SAS til Tel Aviv?

Fysikeren

ScanFlyer Silver
Hej

Som nævnt flere gange så dropper Cimber Sterling deres B737. I den forbindelse må det vel antages at deres rute fra København til Tel Aviv må lukke.

Er der noget håb for at SAS overtager denne rute? De israelske selskaber tør man vel ikke håbe på, især ikke lyset af den seneste lille debat omkring de israelske krav til sikkerheden i Kastrup.

Lars

Skal jeg gjette, så tror jeg det er mer sannsynlig at Norwegian snapper opp ruten. De flyr jo til TLV fra ARN også.

Hvordan er egentlig markedet København-Israel og Skandinavia-Israel når man ser bort ifra de faste bibel-chartrene?

SAS fløy jo tidligere CPH-TLV (med MD-83 pga range) og den ruten varte jo ikke evig

Hvilket år var det SAS la ned den? Det var (ikke uvanlig) noen uroligheter som medførte opphør av ruten husker jeg. Besetningen hadde ikke stopp i TLV men LCA (Larnaca) på slutten, pga sikkerhetssituasjonen.

Og så er det jo også dette flotte med security og bakgrunnssjekk av alle ansatte i selskapet som ikke gjør det til noen enkel destinasjon.

El Al fløy jo ruta i flere år med en 757.
Gjør de det enda?

Hvis de også har lagt ned, må det vel bety at ruta ikke er liv laga??

BF:cool2

El Al fløy jo ruta i flere år med en 757.
Gjør de det enda?

Hvis de også har lagt ned, må det vel bety at ruta ikke er liv laga??

BF:cool2

El Al flyr ikke lengre fra Skandinavia. Eneste rute til TLV fra Skandinavia (utenom charterfly) er DY fra ARN. El Al selger dog billetter fra OSL med mellomlanding i Europa. Hadde vært artig og prøvd det selskapet, men er litt skeptisk med masse avhør osv. Har dog flydd Czech Airlines til TLV for et par år siden. Var ikke noe spesielt med avhør osv i PRG. Litt ekstra vakter var det, men boardingen foregikk som man ellers foretar boarding.

El Al flyr ikke lengre fra Skandinavia. Eneste rute til TLV fra Skandinavia (utenom charterfly) er DY fra ARN.

Cimber Sterling har mig bekendt ikke nedlagt deres rute endnu. Den skal ifølge deres hjemmeside flyves fem gange ugentlig til sommer (x26).

Lars

Back