Originally posted by Nick Figaretto
Jeg måtte bare finne den artikkelen, for det ville være mildest talt oppsiktsvekkende om Mats Jansson alledere nå hadde utelukket at SAS skulle ekspandere på langrutene før 2010. Det ville jo være en gavepakke til Finnair, KLM, Lufthansa, Continental, Thai og alle andre som har et overlappende marked med SAS.
Fant artikkelen til slutt, og der har du gjort et relativt slett sitatarbeid, Superhai.
Følgende står å lese på Standby.dk:
SAS beholder 11 oversøiske fly
SAS har i øjeblikket 11 langdistance fly, Airbus 330 og Airbus 340. Et antal, SAS nye koncernchef Mats Jansson, SAS, finder passende
"Vi skal drive oversøisk trafik lønsomt, med de 11 fly vi har. Vi skal først tage stilling til, om SAS skal have nye og flere fly i 2010 – 2011. Men kan dog gøre det før," siger Mats Jansson til Stand By. Mats Jansson ønsker ikke at oplyse, hvilke nye oversøiske destinationer SAS gerne vil flyve på ud over, at SAS til efteråret starter den nye rute til Dubai og har udvidet bl.a. på New York.
"Men kan dog gjøre det før" er en relativt viktig bisetning. Som for øvrig setter hele denne strengen i et litt annet lys. For Mats Jansson har rett og slett ikke sagt noe som helst nytt.