Noen bilder fra KSU, og test av nytt objektiv

flyKSU

ScanFlyer Gold
Var oppe på Kvernberget i dag for å teste det nye objektivet. Var sol da jeg dro oppover, men den forsvant jo selvsagt med en gang jeg kom meg opp for å ta bilder. Så lysforholdene var ikke akkurat optimale, siden det var nokså grått mesteparten av tiden (dvs. de 10 minuttene jeg var der :rolleyes: ) Fikk bare ett bilde med litt sol på… Så kom snøen igjen…

1-12.jpg

Nuvel, starter med denne. Den kom så… plutselig

3-5.jpg

Helitrans stilte i dag med sin innleide J41 fra Eastern

4-5.jpg

Samme flyet. Stille her i dag…

2-9.jpg

Her har jeg prøvd å eksperimentere litt. Var et lite solgløtt i skyene, så prøvde å ta bildet akkurat i det silhuetten av helikopteret passerte luken. Ble jo litt stilig synes jeg da.

Takk for titten. Setter pris på tilbakemeldinger :)

Last edited:
Fint resultat! Du kan sammenlikne de første bildene du lastet opp her og de bildene du nå har lastet opp og se forskjellen. Du er blitt veldig flink :)

'Seilfly' nevner de første bildene, og jeg skal vel være såpass ærlig å si at jeg husker mine egne kommentarer fra den tiden:drunk:
De var kanskje ikke av det "oppbyggende" slaget, men jammen skal jeg si den unge fotografen kom seg fort...., og det ser bare ut til å bli bedre!:)

Håper det er i orden, Jomar...., at jeg låner tråden din litt.
Var på KB i finværet i dag, da to fly med kaffetørste folk kom en søndagstur fra OL.
LN-KLC Grumman (Tiger Aircraft) AA-5A Cheetah
2008_0309_185246.jpg

LN-TVE Beagle A.61 Terrier 2
2008_0309_185243.jpg

....som jeg fikk lyst til å se i b/w
2008_0309_1853023.jpg

Og så kunne man jo ikke være på bakken på en sånn dag, så da var veien kort til hangar'n for å ta LN-NPO ut på en liten rundtur
2008_0309_185250.jpg

Ellers var det jo litt helikopterflyging til og fra offshore-installasjonene
2008_0309_185252.jpg

Alle fotos: ©S. Ludvigsen

Back