World routes 2012 - nyheter

Når jeg leser denne tråden regner jeg med at det er spottere som helst ser at selskap fra midt-østen kommer å etablerer seg her i Scandinavia. Jeg skjønner at dere er optatt av hobbyen deres, men for oss som jobber i industrien, er det en trussel mot våre arbeidsplasser. Scandinaviere er som folk flest opptatt av å fly billigst mulig. Loyalitet betyr ingenting. Nå vil sikkert noen si at fri konkurranse er sunt, så er jeg enig i det. Problemet er at det ikke konkurreres på like vilkår. Drivstoff er den største utgiftspost til et hvert selskap. La oss ta de 3 mest aggresive selskaper der nede, og se hvem som eier oljeselskaper, flyplasser, catreing selskap, og flyselskap. Da vil en se at det er 3 Emirer som eier alt. Jeg har selv jobbet der nede, og blitt fortalt at når en forlater hjemmebase, så tar en med drivstoff for returflighten eller i det minste ta med fuel til max landingsvekt på utestasjon. Den dagen det er samme vilkår for konkurranse skal jeg ønske dem velkommen.

Kunne vært interessant og hørt hva OSL gjør for å skaffe seg nye ruter.

De har vel satt over vaffelrøren....

Men for oss passasjers komfort, så holder de seg til det noen år til, da det er mer enn nok reisende som det er

Back