Delta har søkt på slots - OSL

Re: DL har søkt på slots - OSL

Det høres også merkelig ut, siden Delta sine 763ER har 215 eller 216 seter. Man skal aldri si aldri, kanskje de skal smyge inn en ekstra 3-seter bakerst.

Den 763ER version DL anvender på ATL-CPH er deres ex. Gulf Air maskiner (76G) med en config på 30/185 + 4 sæder reserveret til crew rest. Så i alt 219 sæder, hvilket gør at deres request stemmer :)

Jeg vil tro at markedet absorberer denne kapasiteten til og fra New York uten problemer. Det er som mange andre skriver her, en mengde passasjerer som skal videre i USA
Jeg tror de som vil merke det mest er de selskap som tilbyr transfer via andre flyplasser i Europa. Det var litt av samme debatt når TG skulle starte opp sin flyrute fra OSL til BKK, hvor mange dømte den nord og ned fordi de mente at det ikke var marked for en slik flight... De tok jo heldigvis feil!

Ja, jeg ser det. Og en config har 4 crew rest og 1 pilot rest. Hvorfor holder de seg ikke til det tallet som er oppgitt på hjemmesiden til Delta, i stedet for så mange ulike tall? De tar jo ikke med klappseter i cockpit, så vidt jeg vet. Selger de crew-rest dersom det er behov?

Om det er 215 eller 219 seter ombord er vel strengt tatt flisespikking?

He, he folks.. I denne forvirring tauet jeg ut "bibelen" min ( JP mai 2010 ) som er under sofaen foran TV :p

Du verden hvor mange internasjonal ER versjoner de har med C-klasse:
C30Y189
C30Y185
C36Y185
C34Y185..

Har noen reg'er så kan jeg lett fortelle hvilken config. ;)

Ja, jeg ser det. Og en config har 4 crew rest og 1 pilot rest. Hvorfor holder de seg ikke til det tallet som er oppgitt på hjemmesiden til Delta, i stedet for så mange ulike tall? De tar jo ikke med klappseter i cockpit, så vidt jeg vet. Selger de crew-rest dersom det er behov?

Crew-rest-setet benyttes på flyginger ved behov og selges dersom det ikke er behov for crew-rest. Det samme er det med CO fra Oslo.

Setene hos DL (767) og CO (757) er jo vanlige seter som kan selges (ikke ved behov, men hvis de ikke skal benyttes) i motsetning til de SAS har i de store bussene som er crew-rest-only.

Det er bare Scanair/Flyprat som kan bruke 5 sider på å diskutere om at flyselskap har søkt SLOTS!

...men det sier også litt over hvor uttørket OSL er på IC da.

mhm, og meget stor interesse for IC på forumet. Syntes forumistene er flinke med å komme med dybde om alt mulig her, så setter pris på det:)

Det er bare Scanair/Flyprat som kan bruke 5 sider på å diskutere om at flyselskap har søkt SLOTS!

...men det sier også litt over hvor uttørket OSL er på IC da.

Andre steder klarer de vel fint det selv uten at selskapene har søkt om slots... ;)

Tipper gutta hos Feel air ikke liker utviklingen. Kjos har også fått sitt å tenke på vil jeg anta. Men hvorfor flyr ingen til Chicago? Det er jo ett naturlig mellomstopp både til vestkysten og nordover til Canada og Alaska

Det er ikke veldig mange direkte fly fra ORD til ANC, United og Alaska Airlines, med til sammen to flyvninger til ANC daglig (kun på sommerstid) tror jeg. Skal du videre til Alaska er MSP ett mye bedre alternativ. Du kan til og med komme deg opp til ANC via PHL med US. Tar jeg ikke helt feil er det kun DL som flyr med 767 opp her fra ATL, resten er enten 737, 757, A319/320.

Hvor mange nordmenn kommer til Alaska om sommeren? Nå skal jo Edelweiss begynne å fly opp her til sommeren, Condor/Thomas Cook er jo allerede godt etablert her på sommer'n.

Tror DL sin satsing på OSL kan bli for mye av det gode, noen vil ikke klare seg (er ikke sikker på hvem) men tiden vill jo vise. Kjos burde i tillegg vurdere SEA og MSP.

Det er ikke veldig mange direkte fly fra ORD til ANC, United og Alaska Airlines, med til sammen to flyvninger til ANC daglig (kun på sommerstid) tror jeg. Skal du videre til Alaska er MSP ett mye bedre alternativ. Du kan til og med komme deg opp til ANC via PHL med US. Tar jeg ikke helt feil er det kun DL som flyr med 767 opp her fra ATL, resten er enten 737, 757, A319/320.

Hvor mange nordmenn kommer til Alaska om sommeren? Nå skal jo Edelweiss begynne å fly opp her til sommeren, Condor/Thomas Cook er jo allerede godt etablert her på sommer'n.

Tror DL sin satsing på OSL kan bli for mye av det gode, noen vil ikke klare seg (er ikke sikker på hvem) men tiden vill jo vise. Kjos burde i tillegg vurdere SEA og MSP.

Markedet til Alaska er tilnaermet null paa vinteren fra hele USA. Men I Chicago kan man lett connecte til soer og vest I og med at flyplassen er verdens nest stoerste, har man litt aa velge i

Det er rom for Delta på OSL, men Kjos´ern tenker nok ikke først og fremst på NYC i disse tider.

Kjos startet ikke opp med ruter som var underserved når han gikk over til B737 operasjoner. Forretningsideen var å gå inn på allerede etablerte ruter og tilby billetter billigere enn konkurrentene. Så lenge han kan holde lavere kostnader enn de andre vil han tjene penger, også til NYC. Men han bør vel alliere seg med noen slik at han kan ta med pax som skal til andre destinasjoner i USA.

[mod] Kjos og DY's satsing diskuteres andre steder. Denne traaden handler om DL [/mod]

Noen som vet når vi får vite noe mer konkret om DL virkelig kommer til å starte opp fra OSL?

Markedet til Alaska er tilnaermet null paa vinteren fra hele USA. Men I Chicago kan man lett connecte til soer og vest I og med at flyplassen er verdens nest stoerste, har man litt aa velge i

Det er det som var hele poenget mitt, det er veldig lite trafikk til ANC vinterstid. Skulle da tro at man ikke skulle ha noen store problemer med komme videre fra MSP heller, det er jo tross alt en DL hub.

Skulle eventuellt DY begynne flyvniner til USA budre de kanskje inngaa noen code-share avtaler med ett eller flere flyselskaper her (AS, DL, UA, US, eller WN kanskje??).

Back