Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

[size=+2]HUA HIN[/size]




Her kommer litt fra oppholdet i Hua Hin. Det er her vi har hus, og legger ved noen bilder fra kåken også.


huahinmap.jpg


17.jpg


16.jpg


15.jpg


14.jpg


13.jpg


12.jpg


10.jpg


8.jpg


7.jpg


6.jpg


5.jpg


4.jpg


1.jpg

Skal man ha «fastfood» i Hua Hin, er denne restauranten helt perfekt. Den ligger i gaten som skiller Sofitel Hotellet`s 2 fløyer. Verdens beste grillede kylling med «sticky rice»...:


20.jpg


25.jpg


23.jpg
 
Last edited:
21.jpg


26.jpg


Naboen til denne restauranten gjør det ganske trygt:

27.jpg


28.jpg

Denne.....

29.jpg


...ligger rett ved Hilton:

30.jpg

Litt fra bar området i Hua Hin:

31.jpg


32.jpg


33.jpg

Norsk driftet bar:

34.jpg


35.jpg

Trodde det var Rimi jeg....

36.jpg

Så var det på biffrestauranten Papa John:

41.jpg


42.jpg

litt forrett må man ha...:

43.jpg


44.jpg

Så var det bifftid..Mmmm....

45.jpg

Reisemakker setter til livs.....

47.jpg

Så var det tid for dessert:

49.jpg
 
Last edited:
I mine øyne, de aller beste «Banana Fritter`s»:

50.jpg


51.jpg

Ble nydt med denne...:

52.jpg

Siste dag i Hua Hin, og litt klipp & barbering var på sin plass...Full klipp inkl. nese/ørehår samt full barbering koster ca. 100,- THB, altså rundt 18,- NOK..(!)

56.jpg

Litt mat og shopping den siste kvelden av ferien:

59.jpg


61.jpg


62.jpg


57.jpg


60.jpg


58.jpg



Da var det avgang med A380 i morgen, kommer tilbake med mer...


Mvh

HS-TLD & Reisemakker
 
Last edited:
[size=+2]25.03.2011....Ferien dessverre over for denne gang...:([/size]


Da var “dessverre” ferien over for denne gang, og returen mot Norge ble satt fra Hua Hin ca. 1900 (lokaltid TH) Det har vært en som vanlig flott ferie I det jeg nesten vil kalle for mitt andre hjemland, og ser allerede frem til neste tur. (Trolig I aug/sept.) Vår trofaste taxisjåfør, Mr. Charin tok oss til BKK med trygg og fornuftig kjøring. Dessverre alt for mange “villmenn” I trafikken I Thailand, og taxi/tuk-tuk turer er vel noe av det farligste man kommer borti I dette landet.....


[size=+2]BANGKOK INT`L AIRPORT[/size]





P1010343.jpg

Da var det bare å følge skiltene for innsjekk:

P1010344.jpg


Denne ble utstedt for raskere ekspedering av F/Biz pax:

P1010346.jpg




[size=+2]EMIRATES 1 CLASS LOUNGE @ BKK [/size]



Loungen til Emirates deles med businesspax. Dette gikk smertefritt, og ikke alt for fullt mens vi var der. Her er litt fra ferden mot, samt inne fra loungen:

P1010351.jpg



P1010350.jpg

Kvalitetsmerker representert på flyplassen:

P1010349.jpg


P1010347.jpg

Så var vi endelig der...:

P1010353.jpg


P1010368.jpg


Kaffe m/Cognaq må til selvfølgelig....

P1010354.jpg


P1010355.jpg


P1010358.jpg


P1010361.jpg



P1010369.jpg

Andre selskap representert i samme område:

P1010366.jpg


P1010362.jpg


Så var det tid for A380, vi kommer straks tilbake med opplevelsen vi hadde der.





Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
 
Last edited:
[size=+2]BKK – DXB (A 380/SUITE 03A – 04A[/size]






Flight: EK 384
Aircraft: A380-800
Reg: A6-EDK
Seat: 03A & 04A
Load: First:_100%_ Biz:_95%_Economy:_75%__
ETD/ATD: 0105 / 0135 / Actual TO 0150
Seatmap: A380
Capt: Johan Bronge (S)
F/O: Brice L. Bermond
FA: Khashish (India)

Da var det tid for «gromflighten», og ombordstigning var begynt før annonsert tid. Spesiell følelse å gå høyre, og opp i andre etg. på bruen...

01.jpg


Dette møtte oss når vi svingte venstre etter å ha kommet ombord. FA tok oss godt i mot, og viste oss til respektive suiter. Navn ble forsøkt uttalt, dog med noe rar ending..

2-1.jpg


1-1.jpg


HS-TLD godt plassert i suiten...

6-1.jpg


Reisemakker også på plass:

11-1.jpg


Slik var utsikten fra mine øyne:

4-1.jpg


Unødvendig med test her også

7-1.jpg


Suiten sett «ovenfra:

3-1.jpg


Varm klut, meny samt velkomstdrink ble tilbudt. Dette er jo en mellomlanding, og er å anse som en ren nattflight. Utvalget på menyen er derfor noe begrenset, da med hovedvekt på A La Carte Breakfast. Bilder av meny og mat kommer litt lengre ned i TR`en.

Champagnen ble testet, smakte helt greit....

21-1.jpg


8-2.jpg


FA kom og leverte denne bagen inneholdende pysjamas, tøfler samt amenitykit for natten.

12-1.jpg


Egen «guide» for suiten lå klar ved setet:

26.jpg


Så var det litt tid til å sjekke ut kabinen foran, her er «selfserve baren» før den ble satt opp:

14-1.jpg


Her er Reisemakker & HS-TLD avbildet foran baren: (Må jo si at man var ganske fornøyd i dette øyeblikket... )

16-1.jpg







Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
 
Last edited by a moderator:
Reisemakker i trappen ned mot mellomdekket og cockpit:

17-1.jpg


Baren ferdig oppsatt:

20-1.jpg


Hennesseyflasken godt synlig i hyllen bak:

18-1.jpg


Litt mer detaljer fra suiten, her ved bordlampen:

23-1.jpg


USB porter:

24.jpg

Stuerom for diverse:

25.jpg

Headset lå klart i setet:

27.jpg

Nabosuiten`s «opplysningsskilt»:

28.jpg

Leselys, samt lufteventil bak skulderen:

31.jpg

Tid for PB:

33.jpg


35.jpg

På tur mot rullebanen...:

34.jpg

Så var vi i lufta, en utrolig soft og langsom TO. Virket nesten som sakte film hele seansen. Utrolig lavt lydnivå fra våre seter i front 2.etg.

38.jpg


39.jpg
Etter «Seatbelt OFF», var det bare å bestille hva man måtte ønske fra menyen. Jeg gikk for det enkle til å begynne med – 1 kald cola til nøttene...:)

41.jpg

FA serverer suiten foran:

44.jpg

Gikk meg så en tur bak for å få sett baren til Biz...Fikk grei beskjed om at hvis jeg ønsket Cognaqen fra 1 klasse, og eller Champagnen, så var det bare å si fra til ansatte «der bak», så ble dette besørget bakover raskt! Tok ingen bilder fra biz da denne kabinen var «dimmet», og de fleste hadde allerede lagt seg.

45.jpg


46.jpg

Kommer mer om litt...takk for titten så langt!
 
Last edited by a moderator:
Litt mer detaljer fra suiten, her et eget skrivesett med innhold:

15-1.jpg


43.jpg
[/center]

Gikk så en tur på toalettet, det så slik ut:

50.jpg

Dusjen var større enn hva jeg forventet, men må innrømme at denne ikke ble testet...

51.jpg


52.jpg


53.jpg

Litt for alle:

54.jpg


55.jpg

Så var det tilbake til suiten for litt avslappning, og godt drikke. Her representert ved kaffe & Cognaq. (Hennessy Paradis off course...;) )

48.jpg


47.jpg

Så var det tid for frokost, meny så slik ut:

56.jpg

Legger ved menyutvalget fra Hong Kong – BKK for de som er interessert:

57.jpg


58.jpg


59.jpg


60.jpg


61.jpg


62.jpg


63.jpg


64.jpg
 
Last edited by a moderator:
65.jpg


66.jpg


67.jpg


68.jpg

Etter frokost var det tid for litt ICE, jeg fikk også ladet batteriet til kameraet her (Det var gått varmt og tomt for batteri...:) ):

69.jpg


71.jpg


72.jpg


73.jpg


74.jpg


75.jpg

Nyheter var også tilgjengelig:

76.jpg

Utfyllende informasjon:

77.jpg

Den nå kjente fjernkontrollen med diverse funksjoner:

78.jpg


79.jpg


80.jpg

Så nærmet vi oss DXB, og en flott flytur nærmet seg slutten...:(

82.jpg


81.jpg

@ Gate i Dubai:

83.jpg

Nye 6 timer på loungen venter, kommer litt bilder herfra også om litt...

Mvh


HS-TLD & Reisemakker
 
Last edited:
Ny runde på First Class loungen i Dubai måtte vi jo......;)


[size=+2]EMIRATES 1 CLASS LOUNGE @ DUBAI INT`L AIRPORT[/size]


Røykepause først i røykeavdelingen:

2.jpg


3.jpg

Litt av utvalget fra en av barene/selvplukk stasjonene:


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg
Litt fra loungen generelt:

15.jpg


16.jpg


17.jpg
 
Pt. II

18.jpg


191.jpg


192.jpg


193.jpg


194.jpg

Litt fra flyplassen på vei til gate for DXB-ATH

19.jpg

Noe for enhver...:)

20.jpg


21.jpg


22.jpg


23.jpg



Da var det tid for A330-200 igjen, og «legget» DXB-ATH



[size=+2]DXB – ATH[/size]





Flight: EK 105
Aircraft: A332
Reg: E6-EKW
Seat: 01A & 02K
Load: First:_80%_ Biz:__?_ Economy: ?
ETD/ATD: 1005 / 1015 Actual TO 1040
FA: Raymond (Philippines) Jiu Sung (Korea) & Gehan (Sri Lanka)



@ gate, i påvente av buss til fjernparkering:

1.jpg


3.jpg


2.jpg


4.jpg

Hadde i utgangspunktet sete 02k, men det viste seg at 1 A + B var ledig, så jeg flyttet meg dit...

7.jpg


8.jpg


9.jpg


Ble med eplejuice til predinner drink:

10.jpg
 
Last edited:
Litt fra tarmac i Dubai:


11.jpg


12.jpg


14.jpg


16.jpg


10.jpg

Så var det klart for avreise:

17.jpg


18.jpg


19.jpg

FedEx representert her også:

202.jpg

Var noen fine Biz Jets her også :)

201.jpg


20.jpg


24.jpg


25.jpg

Så var det oss....:

26.jpg


27.jpg


29.jpg
«Robåten» lå der enda...:

30.jpg

The World?

31.jpg
 
Pt. V

Etter forreten var det tid for hovedrett. Jeg gikk denne gangen for "Black Pepper Chicken", som smakte nydelig....:


48.jpg


49.jpg


50.jpg


51.jpg


52.jpg


Reisemakker har funnet roen:

54.jpg

Mobiltelefonen var mulig å bruke på flightene:

55.jpg

Avslappet stil:

57.jpg

Nærmer oss Athen med stormskritt:

58.jpg

Passerte denne flyplassen, noen som vet hvem/hva/hvor?

59.jpg

Da har vi landet i Athen, KLM venter til AMS....

62.jpg


63.jpg

340-300 domene...

64.jpg

@ Gate på ATH
65.jpg

Neste leg følger snart....




Mvh

HS-TLD & Reisemakker
 
Last edited:
Ber om en liten pause til i morgen, skal da komme med siste del av rapporten, og en oppsummering....skrivekrampe og stiv nakke nå...:)

Takk for oppmerksomheten så langt...!

Mvh

HS-TLD & Reisemakker
 
Så var det tid for KLM igjen, og legget ATH-AMS-OSL. Noe bekymret for plassen var man jo, men igjen viste det seg å være ubegrunnet.


[size=+2]ATH – AMS[/size]




Flight: KL 1576
Aircraft: B738W
Reg: PH-BXI
Seat: 19 D & F
Load: First:_N/A__Biz:_100% (3 rader)__ Economy:_97% (Så kun 2-3 ledige seter)
ETD/ATD: 1645 / 1648 – Actual TO 1702

Her er et par bilder fra Athen Int`l Airport før ombordstigning:

1.jpg


2.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg

Så var det klart for boarding, noe som gikk for seg i greie former. Biz i første omgang, så oss som vanlige dødelige igjen...:)

Fant set 19 F, noe mindre pitch på denne maskinen enn de 3 andre vi hadde med KLM. Igjen gjorde det ledige midtsetet dette helt levelig. Crewet virket opplagte og var smilende og vennlige hele veien.

7.jpg

Boarding pågår:

9.jpg

Litt Safety Demo må til:

10.jpg

Så var det tid for push:

8.jpg

Farvel ATH:

13.jpg

Etter seatbelt sign off, begynte serveringen. Relativt effektive, det var vi også...maten fortært før bilde ble tatt:)

11.jpg

Ledig midtsete...Verdt alle ekstrakostnader.....:

12.jpg


Bra flight, selv med noe trangere sete. KLM leverte igjen...:)


Etter en liten layover i AMS, gikk ferden videre til OSL
 
Last edited:
[size=+2]AMS – OSL[/size]





Flight: KL 1151
Aircraft: B737W
Reg: PH-BGL
Seat: 5A & 5K
Load: First:__N/A_ Biz: 100% Economy: 95%
ETD/ATD: 2055 / 2056 – Actual TO 2118
Seatmap:KLM 737W



Helt klart en av de nyere maskinene, og bedre pitch enn forrige maskin som tok oss til AMS. Veldig hyggelig crew ombord.

Setet for denne turen, med god pitch:

4.jpg

Vi var vel heldige, og fikk hele tresetere for oss selv. Maskinen så ellers rimelig full ut:

7.jpg

Safety demo på skjermer i taket på denne maskinen:

6.jpg

5.jpg

Boarding pågår:

3.jpg

Så var det push, og reisens siste leg var igang:

8.jpg

Rett etter TO:

10.jpg

Nøt denne underveis til OSL:

11.jpg




Vel hjemme, og nok en fin ferie avsluttet....Hyggelig gjensyn med både Phuket, Koh Samui og Bangkok. Legger ved en liten oppsummering slik vi har opplevd selskap/service/ osv:




[size=+2]
Oppsummering/opplevelse av flyselskapene:
[/size]


[size=+2]
[/size]


B738W/737W:

Sete:

Standard economy sete, pitch på 31`, dvs. at i min verden på 182 cm, (Ikke at jeg tror at det er så veldig høyt...:) )oppleves benplassen som noe trang. Er glad vi valgte såkalt Comfort Seat, noe som innebar at setet ved siden av deg var blokkert. Prisen på dette T/R var ca. 520,- NOK og ingen som helst tvil om at dette var verdt den ekstra kostnaden!

Fly/standard/renhold osv:

Flyene fremsto som relativt nye samt godt ivaretatt. Jeg satt igjen med inntrykk av godt vedlikehold/renhold ombord.

Service:

Servicen ombord var det ingenting å si på, med oppegående, og attentivt crew. Jeg opplevde også god service på landjorden både via KLM sin kundetelefon, samt e-post korrespondanse med KLM «Ticket Service» før turen. At det er servering på relativt korte flygninger uten kostnad, viser jo at KLM fortsatt holder en viss standard. Alle drikker var også gratis på Economy.

Totalinntrykk:

KLM leverer et i mine øyne solid, og konkuranssedyktig produkt. Jeg har dog tilgode å fly med KLM longhaul, men jeg vil uten å nøle bruke dette selskapet på fremtidige intra europeiske destinasjoner.




[size=+2]
[/size]



A332:

Fantastisk maskin, og reisens 2 beste sete faktisk..slått da av A380.

Selskapets A332 crew får prisen for beste service, meget bra crew på ATH-DXB - DXB-ATH.

B773:

Grom og stor maskin, fant dog ikke helt formen i setet her. Misforstå meg rett, behagelig nok, men andre seter var bedre.

Bra crew & service her også, om ikke helt på høyde med A332 crewet


A380:

Reisens høydepunkt skuffet ikke, for en utrolig flyvemaskin! Hele opplevelsen var kjempe, dog hadde det vært ønskelig med en dagflight for sammenligning. Den får komme senere..:) Crewet, spesielt FA som serverte oss var veldig bra, god info fra flightdeck underveis var det også.

Totalt syntes jeg Emirates leverer godt i 1 klasse. (FLY, service, lounge etc...) Nå er jeg ikke ekspert i denne kategorien, og dette er min subjektive mening. I denne prisklassen (Ordinærpris..) skal selvfølgelig servicenivået ligge på denne høyden.



Oppsumering:


Ville jeg tatt samme reise igjen? JA, helt klart til den prisen. Det var lange reisedøgn, på opptil 34 timer, men som sagt, til den prisen gjør jeg det gjerne igjen. Ville ikke anbefalt dette til familier osv, med mindre de er veldig reiseglade.....:)

Da ønsker vi å ”takke for turen”, og for at dere orket å lese igjennom denne TR`en. Noe «langdryg» ble den jo pga. at dette har gått over 3 uker.....men håper den falt i smak, og at den dekker de fleste spørsmål dere måtte ha. Spør dog gjerne, om noe skulle være ubesvart!



Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
 
Last edited:
Back
Top