Fargekoder til Widerøes Dash-8
Jeg er i ferd med å bygge en Dash-8-300 som skal få det nye Widerøe-skjemaet. Er det noen som kan hjelpe med fargekodene?
Re: DL har søkt på slots - OSL
Litt info for dere som er bekymret for størrelsen på USA-kaken.
Continental hadde i 2009 ca 33% belegg med lokaltrafikk til New York. Dvs. at 67% fløy videre i USA. Det vil i 2010 være ca 600.000 reisende mellom OSL og Nord-Amerika, fra Norge totalt ca 850.000...
Re: DL har søkt på slots - OSL
Kanskje ikke akkurat Europas navle, men jeg tror det er smart om vi her i landet skjønner at Norges navle, rent luftfartsmessig, er på OSL. På den måten er det mulig å konsentrere innsatsen for å få mer IC til OSL/Norge.
Helt korrekt Toffen! Det er FRs forretningsmodell som er årsaken, og dermed må Rygge opp i mer enn det dobbelt pax-tall om dette skal gå rundt. Den ambisjonen tror jeg ikke noe på.
Dette blir mer en kamp mellom Rygge og Torp enn mot OSL. OSL vil oppleve stor vekst pga tilsig av mer IC.
Re: 13 ganger så farlig å fly i fattige land
He, korrekt igjen min gode mann :).
Min oversikt tar kun hensyn til "Fatal accidents". Mange "artige" nesten-ulykker hvert år som vi aldri hører om i media.
Re: 13 ganger så farlig å fly i fattige land
Korrekt, men ikke bare den til OSL, det gjelder hvilken som helst kjøretur...
Det eneste transportmiddel som statistisk sett (i Europa og Nord-Amerika) er sikrere enn fly er tog.
Men det er vanskelig trekke frem klare statistiske ulikheter mellom...
Re: Prosjektet "GatewayToScandinavia" - en redegjørelse
Vi sa det ville bli en spennende høst for OSL, og da synes vi også at alle Forumister skal glede seg over gode nyheter.
Så skal vi nok holde dere oppdatert på utviklingen for prosjektet som sådan utover.
Re: Prosjektet "GatewayToScandinavia" - en redegjørelse
Vi forstår spørsmålet og at du stusser. Vår begrunnelse er denne: Tidligi prosjektet ble det tydelig at svært mange i bransjen, og ikke minst i media, følger nøye med på Scanair Forum. På den tiden var nok debatten preget av mye synsing...
Re: Prosjektet "GatewayToScandinavia" - en redegjørelse
Takk skal du ha!
Vi har kontakter på departementsnivå, men vi er ikke i posisjon til å påvirke T2, etc. Siden OSL er et heleid aksjeselskap under Avinor er det de styrende organer i begge selskap som fatter denne type vedtak.
Prosjektet "GatewayToScandinavia" - en redegjørelse
I løpet av det siste året har "prosjektet" GatewayToScandinavia (gwts) blitt etablert med kun ett mål; å bidra til at det kan opprettes flere nye direkte internasjonale flyruter fra OSL, med vekt på IC-ruter.
Bakgrunnen for initiativet er at...
Re: OSLs avdeling for salg og markedsføring
Forumister;
Som Prosjektleder for dette "Prosjektet" ser jeg at det har spredd seg såpass mange spekulasjoner og misforståelser om hva som faktisk skjer, at vi i løpet av morgendagen har valgt å gå ut med en redegjørelse på Scanair Forum.
Som mange...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.