For å kunne sammenligne Chicago-ruten mot andre SAS-destinasjoner i USA - her er kabinfaktorene for alle fire i februar:
EWR = 80,4% (daglig, 1 avgang innstilt)
SFO = 79,1% (5x ukentlig)
IAD = 64,9% (5x ukentlig, 1 avgang innstilt)
ORD = 54,3% (daglig, 1 avgang innstilt)
Det er relativt klart at ORD er den destinasjonen som sliter med mest overkapasitet.
Vi oplever en konstant vækst i efterspørgslen på rejser til og fra USA – ikke mindst er Chicago en succes” siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald
For å kunne sammenligne Chicago-ruten mot andre SAS-destinasjoner i USA - her er kabinfaktorene for alle fire i februar:
EWR = 80,4% (daglig, 1 avgang innstilt)
SFO = 79,1% (5x ukentlig)
IAD = 64,9% (5x ukentlig, 1 avgang innstilt)
ORD = 54,3% (daglig, 1 avgang innstilt)
Det er relativt klart at ORD er den destinasjonen som sliter med mest overkapasitet.
Nå er det litt farlig å bare se på kabinfaktor uten å se på hvilken del av kabinen som fylles, Chicago har betydelig høyere andel av C klasse og kan dermed ha betydelig bedre inntjening selv med 54% kabinfaktor. Los Angeles hadde jo kabinfaktor opp i mot 90% og gikk med tap. Kaninfaktoren forteller ei heller noe om hva som ligger i buken.
Service operates 5 weekly in January and February 2015, Day x26 from OSL, Day x12 from EWR
Kan noen forklare meg hvordan dette her går opp? Mulig jeg er stokk dum, eller overser noe her....
Sjekket første uke i november:
EWR-OSL flys hver dag utenom mandag.
OSL-EWR flys hver dag utenom lørdag.
Jeg er ikke sikker på hva du tenker på, men her ligger det iallfall an til widebody til/fra CPH to dager i uken.
Beste hilsen Esprn
Jo, akkurat det jeg tenker på. Men kan ikke finne noen flighter med WB mellom OSL og CPH. Antar det selges billetter på flightene....
Går vel helst ferryflights isåfall.
Jo, akkurat det jeg tenker på. Men kan ikke finne noen flighter med WB mellom OSL og CPH. Antar det selges billetter på flightene....
Såvidt jeg kan se, så har man øget produktionen med en A340 på følgende måde:
Tirsdag: OSL-EWR-OSL
Onsdag: OSL-EWR-ARN
Torsdag: ARN-ORD-ARN
Fredag: ARN-EWR-OSL
Det tyder på, at en A340 flyver fra CPH til OSL om tirsdagen og hjem igen fredag, eller?
Anyway: Bliver vel hyggeligt med lidt flere quadjets i Oslo og Stockholm?![]()