Disse testene til KLM og eventuellt SAS er derfor bare tøv fra ende til annen.
I forskningsøyemed så er det selvsagt tull. Derimot så bidrar det som viktig innspill i diskusjonen om hvor vidt reaksjonene er overdrevet og krisemaksimerte eller ikke. Istedet for å sluke alt som myndigheter og forskere kommer med ukritisk så trengs det faktisk noen som tør si ifra
.....enten det er snakk om CEOen i KLM eller Harald Eia:stir
Du er ingen forsker, Espen, det hører jeg fort, men jeg hadde kanskje trodd at du verdsatte litt systematisk kunnskap....![]()
He he, det er det ingen tvil om
Og med en master i finans har jeg også lært at heller ikke matematiske modeller alltid fungerer i virkeligheten.......
Har de ikke crew her så er det jo liten vits i å sende et fly når sannsynligheten for at fly og crew blir stuck er stor. Er mer enn bare en åpen flyplass som skal til.Mens CO, som egentlig er de som flyr hit, har kansellert![]()
Har de ikke crew her så er det jo liten vits i å sende et fly når sannsynligheten for at fly og crew blir stuck er stor. Er mer enn bare en åpen flyplass som skal til.
Mulig jeg var litt uklar. Jeg vet ikke om de har crew her eller ikke, men det kan jo være at de har sendt dem andre veier el.l. Det er heller ikke bestandig bare å sette i gang en operasjon. Ref. SAS på nyhetene i dag. De har fly på BGO men ikke crew. Vet også at WF har en kabal ifht. crew i sør og nord.Har de ikke et crew "sittende fast" her? Noen skulle vel ha flydd den første CO39 som ble kansellert?
Da har helikopterene begynt å gå fra Sola og Flesland.
Her nede i Esbjerg er det fremdeles full stans.
Det finnes ikke spor av aske i luften som danskene puster.
- Jeg har akkurat fått de siste målingene. Og det ser faktisk ut som at vi har den reneste luften på lang tid her nede ved jordoverflaten, sier seniorforsker Jørgen Brandt fra Danmarks Miljøunersøgelser til DR Nyheter.
Et annet "wild guess" er kanskje at man må fly en omvei, rundt Island, og da blir det kanskje litt lite rekkevidde for en 757?
"Men det kan bare Lillebror, og bare, bare han!"Tror du har et godt poeng der. De må nord for Island, og da tror jeg nok det fort kan bli litt drøyt for en stakkars 757.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.