Recent content by Kua

  1. K

    DAT tapte sak om oppsigelse i Høyesterett

    Re: DAT tapte sak om oppsigelse i Høyesterett Må si jeg sliter litt med logikken din. Norge er et høykostland hvor en arbeidstager er dyr i forhold til EU/EØS. Norske operatører må forholde seg til norsk arbeidsmiljølov. En utenlandsk operatør vil alltid prøve å opererer så billig som...
  2. K

    DAT tapte sak om oppsigelse i Høyesterett

    Re: Kabinansatt vant i Høyesterett Alle utenlandske operatører som driver i Norge vil virke "råtten" i forhold til norsk arbeidsmiljøpraksis. Så lenge norske myndigheter ikke kan kontrollere dette går det bare en vei. :headbang
  3. K

    FAA med strengere hviletidsbestemmelser

    FLOTT!!!! Blir spennende å se hva tusseladdene i EU bestemmer seg for.
  4. K

    Avinor forberedt på endringer i luftfarten

    Re: Avinor forberedt på endringer i luftfarten Kan jo være den norske samferdselsmodellen innen luftfart han blant annet sikter til? De 4-5 største flyplassene i Norge drar inn avgifter til å drive resten av de statlige flyplassene i Norge. Ryanair og flere andre LCC flyr ikke der avgiftene er...
  5. K

    SAS til Tel Aviv?

    Hvilket år var det SAS la ned den? Det var (ikke uvanlig) noen uroligheter som medførte opphør av ruten husker jeg. Besetningen hadde ikke stopp i TLV men LCA (Larnaca) på slutten, pga sikkerhetssituasjonen.
  6. K

    Widerøe beskyldes for bløff

    Re: Widerøe beskyldes for bløff Hørte ellers fra bakkepersonal i KSU at det kanselleres mange flighter pr dag pga mangel på fly?
  7. K

    DAT tapte sak om oppsigelse i Høyesterett

    Re: DAT tapte sak om oppsigelse i Høyesterett Dansk arbeidsrett er nok litt "tøffere" enn den norske. Det er bra at utenlanlanske operatører får en pekepinn på arbeidsmiljøloven i Norge. ALLE operatører i Norge burde operere etter de samme rettningslinjene. Det er dessverre ikke tilfelle i...
  8. K

    OSL - ny traséforskrift

    Re: OSL - ny traséforskrift - youtube Mye svada i den siste videosnutten! "..begrense støy og utslipp av klimagasser". Begrense støy for de som bor i nærheten er nok riktig, men utslipp av klimagasser har økt. Både ledelsen i SAS og Norwegian har vært i flere møter med Avinor hvor det klages...
  9. K

    SAS ansetter 130 piloter - fra Norwegian

    SAS skal ha 40+ piloter til, skal man tro det som står på hjemmesiden til SAS. Er visst fremdeles snakk om gjennansettelse av tidligere oppsagte.
  10. K

    Kunsten å senke et flygbolag (SAS)

    Re: Kunsten å senke et flygbolag (SAS) Nå har vel dette vært diskutert her før, men BU kjøpet har aldri blitt "tjent inn". Betale 800 mill for noe som var på vei til skifteretten!:headbang
  11. K

    Kunsten å senke et flygbolag (SAS)

    Re: Kunsten å senke et flygbolag (SAS) Har gjort unna ca 1/3 av boken. Stemmer ganske bra med min egen oppfatning av hva som har hendt. Har kommet til slutten av Stenbergtiden. Generelt kan ma vel også si at SAS sine forskjellige oppkjøp har vært en katastrofe. Widerøe er vel et hederlig...
  12. K

    OSL - ny traséforskrift

    Re: OSL - ny traséforskrift - youtube Shortcuts kommer etter man har startet nedover. Da er det for sent. Da ligger man kjapt 5-6000 fot for lavt allerede. Nå bruker SAS og Norwegian 50-60kg ekstra i snitt pr innflygning til OSL. Det må Avinor gjøre noe med.
  13. K

    OSL - ny traséforskrift

    Re: OSL - ny traséforskrift - youtube Er det noe nytt på området? Så vidt jeg har hørt er Avinor veldig fornøyd mens flyselskapene er mindre fornøyd med å bruke mer tid og drivstoff på å fly inn til OSL!
  14. K

    iPad i cockpit

    Visste ikke at SK hadde EFB. Jeg vet Ama pola, eller hva det nå heter, svensk F50 operatør, har fått godkjent IPad som EFB. Jeg ser at Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS sier i Aftenposten at i SAS er papir byttet ut med PCer. Det er mulig at det er tillfelle i kontorene på bakken, men...
  15. K

    Boeing 737MAX - statustråd

    Re: Boeing 737RE formelt lansert Ser ikke ut som nesa har forandret seg? For dyrt ifm sertifisering!! Flyselskapene vil ha nytt og miljøvennlig men vil ikke ha et fly som krever ny omskoling for pilotene. Da går jeg ut i fra at cockpit ikke får de store forandringene. Store flotte skjermer og...
Back
Top