I rest my case ....
Derfor politiet burde holde seg langt unna havarier og andre hendelser I luftfarten!
Hvem skal etterforske evt lovbrudd innen luftfart, og påse at loven følges?
Havarier har de vel uansett ikke noe med.
Hva med havarikommisjon, eller lignende? Så kan politiet, eller den lokale lensmann i ettertid drive etterforskning. Finn årsak først. Det å skyte fra hoften i et flyhavari kan fort ende med et vådeskudd. Og det er jo ikke politiet tjent med.
De har kanskje rent objektivt brutt loven, som politiet peker på. Selv om det er en tragisk ulykke, endrer det kanskje ikke det faktum at loven er brutt. Man ser ikke gjennom fingrene selv om man er lessen. Jeg tror det er det som er poenget.
Hvilkelover er brutt?
Jeg syns disse utskytningsgreiene blir litt latterlige. Finnes det noe sivilt fly i komersiell luftfart hvor dette faktisk er et alternativ?
Politiet ville vel bare forsikre seg om at det ikke lenger dreide seg om en redningsaksjon. Ikke sikkert at man kan vente seg at de som er på vakt i et tilfeldig politikammer skal vite noe om utskytningsmekanismer og flytyper.
Nå tror jeg altså at vi overreagerer.
Jada. Helt greit av politiet å eliminere 'alternativene', men så kunne det vel stoppet der. Spørsmålet mitt står ved lag, dog; Finnes det noe sivilt fly i komersiell luftfart hvor dette faktisk er et alternativ?
Og jeg har aldri hørt om noe sånt før heller. Hvorforfor kommer dette tullet nå?
Selv om de bruker begrepet skadet som for bøyd/ser noe ødelagt ut eller er separert fra sokkelen, er det likevel muligheter for at data er intakt. Hvis boksene er av nyere modell, inneholder datadelen er et minnekort, innstøpt i stål/titan, støtdempet og varmeisolert, og skal bl a tåle g-belastning opptil 3400. Sokkelen inneholder fester, grensesnitt for data og strømforsyning og radiobeacon.Ifinnmark melder at deler av ferdskriver eller taleregistrator er funnet, men at den er skadet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.