[size=+2]AMS – OSL[/size]

Flight: KL 1151
Aircraft: B737W
Reg: PH-BGL
Seat: 5A & 5K
Load: First:__N/A_ Biz: 100% Economy: 95%
ETD/ATD: 2055 / 2056 – Actual TO 2118
Seatmap:KLM 737W
Helt klart en av de nyere maskinene, og bedre pitch enn forrige maskin som tok oss til AMS. Veldig hyggelig crew ombord.
Setet for denne turen, med god pitch:
Vi var vel heldige, og fikk hele tresetere for oss selv. Maskinen så ellers rimelig full ut:
Safety demo på skjermer i taket på denne maskinen:
Boarding pågår:
Så var det push, og reisens siste leg var igang:
Rett etter TO:
Nøt denne underveis til OSL:
Vel hjemme, og nok en fin ferie avsluttet....Hyggelig gjensyn med både Phuket, Koh Samui og Bangkok. Legger ved en liten oppsummering slik vi har opplevd selskap/service/ osv:
[size=+2]
Oppsummering/opplevelse av flyselskapene:
[/size]
[size=+2]
[/size]

B738W/737W:
Sete:
Standard economy sete, pitch på 31`, dvs. at i min verden på 182 cm, (Ikke at jeg tror at det er så veldig høyt...

)oppleves benplassen som noe trang. Er glad vi valgte såkalt Comfort Seat, noe som innebar at setet ved siden av deg var blokkert. Prisen på dette T/R var ca. 520,- NOK og ingen som helst tvil om at dette var verdt den ekstra kostnaden!
Fly/standard/renhold osv:
Flyene fremsto som relativt nye samt godt ivaretatt. Jeg satt igjen med inntrykk av godt vedlikehold/renhold ombord.
Service:
Servicen ombord var det ingenting å si på, med oppegående, og attentivt crew. Jeg opplevde også god service på landjorden både via KLM sin kundetelefon, samt e-post korrespondanse med KLM «Ticket Service» før turen. At det er servering på relativt korte flygninger uten kostnad, viser jo at KLM fortsatt holder en viss standard. Alle drikker var også gratis på Economy.
Totalinntrykk:
KLM leverer et i mine øyne solid, og konkuranssedyktig produkt. Jeg har dog tilgode å fly med KLM longhaul, men jeg vil uten å nøle bruke dette selskapet på fremtidige intra europeiske destinasjoner.
[size=+2]
[/size]

A332:
Fantastisk maskin, og reisens 2 beste sete faktisk..slått da av A380.
Selskapets A332 crew får prisen for beste service, meget bra crew på ATH-DXB - DXB-ATH.
B773:
Grom og stor maskin, fant dog ikke helt formen i setet her. Misforstå meg rett, behagelig nok, men andre seter var bedre.
Bra crew & service her også, om ikke helt på høyde med A332 crewet
A380:
Reisens høydepunkt skuffet ikke, for en utrolig flyvemaskin! Hele opplevelsen var kjempe, dog hadde det vært ønskelig med en dagflight for sammenligning. Den får komme senere..

Crewet, spesielt FA som serverte oss var veldig bra, god info fra flightdeck underveis var det også.
Totalt syntes jeg Emirates leverer godt i 1 klasse. (FLY, service, lounge etc...) Nå er jeg ikke ekspert i denne kategorien, og dette er min subjektive mening. I denne prisklassen (Ordinærpris..) skal selvfølgelig servicenivået ligge på denne høyden.
Oppsumering:
Ville jeg tatt samme reise igjen? JA, helt klart til den prisen. Det var lange reisedøgn, på opptil 34 timer, men som sagt, til den prisen gjør jeg det gjerne igjen. Ville ikke anbefalt dette til familier osv, med mindre de er veldig reiseglade.....
Da ønsker vi å ”takke for turen”, og for at dere orket å lese igjennom denne TR`en. Noe «langdryg» ble den jo pga. at dette har gått over 3 uker.....men håper den falt i smak, og at den dekker de fleste spørsmål dere måtte ha. Spør dog gjerne, om noe skulle være ubesvart!
Mvh
HS-TLD m/Reisemakker