS fly til IAD, ORD, EWR, SFO etc etc heller... De kan jo like godt fly KLM - selv om vel AMS er like mye "feil veg"... Men nå er det jo faktisk mange både østlendinger og vestlendinger som flyr med SAS på disse rutene likevel.

At vestlendinger skulle ha et spesielt lojalitetsforhold til KLM har jeg aldri hørt om. Når det gjelder både meg selv og alle andre jeg kjenner her i BGO så har reisen med KLM blitt gjort fordi har fly som går dit jeg skal til fornuftige priser. Og for de som har gode bonuskort så betyr nok allianser en del - og de finnes det jo noen av også i oljeindustrien.

Hvis dette blir en ny "CPH vs andre hubs, og OSL burde ha mer intercont" diskusjon så syns jeg vi er litt på viddene..
Lamox is offline   Reply With Quote