Recent content by senja

  1. S

    Hvilket år hadde du din første flytur ?

    Re: Hvilket år hadde du din første flytur ? Juni 1972 med Braathens SAFE F-27 KSU-FBU. Turen gikk deretter videre til AGP med B737-200 fra samme selskap. Chartertur med Saga solreiser som vel også var Braathens-eid på den tiden.
  2. S

    Nordavia starter trolig Murmansk til Oslo 4Q18

    Reiste noen ganger med Nordavias AN24 mellom TOS og MMK,- ca halvfulle fly hver gang. Vet også at det er en god del russere fra Kola og områdene rundt som i dag bruker SAS og Norwegians ruter fra KKN til OSL for å komme seg videre ut i Europa, da dette både pris og tidsmessig er mer gunstig enn...
  3. S

    Førjulsquiz

    Re: Førjulsquiz Har undersøkt litt med noen av veteranene på huset, men ingen kan si med sikkerhet hvem som var på besøk denne dagen. Man kan iallefall med rimelig stor sikkerhet si at det måtte ha vært en "sværing" siden man har tatt alle de tre "Nordkapp'ene" inn fra patrulje samtidig.
  4. S

    Førjulsquiz

    Re: Førjulsquiz Jeg vet at dette er off-topic så det holder, men jeg kan ikke la deg slippe unna denne riktig ennå :) . Jeg må innrømme at det er med stor fornøyelse jeg leser diskusjonene her inne og ser all den luftfartskompetanse mange av forumistene besitter, og jeg innrømmer glatt at jeg...
  5. S

    Førjulsquiz

    Re: Førjulsquiz Veldig bra Quiz, men jeg må dessverre arrestere LN-KOG på oppgave 9. Bildet i nevnte oppgave er stort sett identisk med utsikten fra kontorvinduet mitt, og jeg har derfor et par kommentarer. 1. Bildet kan ikke være tatt 22.september fordi det er "stor flagging" på kongelige...
  6. S

    SAS,- en gang Europas punktligste flyselskap.

    Rampen: Dette gidder jeg nesten ikke å kommentere. Jeg betaler flere tusen kroner (på forskudd) for at SAS skal frakte meg til Molde med ankomst 2040. Dersom jeg hadde visst at flyet skulle lande 2110 hadde jeg aldri bestilt. Det jeg prøver å si er at jeg har reist på denne måten i mange år, og...
  7. S

    SAS,- en gang Europas punktligste flyselskap.

    Jeg er en rimelig trofast SAS-kunde (EBG) som etterhvert begynner å bli veldig frustrert over selskapets tiltagende manglende evne (og vilje) til å få flyene i lufta på -eller omkring rutetid. I dag var det 6. gang på rad at jeg opplevde mer enn 30 min delay på SK4528 OSL-MOL. For en som er...
  8. S

    Veldig hyggelig mail fra SAS

    Nei, overhodet ikke. Det er lenge siden jeg hadde noen som helst forventninger om noe ekstra fra svenskene.
  9. S

    Veldig hyggelig mail fra SAS

    141 reiser med SAS i 2010, og 132 i 2011. Har ikke hørt et kvidder, men jeg reiser stort sett kun innenriks så da er jeg vel ikke betydningsfull nok. Men kjekt at iallefall noen får en hilsen i ny og ne!
  10. S

    Derfor er SAS forsinket.

    Hørtes kjent ut:=)
  11. S

    Sjøforsvarets Kystvaktstasjon Sortland - ICAO

    Re: Sjøforsvarets Kystvaktstasjon Sortland - ICAO Hei, Har kontor 30m unna, og kan bekrefte at Helipaden ikke har egen ICAO kode. For ordens skyld kalles paden Nordpolen. Hilsen fra SKYS
  12. S

    Derfor er SAS forsinket.

    Det har nok skjedd litt for mange ganger til at det havner i kategorien uflaks, men det jeg prøver å poengtere er at det virker ikke som om det er noen som tar tak for å redusere en forsinkelse, det er ingen forskjell på tempoet om flyet kommer inn 10 min før eller etter rute. Det er mulig jeg...
  13. S

    Derfor er SAS forsinket.

    Jeg reiser fast 4 turer i uken med SAS, og har ikke kunnet unngå å legge merke til at SAS på OSL ikke evner å ta inn forsinkelser gjennom kortere turnarounds. Det virker som det er plent umulig å snu rundt en 737 på under 25min (ofte også under 30min.). På mindre flyplasser som KSU og MOL har...
  14. S

    "Drivstoffbekymring"

    Hei igjen. Flymaskinen, forøvrig en 737-500, fylte drivstoff mens vi boardet, så den var nok ikke tiltenkt en annen rute. Nei, hele greiene var merkelig. Tenkte på de som prøver å være miljøbevisste og bestiller CO2-kvoter og lignende, for så å oppleve at flyet kjører i ring i en halv time for å...
  15. S

    "Drivstoffbekymring"

    Hei, og god påske til alle! Opplevde i dag at det går an å "feilberegne" fuelmengden andre veien også. Da SAS-maskinen på tur fra OSL til BOO var kommet til området rundt Fauske , og skulle til å starte innflyging fra øst, kunne kapteinen opplyse at de hadde tatt ombord for mye fuel på OSL, og...
Back
Top