Where everybody knows your name - The USA East Coast Tour 2012, with a dash of Europe

Så langt en bra TR Martin ;) Gleder meg til fortsettelsen...

Skal du innom Baren også ila turen? Kanskje noen skriker ut navnet dit også :8: :p

Hvordan fungerer den nye maskinen din? Merker at det er et annet tastatur enn det du er vant med (typos :p), merker det samme når jeg bruker eee'en min også ;)

Hyggelig og upretensiøs rapport dette med mye detaljer, nesten som en god gammeldags skolestil.

Takker

Last edited:
Veldig bra. Bra skrevet, og mange og fine bilder. Hvor har du fått de oversiktsbildene fra? De som tegner opp hvor du har fløyet?

Et par kjappe bilder av hotellrommet i Boston:

4c68dbba.jpg

Sett fra inngangen

367cf22c.jpg

acc9af8a.jpg

Ikke akkurat verdens største bad.

Ellers ble ikke den ene dagen i Boston brukt på så veldig mye. Gikk ut en tur etter frokost og gjorde ikke så mye annet enn det. Veldig fin by, må jeg si.

I trådtittelens tegn, ble det selvfølgelig en lunsj på byens største turistfelle:
31d47a01.jpg

97cf2342.jpg

Nooooorm!!

612eb964.jpg

Bacon Bleu Burger

Noe lokalt brygg fra en Sam Adams, servert i de velkjente krusene fra serien :drink

f0ca75fa.jpg

Det ble "a look on the dessert menu", som "dessverre" ble mer enn en liten look.

Trasket litt mer rundt, og endte opp på hotelleet igjen sånn etterhvert.

Senere på kvelden ble det middag rett borti her, på et sted kalt P.F Changs. Kjede-kinarestaurant, som hadde god mat. Ble ikke så mye bilder siden man satt litt tett på andre gjester, men måtte allikevel driste meg til et av desserten:
2a3fa7ba.jpg

Banan-våruller med is og bær :).

Et annet dessert-tips fra menyen for elefanter på tur, var "The Great Wall Of Chocolate", bare som et tips ;)

Forøvrig var det Fathers Day i går, og jeg mistenkte fulle restauranter, men det var ikke noe problem å få ledig bord. Observerte forøvrig en familie et par bord bortenfor, der mor stort sett satt og kjeftet på far, samt litt på kelneren. Fikk ikke helt med meg hvorfor. Jeg ble hvertfall mett, og fant vegen tilbake til hotellet. Kjøpte en flaske cola i resepsjonen, som jeg tenkte jeg skulle drikke, men rakk faktisk å sovne før jeg rakk det :drunk:

Fortsatt halvannen time til det er noe vits i å dra herfra. Turen går til South Station, der Amtrak frakter meg til Philadelphia. E-innsjekk er også foretatt på DoubleTree, og King-rommet hadde blitt til et King Deluxe-rom :cool:

Last edited:
BOS-PHL.jpg

Det nærmet seg tid for å sjekke ut, og jeg gjorde så. Planen var klokken 10, men den ble vel litt over før jeg kom meg ut av hotellet. Fant tilbake til t-banestasjonen jeg kom til på lørdag, og tok Green Line til Park Street, der jeg byttet til Red Line ned til South Station.
Hele turen var vel unnagjort på ca. et kvarter, og da jeg kom fram var det akkurat passe med tid til toget skulle gå. Jeg fikk printet ut billetten, og stod og blomstret litt til "gaten" ble opplyst. Hos Amtrak liker man nemlig ikke å la passasjerene får for god tid til å komme seg ombord. Selv om toget har stått der en god stund, opplyses det ca. et kvarter før avgang. I det "gaten" (eller sporet, om du vil), ser man en masse mennesker bevege seg mot utgangen. Jeg stod tilfeldigvis litt på siden da dette skjedde, og gikk ut nabogaten, og smatt ut, og havnet nesten først i køen. Etter litt venting der, slapp man ut på plattformen, og kunne boarde toget. Siden jeg hadde billett i business class, var det å finne denne vogna, som var helt fremst i toget- og det var ikke akkurat et kort tog.

Fant vogna, og fant meg en sitteplass, der benplassen var sånn:
b5987f8d.jpg

I tillegg var nabosetet ledig hele vegen, så det var på alle måter en grei tur.

Litt lunsj ble det også:
ee9c1c40.jpg

Cafe-vogna lå en tre-fire vogner bakover. På veg tilbake, i et tog i bevegelse balanserende en salatboks, en pepsiboks, og et glass med isbiter, med en konduktør som ser ut som han har det travelt etter seg... Vel, det gikk bra ^_^.

Gjorde ikke så mye annet resten av turen enn å slappe av, høre litt på musikk, surfe litt via wifi som virket av og til, og nyte utsikten.

Etterhvert kom vi fram til Philadelphia 30th Street Station. Der skulle jeg forsøke å finne t-bane. Fulgte et skilt merket subway, men da jeg kom til restauranten subway, ble jeg litt i tvil ^_^. Etter å ha gått i ring bare en gang, fant jeg midlertid et litt boortgjemt skilt som fortalte at jeg skulle ut av bygget og over gaten, for å komme til t-banen. Her fikk jeg betalt en dame bak en glassvegg to dollar, og jeeg fikk slippe "inn i systemet". Fikk kjapt funnet ut at jeg skulle en stopp på den blå, bytte til den oransje, og en stopp med den. Vel fremme på riktig stasjon, ble jeg lurende litt på hvilken utgang jeg skulle ta, men sjanset på den nærmeste, og det viste seg å være riktig:

63d69036.jpg

Sånn så det ut da jeg kom opp på bakken

Her hadde jeg prølv e-check in, men jeg vet ikke om jeg sparte noe på det. Måtte allikevel stå i kø for å få nøkkel, og jeg syntes ikke det gikk noe raskere. Fikk i hvertfall nøkkel til det rommet som stod på nettsiden da jeg sjekket inn, som skulle være et King Deluxe. Rommet er midlertid ikke så veldig stort, og det er ikke noe som får det til å se ut som noe særlig "deluxe". Ingen vannflasker, og ingen minibar. En ting jeg dog likte med rommet, som jeg aldri før har sett i USA, som jeg har irritert meg litt over: En dusj der man kan justere varmen før man setter på vannet! Før har jeg bare vært borti disse hvor man må begynne på kaldt, og "skru seg" varmere.

Fikk også fanget meg litt middag: Fant en Olive Garden oppi gata (jada, jeg vet. kjederestaurant etc. etc.). Maten var god, og serveringsdamen hyggelig. Det spøkte dog litt for ølen da hun ville se ID. Passet lå på hotellrommet, og det eneste jeg hadde var VISA-kortet fra DNB. Det gikk heldigvis greit, og ølen smakte. Ja, det ble dessverre ingen matbilder. Fikk plass ved bardisken, og da følte jeg ikke for å sitte og fotogtafere mat.

Nå skal det etterhvert turistifiseres i Philadelphia. Springsteen-utstillingen på National Constitution Center skal besøkes, også står det visst en svær bjelle i samme området som jeg får ta en titt på.

Tja, da hadde det vel passet med f.eks. "We went down in the river". Toget går i en tunell under Hudson.

Ah, ok. Har bare kjørt over broen og da er det jo "Jungleland" som teller. Fortsatt god tur.

Ah, ok. Har bare kjørt over broen og da er det jo "Jungleland" som teller. Fortsatt god tur.

Ja, selvfølgelig... *host* (Jeg tilstår at jeg tenkte på Jersey Girl med en gang, men det er jo en coverlåt).

0040c62e.jpg

Utsikt fra inngangsdøra

96257f38.jpg

Kaffekokemuligheter for de som driver med sånt

575a7ed8.jpg

Badet

5d9699b7.jpg

Etter frokost og litt videre avslapping, beveget jeg meg ut litt etter klokken 10. Første mål var et kjøpesenter kalt Gallery at market east. Jeg er som regel ingen storshopper når jeg er ute og reiser, men jeg hadde funnet ut at det kunne være lurt med et par nye klesplagg, siden det tross alt er litt billigere her. Min eneste tidligere klesbutikkshoppingserfaring fra USA er kjeden Old Navy, og siden jeg da visste at de størrelsene passet meg, siktet jeg på de igjen. Fant olabuksehylla, ogg begynte å kikke etter min størrelse, men uten resultat. En dame lurte på om jeg trengte hjelp, og jeg spurte etter olabukser som hadde like mange tommer rundt livet som den jeg hadde på meg, men de måtte bestilles online :rolleyes:. Jeg gav opp Old Navy, og gikk.

Fant etterhvert National Constitution Center, og betalte 15 dollar for å se en utstilling kalt "From Asbury Park to the Promised Land", som handlet om Bruce Springsteen. Den stod tidligere på Rock and Roll Hall of Fame museum i Cleveland fra en gang på våren 2009 til høsten 2010, men jeg klarte ikke å somle meg innom Cleveland i løpet av den perioden. Da var det jo en grei unnskyldning til å dra til Philadelphia :)

En bra utstilling, med diverse effekter: Klesplagg, instrumenter, tekster, osv. osv.
Ble også spurt av noen med videokamera og mikrofon om jeg ville si noen ord om hva Springsteen betød for meg, men jeg takket høflig nei.

Videre var det for å kikke på Liberty Bell - trodde jeg. Jeg hadde trodd at den stod utendørs, men den stod inni et hus, men lang kø og sikkert inngangspenger.

Trasket så litt rundt i Philadelphia, før jeg ble sulten og fant et sted kalt Hard Rock Cafe.

2dd78927.jpg

Mojito til lønsj :drink

398da13f.jpg

Bestilte en "side cæsar salad", men til tross for "side" i navnet, kom den først.

5bde9b28.jpg

Swiss & Mushroom burger

Ikke noe bilde av desserten, men dere vet vel hvordan sjokoladeis ser ut? ^_^

Etter det skjedde det ikke så mye. Det begynte å bli varmt, og jeg savnet aircontionenen på hotellrommet, så jeg fant vegen tilbake. I New York resten av uken skal det visst bli grusomt varmt. Weather.com har lagt ut et "heat advisory", så jeg mistenker at jeg ikke akkurat kommer til å løpe rundt på Manhattan de neste dagene. Er også sjekket inn for morgendagens flighter.
Selskapet som skal flys er grunnen til at jeg drøyer et evt. gitarkjøp til jeg kommer meg til NYC, og routingen går via en by som... vel, jeg har vært der før, men ikke når jeg burde... Så kan det være en liten gjettelek ^_^

Flott rapport hittil, blir rett som det er sulten av all den flotte maten (ser ned på brødskive med gulost :lol: ) Følger med i spenning :up:

Middag ja.

Siden det fortsatt var forferdelig varmt ute, bestemte jeg meg for å spise på hotellrestauranten. Hadde tom. studert menyen på nettsidene og bestemt meg sånn ca. nesten for hva jeg skulle ha. Tok heisen ned til "M" (for "mezzanine"), og sa jeg ville ha et bord til en. Det eneste problemet var at de stengte tidlig i dag. Ble så henvist til ned til første etasje, til "Standing O", som også serverte mat, dog med en litt mindre meny.

Nuvel, ikke mye å gjøre med det. Jeg var sulten, men gadd ikke å gå langt for å gjøre noe med det, så da ble det Standing O. Fikk et bord, og en servitør som het Jarred, men jeg kunne godt kalle han "Big Baby". Ehm, ok...? :rolleyes:.

Det ble så en øl, og en Philadelphia Cheese Steak Sandwich. Sikkert ikke det mest autentiske stedet å spise det på, men da hadde jeg hvertfall spist det i Philly.

964e094e.jpg

Den ble jeg faktisk mett av, så jeg var nesten like glad for at jeg ikke satt i etasjen over og hadde begitt meg ut på en tre-retters. Hoppet over alt som het dessert, og signerte på en regning og gikk. En liten pitstop i gifshoppen for litt brus/vann/sjokkis, og så var det kvelden.

Ut å fly igjen i morgen, som nevnt. Da skal det flys liten brasilianer, og deretter skal jeg for første gang fly domestic i USA med et fly som måtte krysse Atlanteren på deliveryflighten :fly

Hvis du har tid kan jeg anbefale Geno's steak house på hjørnet av E Passyunk ave og S 9th street. Beste cheesesteak i Philly :)

Back