SAS øker kapasiteten til USA

Re: SAS øker kapasiteten til USA

CPH-ORD-CPH på tirsdage er ikke særlig opløftende læsning.

Inden folk kommer for godt i gang, bør man bemærke sommeren 2013. Her er der en belægning på næsten 100 % på samtlige ruter med undtagelse af Narita. :)

De resterende måneder ser også meget hæderligt ud.

Antar dette også vil bety litt omstokking på hvilke ruter/avganger til EWR og ORD som har 330 og 340?

Re: SAS increases services to the US on the 50th anniversary of the Chicago route

For å kunne sammenligne Chicago-ruten mot andre SAS-destinasjoner i USA - her er kabinfaktorene for alle fire i februar:

EWR = 80,4% (daglig, 1 avgang innstilt)
SFO = 79,1% (5x ukentlig)
IAD = 64,9% (5x ukentlig, 1 avgang innstilt)
ORD = 54,3% (daglig, 1 avgang innstilt)

Det er relativt klart at ORD er den destinasjonen som sliter med mest overkapasitet.

Iflg Eivind Roald så er Chicago en suksess, men det er kanskje andre tider av året:

Vi oplever en konstant vækst i efterspørgslen på rejser til og fra USA – ikke mindst er Chicago en succes” siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald

http://tic.travel/news/02042014/sas-udvider-p%C3%A5-usa

Re: SAS increases services to the US on the 50th anniversary of the Chicago route

For å kunne sammenligne Chicago-ruten mot andre SAS-destinasjoner i USA - her er kabinfaktorene for alle fire i februar:

EWR = 80,4% (daglig, 1 avgang innstilt)
SFO = 79,1% (5x ukentlig)
IAD = 64,9% (5x ukentlig, 1 avgang innstilt)
ORD = 54,3% (daglig, 1 avgang innstilt)

Det er relativt klart at ORD er den destinasjonen som sliter med mest overkapasitet.

Nå er det litt farlig å bare se på kabinfaktor uten å se på hvilken del av kabinen som fylles, Chicago har betydelig høyere andel av C klasse og kan dermed ha betydelig bedre inntjening selv med 54% kabinfaktor. Los Angeles hadde jo kabinfaktor opp i mot 90% og gikk med tap. Kaninfaktoren forteller ei heller noe om hva som ligger i buken.

Det er klokt å stenge ned BKK-ruten og sette flyene inn på nye og mer potensielt lønnsomme ruter. Når de nye a330-300 enhanced levers i 2015, vil det gi rom for nye destinasjoner. Disse vil alle mest sannsynlig være i USA. Ser for meg Miami som et godt alternativ til BKK, samt Boston. Dette er begge destinasjoner Eivind Roald nevnte sist jeg var på møte med ham i februar.

Nå er det litt farlig å bare se på kabinfaktor uten å se på hvilken del av kabinen som fylles, Chicago har betydelig høyere andel av C klasse og kan dermed ha betydelig bedre inntjening selv med 54% kabinfaktor. Los Angeles hadde jo kabinfaktor opp i mot 90% og gikk med tap. Kaninfaktoren forteller ei heller noe om hva som ligger i buken.

Kaninfaktoren forteller ei heller noe om hva som ligger i buken.[/;)

Ser ut som OSL-EWR vil gå 5x ukentlig under lavsesongen i Januar-Februar, mot 6x resten av vinteren

Service operates 5 weekly in January and February 2015, Day x26 from OSL, Day x12 from EWR

Kan noen forklare meg hvordan dette her går opp? Mulig jeg er stokk dum, eller overser noe her....

Sjekket første uke i november:
EWR-OSL flys hver dag utenom mandag.
OSL-EWR flys hver dag utenom lørdag.

Kan noen forklare meg hvordan dette her går opp? Mulig jeg er stokk dum, eller overser noe her....

Sjekket første uke i november:
EWR-OSL flys hver dag utenom mandag.
OSL-EWR flys hver dag utenom lørdag.

Jeg er ikke sikker på hva du tenker på, men her ligger det iallfall an til widebody til/fra CPH to dager i uken.

Beste hilsen Esprn

Jeg er ikke sikker på hva du tenker på, men her ligger det iallfall an til widebody til/fra CPH to dager i uken.

Beste hilsen Esprn

Jo, akkurat det jeg tenker på. Men kan ikke finne noen flighter med WB mellom OSL og CPH. Antar det selges billetter på flightene....

Jo, akkurat det jeg tenker på. Men kan ikke finne noen flighter med WB mellom OSL og CPH. Antar det selges billetter på flightene....

Går vel helst ferryflights isåfall.

Går vel helst ferryflights isåfall.

Nej, der er ingen ferryflights. Sas gør det på den måde, at når et fly flyver fra cph til ewr, flyver den nødvendigvis ikke tilbage til Cph men istedet til Arn eller Osl osv.

Det kommer nok. Eller kanskje maskinen skal brukes til noe annet, som f.eks. en seriedcharter.

Spurgte lidt om det samme her: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=932852&postcount=11

Såvidt jeg kan se, så har man øget produktionen med en A340 på følgende måde:

Tirsdag: OSL-EWR-OSL
Onsdag: OSL-EWR-ARN
Torsdag: ARN-ORD-ARN
Fredag: ARN-EWR-OSL

Det tyder på, at en A340 flyver fra CPH til OSL om tirsdagen og hjem igen fredag, eller?

Anyway: Bliver vel hyggeligt med lidt flere quadjets i Oslo og Stockholm? :)

Back