Quote:
Originally Posted by Lamox
IEller det beste etter min mening, som du sier; å fly A340 fra CPH, hvor en har god connection fra hele Skandinavia og Europa.
|
Jeg ser ikke helt at det skal være noen fordel for passasjerer fra
OSL,
SVG og
BGO å fly via
CPH kontra
FRA,
AMS og
LHR, og dermed heller ingen grunn til å velge
SAS. BA og LH/UA har to daglige også.
ABZ har gode forbindelser til
SVG, men ikke til
CPH.
Mange i vest har et lojalitetsforhold til KLM, men ikke til
SAS. Slikt endres ikke over natta, bare fordi man har mulighet til å fly i motsatt retning ned til Danmark før man flyr vestover.
Jeg tror og håper at ruta kommer fra
SVG, ellers kan
SAS like gjerne la være. Noe annet enn en
BBJ har jeg heller ikke tro på, til det er volumet for lite. Betalingsvilligheten er det lite å si på, når man se på hva billetter koster fra vestlandet til Houston.
Quote:
Originally Posted by sk931
I olie branchen er der uden tvivl mange mange corperate jets....Hvor mange daglige operationer direkte mellem de 2 byer er der egentlig af den slags ??.
|
Helt uinteressant sammenligning. Man får ikke volum av å tiltrekke seg passasjerer som i dag flyr privatjet. Volumet på denne ruta er arbeidstakere, ikke konserndirektører og eiere av store bedrifter. Volum * betalingsvillighet kan gjøre en rute lønnsom.