• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

World routes 2012 - nyheter

Når jeg leser denne tråden regner jeg med at det er spottere som helst ser at selskap fra midt-østen kommer å etablerer seg her i Scandinavia. Jeg skjønner at dere er optatt av hobbyen deres, men for oss som jobber i industrien, er det en trussel mot våre arbeidsplasser. Scandinaviere er som folk flest opptatt av å fly billigst mulig. Loyalitet betyr ingenting. Nå vil sikkert noen si at fri konkurranse er sunt, så er jeg enig i det. Problemet er at det ikke konkurreres på like vilkår. Drivstoff er den største utgiftspost til et hvert selskap. La oss ta de 3 mest aggresive selskaper der nede, og se hvem som eier oljeselskaper, flyplasser, catreing selskap, og flyselskap. Da vil en se at det er 3 Emirer som eier alt. Jeg har selv jobbet der nede, og blitt fortalt at når en forlater hjemmebase, så tar en med drivstoff for returflighten eller i det minste ta med fuel til max landingsvekt på utestasjon. Den dagen det er samme vilkår for konkurranse skal jeg ønske dem velkommen.
 
Kunne vært interessant og hørt hva OSL gjør for å skaffe seg nye ruter.

De har vel satt over vaffelrøren....

Men for oss passasjers komfort, så holder de seg til det noen år til, da det er mer enn nok reisende som det er
 
Back
Top