W6 Wizz Airs ruter til Sandefjord/Torp

Re: Wizz på Torp

Og igjen no offence til polakkene. Men det trur jeg ikke fly high. Netopp fordi de fleste nordmenn har med seg kofferter eller store bager når de drar på slike turer. Mens de tunge bagene som ligger i lasterommene på slike turer er små og ikke større enn det vi bruker når vi har gym på skolen eller skal trene. De er også i gennerelt dårlig kvalitet.

Re: Wizz på Torp

Har jeg sagt noe galt nå eller...Isåfall ikke meningen overhodet. Ikke har jeg heller greie på polakker,heller ikke deres levemåter. Men..jeg har jobbet på flyplasser rundt om i mange år, og hatt snuinger med flere selskaper som flyr til/fra Polen og har erfaring med at disse flyvningene går igjen med mye baggasje. I 95% av disse flightene som kommer fra Polen er det en eim som slår imot oss når man åpner lastelukene av lukten av mat(spekepølser som regel). Og hermetikk er en kjent vare som blir fraktet i baggasjen, dette vet alle som jobber i bransjen. Ikke minst pga overfyllte nylonbager som revner når man drar disse frem. Jeg kan forstå disse menneskene som hamster med seg mat, prisen er en brøkdel av prisen i Norge. Det var dette jeg ville frem til, og intet forsøk på å være morsom.

Wizz Air er på vej med deres 5 rute til Polen fra Torp.
Den findes i Booking fra d. 19 Dec 3 ugentlig.
Findes der så mange polakker i Norge? Eller er det bare nordmænd med rejsefeber? Utroligt, men godt gået af Torp.

http://wizzair.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi?step=1

Ikke verst. Anslagene på antall polakker i Norge beror litt på hvordan det beregnes, men i overkant av 100 000 polakker bor her. Uansett er det nok endel nordmenn på rutene også.

Jeg gir meg ende over av Wizz! Er markedet umettelig for den lilla fra Torp?

Har selv fløyet Wizz en rekke ganger og synes at de har et utmerket produkt.
Men nå må vel jaggu veggene snart bule ut i terminalen på Torp?

Reiste senest på mandag med Wizz air. Utmerket service, og GRATIS alkoholfri drikke samt kaffe og te.

Hadde en tur med Wizzair selv i helgen til Krakow.. Helt OK men fy søren såå trangt..
Og angående Torp så har de hvertfall ikke overdimisjonert den nye utenlandsterminalen.. Trangt om plassen der og bedre blir det jo ikke nå...

Dette er en reaksjon på at Norwegian legger ned ruten Oslo-Wroclaw, og denne ruten ble ellers annonsert sammen med syv andre nye ruter fra Wroclaw.

Reiste senest på mandag med Wizz air. Utmerket service, og GRATIS alkoholfri drikke samt kaffe og te.

Det var Ukraine innlands? I W!ZZAir får man ingenting grattis utom ukrainske innlandsruter...

Wrocław er deres ny base. Bedre enn RYANAIR, men uerhørt håpløs da noe går ikke enligt plan (innstilt reiser, forseninger, callcenter dyrt som helvete). Dessuten har de høye ekstraavgifter og, fra Warszawa og Katowice, også bilettpriser...

Hadde en tur med Wizzair selv i helgen til Krakow.. Helt OK men fy søren såå trangt..
Og angående Torp så har de hvertfall ikke overdimisjonert den nye utenlandsterminalen.. Trangt om plassen der og bedre blir det jo ikke nå...

Lander Wizz på samme flyplass som Kjos dersom man velger å reise til Krakow ?? Hvis ikke, hvor langt tid tar det å komme seg til Krakow sentrum fra flyplassen som Wizz bruker ??

Wrocław er deres ny base. Bedre enn RYANAIR, men uerhørt håpløs da noe går ikke enligt plan (innstilt reiser, forseninger, callcenter dyrt som helvete). Dessuten har de høye ekstraavgifter og, fra Warszawa og Katowice, også bilettpriser...

Ja, Wizz Air er på mange måter bedre enn Ryanair. Men det er svært trangt om bord (180 seter i en A320) og selv om flyene er relativt nye, er mange av dem nedslitte og stygge. Maten oppleves som svært dyr selv for en nordmann, og menyen er kjedelig. Jeg har også opplevd mye styr med endringer i avgangstider og kundeservice som ikke svarer på henvendelser. Ellers er avgiftene på samme høye nivå som hos Ryanair - faktisk koster det hele 50 kr. å betale per flight per passasjer - og man kan bare sjekke inn 15 kg. bagasje. En kilo overvekt koster 13 Euro om man ikke kjøper overvekt på forhånd. Dette til tross for at billettprisene ikke alltid er veldig lave.

Lander Wizz på samme flyplass som Kjos dersom man velger å reise til Krakow ?? Hvis ikke, hvor langt tid tar det å komme seg til Krakow sentrum fra flyplassen som Wizz bruker ??

Nei, de flyr ikke til Krakow, men til Katowice som ligger ca. 70 km. fra Krakow.

Tok denne bussen Wizzair tilbyr fra Katowice inn til Krakow..Tok ca 2 timer inn grunnet man havnet midt i rushtrafikken, mens 1, 5 timer hjem igjen.

På polske humlete veier var ikke det en fornøyelse akkurat..

Det var Ukraine innlands? I W!ZZAir får man ingenting grattis utom ukrainske innlandsruter...

Nei, det var internasjonal flyvning fra Torp. Men med Ukrainskregistrert fly, så det kan vel kanskje ha noe med saken å gjøre?

Spennende nyhet for Torp.
Dette er en reaksjon på at Norwegian legger ned ruten Oslo-Wroclaw, og denne ruten ble ellers annonsert sammen med syv andre nye ruter fra Wroclaw.
Det har ikke jeg fått med meg. Når legges den ned?

Last edited:
Back