Recent content by xbrave

  1. X

    Sverige köper Black Hawk-officiellt idag

    Re: Sverige köper Black Hawk-officiellt idag Gratulerer Sverige Ved innføring av Kystvakthelikopterne for ca 30 år siden anbefalte luftforsvaret sterkt SH 60B Sea Hawk. Sjøforsvaret bestemte og fikk Lynx mk86. Hadde de hørt på LF ville vi med oppgraderinger hatt maskinene i enda noen tiår.
  2. X

    Noen god-spørsmål..

    Re: Noen Mener å ha lest tidligere på forumet følgende levetid på skrog: Airbus 320... 45000 cycles B-737..... 75000 " DC-9,MD... 100000 " Er dette riktig , blir det nok mye Airbus scraping fremover.
  3. X

    Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

    Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010 Et "B" rykte fra SAS ; Er det korrekt at enkelte SAS Cmdrs nå prøver å trekke seg fra sin i utgangspunktet non reversible langrutebidding? (Slingene blir rimelig tøffe)
  4. X

    Hva skjer på Gate 50??

    Re: Hva skjer på Gate 50?? Tipper de har problemer med "alignment" på irs`ene . De krever at maskinen står helt rolig i ca 10 min.etter at de startes. Kraftige vindkast kan forstyrre "align" prosedyren og systemet starter på nytt . På NG tar prosessen ca 8 min .(Nord av 72gr ca 17 min)
  5. X

    Lander flyene i medvind eller motvind ??

    Yep Datoen på de nye platene er 28 feb 07
  6. X

    Lander flyene i medvind eller motvind ??

    I dag er rullebanene på OSL 015 grader og 195
  7. X

    Årets tøffeste (hardeste) Quiz?

    Re: Årets tøffeste (hardeste) Quiz? Hva med "De syv søstre" v/ Sandnessjøen ?
  8. X

    Jeg undrer på hvor mye drivstoff blir brukt på korte strekninger.

    Re: Jeg undrer på hvor mye drivstoff blir brukt på korte strekninger. En liter drivstoff veier ca 0,78- 0,80 kg .avhengig av temperaturen(density)
  9. X

    "Min nye helt" fra vg.blogg

    Re: Som crew har jeg passert security control i eur. usa og asia . ) Security contr (Crew. Ansatt)på osl er vel uten tvil den desidert mest "uproffe" jeg har passert. Her står det ofte 4-7 personer som er rimelig uinteressert i hva som foregår. Kanskje en orker å registrere at du har gyldig...
  10. X

    MD frelst?

    Som gammel MD pilot : MD har alltid vært kvalitet og solide saker. Men det ble vel både for solid og kostbart. Mener det var et innlegg på forumet tidligere med forventet cycles : Airbus 320:45000cyc , B-737: 75000cyc, DC-9/MD80: 100000cyc. Gutta på Long Beach kunne bygge fly.
  11. X

    Reginfo

    4525 i morgen blir nok LN-RNO (737 -700) Individ på 4530 onsdag er ikke satt opp ennå, men er vel planlagt med -700
  12. X

    Samferdselsdepartementet vil finne plass for tredje rullebane på OSL

    Re: Samferdselsdepartementet vil finne plass for tredje rullebane på OSL Spørsmål til ATC: Hva er årsaken til at LHR kjører app.IMC med 2.5nm spacing. På OSL er det 5nm IMC og pinadø meg også ofte 5nm VMC. Er det kun de idiotisk konstruerte "High Speed Turnoffs" (Som vel ikke kan kalles det...
  13. X

    VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere

    Re: VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere Huff denne saken har blitt ei skikkelig smørje med interessekonflikter, uttalelser og påstander fra bla politikerere og andre pr kåte som har min.peiling på hva de forfekter. I bakgrunnen er det som nevnt på forumet nok "Big business" som drar i...
  14. X

    Flatt batteri?

    Siterer bare fra; "Operating Procedures, Ground handling, Start up" (BUSK) "The Commander and the ground crew SHALL coordinate engine start according to local instructions and surface conditions" Det sier vel det meste . Foreslår at push-back stoppes i tilfelle cockpit ikke følger det som er...
  15. X

    Samtlige Hercules satt på bakken

    Re: Samtlige Hercules satt på bakken Rettelse ny feil følger; MOU`n undertegnes ikke før i april 2007!
Back
Top