Delta har søkt på slots - OSL

Re: DL har søkt på slots - OSL

Tjene penger og sikre seg markedsandeler kanskje?

Kaken DL hugger inn i nå blir ikke større ved at flere selskaper kommer til OSL. Jeg har vanskelig for å tro at dette kan være noe langsiktig tenkning. OSL - NYC blir survival of the fittest.

Kaken DL hugger inn i nå blir ikke større ved at flere selskaper kommer til OSL. Jeg har vanskelig for å tro at dette kan være noe langsiktig tenkning. OSL - NYC blir survival of the fittest.

Som andre klokelig har vært inne på allerede: Mange vil nok reise videre til andre steder i USA. Så det burde gå bra.

Den ligger inne med 752, som i fjor.

OK. Baserte mine tall på at en oppgradering av matriel pga av utfasing av B757 som etter planen skal sluttføres i løpe av vintern.

Da mangler vi bare et OneWorld-selskap til USA. Kanskje AA kommer SK/UA i forkjøpet og starter opp til ORD?
Man kan jo håpe...:)

Da blir det DL på OSL og, ikke bare på ARN og CPH. Men det kan vel like gjerne bli 752 som 763. Den får vel tider i tidsrommet 10-14 som de andre har tenkt seg, så det blir mye New York, om de faktisk velger å starte. Tenker nok det er noen som har funnet fram prestekragen og "skal" "skal ikke" starte rute.

Pas nu paa at I ikke bliver skuffede. Slot tildelinger er en ting, ruteaabninger er en anden ting. Hvis blot slot lister var virkelighed saa var jeg en megt glad mand...

Tipper gutta hos Feel air ikke liker utviklingen. Kjos har også fått sitt å tenke på vil jeg anta. Men hvorfor flyr ingen til Chicago? Det er jo ett naturlig mellomstopp både til vestkysten og nordover til Canada og Alaska

Ai ai ai! Dette er jo et veldig godt nytt for oss utenfor gjerdet. 763 er en spennende maskin, vi ikker har mange av!

Pas nu paa at I ikke bliver skuffede. Slot tildelinger er en ting, ruteaabninger er en anden ting. Hvis blot slot lister var virkelighed saa var jeg en megt glad mand...

Enig, men man søker ikke slot bare for moro skyld. Så et ørlite håp om opprettelse av ruten er jo til stede.

Er ikke det virkeligheten for alle ruter?

:8: har de flyttet Europa's navle til Østlandet?

Noen som vet hvor mange direkte AMS-NYC der er ( bare litt sånn for morro skyld )

Kjekt med nye selskap, men hvorfor tør ingen ta en Kjos'er og fly til "andre" plasser? Kan ikke være marked for så mye direkte mellom OSL-NYC?

Hva, som andre har påpekt, ATL, eller IAH/MIA/LAX/SFO/ORD/SEA, antar det hadde latt seg gjøre å fylle en maskin ( iallefall i sommermånedene ) til en alternativ destinasjon.

Er redd dette bare spiser av det "lille" overskuddet som måtte bli igjen:crowded blir det iallefall

Igjen, denne beslutningen ble tatt før SAS lanserte EWR så don't hold your breath..

Men om de kommer eller ei så kommer vi ikke bort i fra det Toffen har sagt tidligere; OSL er Skandinavias best bevarte hemmlighet;)

Da har jeg tatt en rask gjenomgang på antal daglige seter mellom Oslo og østkysten til USA.

Delta 215seter
Continental 185seter gange 2 (2 daglige B757 avganger)
SAS 264seter
US Airways 254 seter

Sum: 1103 seter 7 dager i uka mellom Oslo og USA sin østkyst.

Lurer virkelig på om det er marked for så mange seter?

+ DY med 250-300 seter...

Flying Blue har vel en god del norske medlemmer, så DL burde kanskje være attraktiv for disse?
Men hadde jo vært bedre med ATL. Markedet til NYC må vel være dekket?

:8: har de flyttet Europa's navle til Østlandet?

Kanskje ikke akkurat Europas navle, men jeg tror det er smart om vi her i landet skjønner at Norges navle, rent luftfartsmessig, er på OSL. På den måten er det mulig å konsentrere innsatsen for å få mer IC til OSL/Norge.

Kaken blir større. Flere selskaper og konkurranse på pris genererer trafikk. I tillegg blir antall destinasjoner man kan nå 1-stop større, og hvis Delta begynner kan man også velge mellom to allianser 1-stop til utrolig mange destinasjoner i Nord-, Mellom-, og Sør-Amerika.
Starter Delta denne ruta, tror jeg at KLM fra Oslo vil merke det, i tillegg til SAS og Continental.
Personlig så tror jeg at ATL hadde vært et bedre trekk, men hva vet jeg.

Kanskje ikke akkurat Europas navle, men jeg tror det er smart om vi her i landet skjønner at Norges navle, rent luftfartsmessig, er på OSL. På den måten er det mulig å konsentrere innsatsen for å få mer IC til OSL/Norge.

Ikke for å spore av, men der er litt lo i den navlen. Naivt å tro at der ikke kunne vært grunnlag for IC fra f.eks SVG ( BU skulle jo i sin tid feede all Spania trafikk via OSL, skal ikke si mer om det enn look to DY)

Litt info for dere som er bekymret for størrelsen på USA-kaken.

Continental hadde i 2009 ca 33% belegg med lokaltrafikk til New York. Dvs. at 67% fløy videre i USA. Det vil i 2010 være ca 600.000 reisende mellom OSL og Nord-Amerika, fra Norge totalt ca 850.000.

Delta gjør derfor klokt i å sette inn en 767, spesielt med tanke på cargobehovet til USA. Bare i laks fraktes det i snitt mer enn 35 tonn pr dag.
Intet av dette har hittil gått direkte! Det er plass til Delta, og enda flere aktører til USA fra OSL.

Derfor vil det komme mer IC til/fra USA.

Back