Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Nå vet jeg ikke om du svarte på mitt innlegg? ^_^
Har du "tilfeldigvis" M som første bokstav i etternavnet, eller er i slekt ? ;)
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Negativt på begge, brukte bare litt tid på å fordøye manglende vilje/evnte til å satse
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Intressant dette med slingeproduksjonen i SAS intercont. En natt i BKK, det må være steintøft!

Men for å sammenligne med våre finske venner i Helsingfors, hvordan er slingene til AY intercont? Noen som vet?
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by MD11


Men for å sammenligne med våre finske venner i Helsingfors, hvordan er slingene til AY intercont? Noen som vet?

De får en neve grus, ei flaske brennevin og 18 timer :D
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Jeg måtte bare finne den artikkelen, for det ville være mildest talt oppsiktsvekkende om Mats Jansson alledere nå hadde utelukket at SAS skulle ekspandere på langrutene før 2010. Det ville jo være en gavepakke til Finnair, KLM, Lufthansa, Continental, Thai og alle andre som har et overlappende marked med SAS.

Fant artikkelen til slutt, og der har du gjort et relativt slett sitatarbeid, Superhai.

Følgende står å lese på Standby.dk:

SAS beholder 11 oversøiske fly
SAS har i øjeblikket 11 langdistance fly, Airbus 330 og Airbus 340. Et antal, SAS nye koncernchef Mats Jansson, SAS, finder passende

"Vi skal drive oversøisk trafik lønsomt, med de 11 fly vi har. Vi skal først tage stilling til, om SAS skal have nye og flere fly i 2010 – 2011. Men kan dog gøre det før," siger Mats Jansson til Stand By. Mats Jansson ønsker ikke at oplyse, hvilke nye oversøiske destinationer SAS gerne vil flyve på ud over, at SAS til efteråret starter den nye rute til Dubai og har udvidet bl.a. på New York.


"Men kan dog gjøre det før" er en relativt viktig bisetning. Som for øvrig setter hele denne strengen i et litt annet lys. For Mats Jansson har rett og slett ikke sagt noe som helst nytt.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by Nick Figaretto

Jeg måtte bare finne den artikkelen, for det ville være mildest talt oppsiktsvekkende om Mats Jansson alledere nå hadde utelukket at SAS skulle ekspandere på langrutene før 2010. Det ville jo være en gavepakke til Finnair, KLM, Lufthansa, Continental, Thai og alle andre som har et overlappende marked med SAS.

Fant artikkelen til slutt, og der har du gjort et relativt slett sitatarbeid, Superhai.

Følgende står å lese på Standby.dk:

SAS beholder 11 oversøiske fly
SAS har i øjeblikket 11 langdistance fly, Airbus 330 og Airbus 340. Et antal, SAS nye koncernchef Mats Jansson, SAS, finder passende

"Vi skal drive oversøisk trafik lønsomt, med de 11 fly vi har. Vi skal først tage stilling til, om SAS skal have nye og flere fly i 2010 – 2011. Men kan dog gøre det før," siger Mats Jansson til Stand By. Mats Jansson ønsker ikke at oplyse, hvilke nye oversøiske destinationer SAS gerne vil flyve på ud over, at SAS til efteråret starter den nye rute til Dubai og har udvidet bl.a. på New York.


"Men kan dog gjøre det før" er en relativt viktig bisetning. Som for øvrig setter hele denne strengen i et litt annet lys. For Mats Jansson har rett og slett ikke sagt noe som helst nytt.

Det er helt sant. Døren holdes fortsatt åpen
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Et "B" rykte fra SAS ; Er det korrekt at enkelte SAS Cmdrs nå prøver å trekke seg fra sin i utgangspunktet non reversible langrutebidding? (Slingene blir rimelig tøffe)
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by xbrave

Et "B" rykte fra SAS ; Er det korrekt at enkelte SAS Cmdrs nå prøver å trekke seg fra sin i utgangspunktet non reversible langrutebidding? (Slingene blir rimelig tøffe)

Må definitivt være et B-rykte.Pågangen til langrutene er fremdeles tilstede med stadige spørsmål om hvor langt ned på ansiennitetslisten man er kommet mht. utnevnelser.Pr. tiden nr. 608.

Jeg kan nevne at PG (de som jobber i SAS vet hvem det er!) nå har biddet,og fått,langruter.Han er jo ikke kjent som en som liker å sitte å se på maling tørke,men han er gått så grundig lei av 737 at han ikke hadde noe valg.Endel av slingene på 737 OSL-base er meeeget tøffe.Kanskje tøffere enn det er på langrutene.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Aha, så da kan det jo bli en stund til han forbedrer sin rekord på strekningen Oslo-Tromsø.Men han kan jo sette nye rekorder på langrutenettet også den gutten.:smile2
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by LN-MEH

Aha, så da kan det jo bli en stund til han forbedrer sin rekord på strekningen Oslo-Tromsø.Men han kan jo sette nye rekorder på langrutenettet også den gutten.:smile2

Han solgte forøvrig kaffe/sjokolade/osv. på TIL-LSK kampen, om jeg så riktig.:smile2
 
Back
Top