View Single Post
Old 04-01-2013, 19:54   #77
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Quote:
Originally Posted by Lamox View Post
IEller det beste etter min mening, som du sier; å fly A340 fra CPH, hvor en har god connection fra hele Skandinavia og Europa.
Jeg ser ikke helt at det skal være noen fordel for passasjerer fra OSL, SVG og BGO å fly via CPH kontra FRA, AMS og LHR, og dermed heller ingen grunn til å velge SAS. BA og LH/UA har to daglige også. ABZ har gode forbindelser til SVG, men ikke til CPH.
Mange i vest har et lojalitetsforhold til KLM, men ikke til SAS. Slikt endres ikke over natta, bare fordi man har mulighet til å fly i motsatt retning ned til Danmark før man flyr vestover.

Jeg tror og håper at ruta kommer fra SVG, ellers kan SAS like gjerne la være. Noe annet enn en BBJ har jeg heller ikke tro på, til det er volumet for lite. Betalingsvilligheten er det lite å si på, når man se på hva billetter koster fra vestlandet til Houston.

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
I olie branchen er der uden tvivl mange mange corperate jets....Hvor mange daglige operationer direkte mellem de 2 byer er der egentlig af den slags ??.
Helt uinteressant sammenligning. Man får ikke volum av å tiltrekke seg passasjerer som i dag flyr privatjet. Volumet på denne ruta er arbeidstakere, ikke konserndirektører og eiere av store bedrifter. Volum * betalingsvillighet kan gjøre en rute lønnsom.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 04-01-2013 at 19:58.
Dag Viking is offline   Reply With Quote