VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere

Re: VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere

Er det samme forum som for ett par år siden hadde crash beskyttede seter til reddede som ett rimelig krav?

Om noen må hente meg fra midtfjords hvis jeg må ditche LN-DAY, så driter jeg om jeg må ligge som sardin i boks på gulvet! :colgate:

Originally posted by M609
Om noen må hente meg fra midtfjords hvis jeg må ditche LN-DAY, så driter jeg om jeg må ligge som sardin i boks på gulvet! :colgate:

Ligge? Tror du det er førstklasse du reiser som? Blir nok heller ståplass i sardinboksen... :rolleyes:

Originally posted by KennethGS

Originally posted by M609

Ligge? Tror du det er førstklasse du reiser som? Blir nok heller ståplass i sardinboksen... :rolleyes:

Husker flerlags sardinbokser jeg - anføtes og flere i høyden :old

Huff denne saken har blitt ei skikkelig smørje med interessekonflikter, uttalelser og påstander fra bla politikerere og andre pr kåte som har min.peiling på hva de forfekter. I bakgrunnen er det som nevnt på forumet nok "Big business" som drar i trådene.

PS. EH 101 skulle egentlig hete EHI 01 (European Helicopter Industries #01)
Ved presentasjonen av maskinen engang i åttiårene forsnakket en av direktørene seg og presenterte den som EH 101, og da var løpet kjørt.
(Har dette fra sikre kilder ved Westland Helicopters i UK)

Her går det unna gitt, hvor lang tid har de brukt på dette, og så må de jaggu presse igjennom noe:
Regjeringen vil hastebehandle kjøp av nye redningshelikoptre før stortingsvalget. I mellomtiden kan det bli færre Sea King-baser, varsler Luftforsvarssjefen.
http://www.tu.no/motor/article285883.ece

Last edited by a moderator:
Back