Recent content by flightengineer

  1. F

    Palau og Guam

    Vet ikke noe om Guam, men en hel del om Palau. Først bør det sies at taxi er det eneste offentlige transportløsningen. Dernest, for å spare tid og penger, bør du bestille hotell på Palau på forhånd. De kan ha mulighet for å hente deg på flyplassen. I jungelen av sider så har eg god erfaring med...
  2. F

    KLM (royal norwegian airlines)

    KL begynner snart å fly til TOS. De skifter ut sine F100 og F80 som de bruker mye av til TRD og går over til Embardier. Ifølge kilder er dette maskiner med ca. 100 passasjerer de skal sette inn. Fokker er på limit når de skal fly til Trondheim allerede, så jippi. Noen med erfaring med Embardier...
  3. F

    Mellomlanding i BDU

    Vil fortsatt prøve seg på BDU tenker eg. Dessute bør da SGS frykte dette. Rfly får da en sjangs til å vise seg fram. Rfly er da dei eneste med handling på BDU etter 1. mai?
  4. F

    "SK kan gå konkurs", sier formannen i Luftfartsfunktionærerne

    Re: "SK kan gå konkurs", sier formannen i Luftfartsfunktionærerne Når Jørgen Lindegaard, på en av sine siste dager som sjef, klarte å si opp Petter Jansen, er denne diskusjonen på sin rett. SAS Braathens (Norge) tjente penger som gress. Hadde 500 mill nkr i overskudd det ene året og "bare" 360...
  5. F

    Treigt handlingselskap i SAS?

    Siden folk ber om eksempler. Prøv å kjøre en TA WAW-WAW på 30 min og en TA TRD-BGO på 15min (dette er FAKTISK mulig). Har opplevt i det siste at baggasjen kommer tidligere enn vanlig på båndet med Norwegian. Hva er grunnen?
  6. F

    Longhaulbase fra OSL?

    Ser litt ut i Europa på hva som skjer på flyplassene der, bl.a. LHR,FRA og MUC. Disse flyplassen begynner å bli veldig overbefolket. Hva om SAS sammen med LH ser på OSL som longhaulbase ut til verden? Det er vel få flyplasser i Europa som har så mange byer på ruteprogrammet som OSL.
  7. F

    Fremtiden i Våre Hender bløffer om utslipp fra fly

    Re: Fremtiden i Våre Hender bløffer om utslipp fra fly Rett heller skytset mot flyfabrikantene enn å gi folk dårlig samvittighet. Det er et faktum at jo flere som reiser sammen, jo mindre slipper vi ut. Meir effektive motorer, bedre teknologi til å utvikle fly og mere gliding inn til...
  8. F

    Treigt handlingselskap i SAS?

    Visnakker her om en vanlig turn, dvs fra flyet kommer inn til gate til den faktisk blir pushet. Bag på båndet er like frustrerende og beror på antall bags det er.
  9. F

    Noen bilder fra KSU, og test av nytt objektiv

    Effektfullt det siste bildet.
  10. F

    Flyr asiater inn fra Helsingfors

    Direkte osl til Asia hadde vert noe. Det skal ikke forundre meg at DY har noen hemlige planer og har inne en bestilling eller to på fly som strekker seg over 15000 km uten at vi vet det. Det har jo poppet opp nye ting plutselig før.
  11. F

    Forskjellige tips til NY

    Vurder å ta SAS eller Norwegian over til Oslo om morgon, sjekk deretter inn hos Continental. Da slipper du å gru deg til transfer på LHR eller AMS. Har selv erfaring fra AMS og flyplassen er STOR. Spesielt når du kommer fra USA og skal til Norge. Beregn da 40 minutter. Brukte selv "bare" 24...
  12. F

    Treigt handlingselskap i SAS?

    Har fløyet med Braathens, SAS og Norwegian. Erfaringsmessig går/gikk det raskere med Norwegian og Braathens. Hva er det med SGS? Er det demonstrativt å bruke lengre tid enn dei andre, er det fagforeningen eller er det rett og slett de som jobber som har skylden? Kan forresten nevne at BA står...
  13. F

    Røros fls-Plikter å overta de 23 SGS-ansatte

    Re: Røros fls-Plikter å overta de 23 SGS-ansatte SGS er gjennomsyret av galskap. Ikke rart at det går til helvete med SAS med det handlingselskapet de har. Røros Flyservice bør gjøre som de gjorde på Gardermoen. Gi de ansatte en fair sjanse til å bli med videre og se hva som skjer. Røros velger...
  14. F

    USA Florida

    Det beste tipset til alle som reiser til Orlando og omegn. Ta fly med Continental. Da flyr dere via New Ark i New york. Riktignok framme på kveld. Orlando Internationale Flyplass er blant dei raskeste med bagasje når det er innenlandsfly.
Back
Top