Flyet var blitt hindret ved avgang på Gardermoen. Årsak: Skitværet i sør, som var til generelt hinder for mye av lufttrafikken tirsdag.
Originally posted by Tommy777
He he. Vittig artikkel fra en kjent lokal journalist:
Flyet var blitt hindret ved avgang på Gardermoen. Årsak: Skitværet i sør, som var til generelt hinder for mye av lufttrafikken tirsdag.
Ordet skitvær er vel ikke helt kosher![]()
Originally posted by xbrave
Skal ikke flyet ut på en ny leg er det standard cockpit prosedyre å koble over til "ground service bus" Da kan batteriet frakobles.
Det vil fremdeles være power på cabinlys etc. Flyet blir strømløst da ext pwr frakobles.
Originally posted by Turbofan
Vi hadde et par tilfeller av dette da jeg jobbet på på KRS!
Det rare var jo det at pilotene aldri gjorde noe galt, de skyldte alltid på oss stuere. Dette var forresten før stuerne fikk arbeidsoppgaver i cockpit.
Originally posted by xbrave
Høyre motor startes med X-bleed fra venstre under pushback. (Normal apu u/s start)
Originally posted by xbrave
På f.eks LHR er det ved enkelte gater, pga beliggenheten, ikke lov å starte under pushback .Det gis ordre om "Stby to start eng."Eng start kommer etter en markert linje er passert i en "pull fwd".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.