Vinterværet i Europa og USA - stengte flyplasser

Re: Vinterværet i Europa og USA - stengte flyplasser

Sitter og hører på Newark-radioen på LiveATC-app'en .. Air India sliter litt ... :cool:

Så kjørte han seg fast, men klarte å blåse seg løs etter litt hjelp fra en følgebil ...

Og da er Newark stengt. Usikkert når de vil klare å åpne igjen. Begge SAS-maskinene er fortsatt på bakken.

Ja, ja, hadde vi ikke vært med Lille Julaften , hadde vi fortsatt vært der ...

Var ingen CO 38 på julaften og 1. dag, og vårt crew fikk sjokk da de hørte om tempen på OSL julaften , og de er fortsatt her...

Lekebooket på EWR hotell jeg kjenner. Alle ( kun tre jeg sjekket ) var fulle..

Høres ikke ut som at SAS har gitt opp ... jeg har ikke hørt på frekvensen hele tiden, men 904 maser på tårnet innimellom.

Nå sier de at de håper å få 4R åpen 'om halvannen time'. Dvs ca 2210 østkysttid. Air India lurte på hva breaking action var .....

Last edited:
Høres ikke ut som at SAS har gitt opp ... jeg har ikke hørt på frekvensen hele tiden, men 904 maser på tårnet innimellom.

Nå sier de at de håper å få 4R åpen 'om halvannen time'. Dvs ca 2210 østkysttid. Air India lurte på hva breaking action var .....

Lidt OT, men hvor finder du feedet fra EWR på ATC app'en. Jeg kan finde tower, hvis jeg kigger i top50 listen, men hverken den eller andre frekvenser kan findes i listen i app'en. Hverken under Jersey, New York eller hvis man søger på KEWR...

Det er Tower jeg hører på (fra Top 50-listen).

Ellers finner jeg alle EWR-frekvensene under USA/New Jersey/Newark

Last edited:

Håper været bedrer seg til onsdag. Skal bortover med SK909..:fly

CO 38 kanselert i kveld også. Så nå hoper seg opp. Crewet som var med inn på julaften får ytterligere to fridager i kulda her. En ble tydelig bekymret da jeg nevnte hvilken temp vi har om dagen.

De gjorde et hederlig forsøk på å åpne banen ved titiden i går kveld. Begge SAS-maskinene, en Air India og et par andre sto klare, men de måtte til slutt gi opp. Crossvinden gjorde at en brakingaction på tyvetallet (poor) ikke gjorde det forsvarlig å ta av. Hørts også ut som de hadde problemer med å få banelysene frem.

De gjorde et hederlig forsøk på å åpne banen ved titiden i går kveld. Begge SAS-maskinene, en Air India og et par andre sto klare, men de måtte til slutt gi opp. Crossvinden gjorde at en brakingaction på tyvetallet (poor) ikke gjorde det forsvarlig å ta av. Hørts også ut som de hadde problemer med å få banelysene frem.

Iflg danske medier var vejret så dårligt, at SAS ikke kunne skaffe ground transport til pax og at de derfor måtte blive på EWR i første omfang i stedet for at blive kørt på hotel.

Det er fortsatt stengt på både JFK og Newark ... Newark håper å åpne en bane ca 1830LT - JFK har en anseelig mengde fly i holding, ventende på et sted å lande, så de er nok også like før. Begge SAS-maskinene er, såvidt jeg kan se, boardede og klare.

Da er JFK i gang ....

Newark har åpnet 4R .. 1 tomme kompakt sne/is .. strødd og riflet. BA184 kalte opp og ba om breaking action. Fikk til svar at utstyret er i ustand. Kommentar: - Oh dear .......

Og Newark er stengt i ca en time til ettersom alle brannbilene er tomme for skum pga brann i en deicingtruck ... de skal være operative igjen ved åttetiden ..

Og BA-skipperen har nå bedt om å bli kjørt ut på rullebanen for visuell inspeksjon ettersom bremseeffektmåleren ikke virker ...

Last edited:

Helt Texas med andre ord? Ser ut som det er greit at finnene starter snøryddingskurs

Jeg tror nok de kan jobben sin, men de har mye nedkjørt utstyr.

Back