View Single Post
Old 04-01-2013, 15:24   #65
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

Default Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
Jag känner till potentialen för SVG-IAH (även om dina tal är överdrivna), den nämns rätt ofta här. Men varför inte flyga med ett mindre flygplan enbart mellan SVG och IAH och mata från OSL, ARN och CPH?
Tallene er er selvfølgelig LHR-IAH/AMS-IAH/FRA-IAH og indikerer ganske klart at at jo lenger fra SVG knutepunktet flyttes, synker behovet for direkte forbindelse til IAH. Derfor kan ARN og kanskje også CPH være ganske uaktuelle. KLM sin rute SVG-AMS er deres sterkeste og mest robuste rute fra Norge. De tjener årlig 2mrd nok på sine forbindelser til Norge. Selv har jeg reist mye strekningen SVG-LHR og forbauses hver gang over hvor stor CC/Y-klasse det er på strekningen og store antallet som flyr videre til nettopp Houston både med United og BA.

La meg understreke; ideen om forbindelse SVG-IAH, er slett ikke noen strekning jeg personlig ønsker at SAS some ´home carrier´bør starte opp, men jeg har etterhvert fått stor forståelse for at den nevnes så hyppig av Flemming Jensen og Simon Pauck Hansen i SAS. Og er overbevist om at selskapet vil raskt kunne tjene gode penger på ruten fra både forretningsreisende og leisure-segmentet.
FBI2012 is offline   Reply With Quote