Synd at jeg ikke hadde noen DY billetter bestilt i dette tidsrommet.
Hadde definitivt dratt det ut så langt som overhodet mulig. Håper noen gjør det og at faktisk blir en sak der vi får avgjort en gang for alle om dette er lovlig eller ei.
Har sendt følgende e-post til Svea Finans, så får vi se hvor det bærer...
Har sendt følgende e-post til Svea Finans, så får vi se hvor det bærer...
Har enda ikke mottatt noen faktura i posten. Kan jo håpe på at de har fulgt min anbefaling og droppet kravet.
Finner en slik som absolutt ser ut som phishing som kommer fra bnc3.mailjet.com og som jeg ikke ville turt åpne:Fakturaen er sendt som E-post fra Svea. Det er flere som melder på Facebook at denne er identifisert som spam og har derfor funnet den i en eller annen bøtte med uønsket e-post.
Jeg vil tippe den havner i spam-folderen fordi de ikke bruker korrekte headers (med de mekanismer som skal til for å verifisere avsender). Den info burde hvertfall kunne brukes mot dem om man gidder å grave seg ned i det. (Nei, jeg er ikke involvert i sakene)Spørsmålet er om man på bakgrunn av ovennevnte spam-/uønsket e-post forhold kan betrakte fakturaen som levert og derfor kan pålegge purregebyr hvis den ikke blir betalt; f.eks fordi e-posten snublet i en spam-løsning underveis?
Aha, slik å forstå. Men dersom saken da skulle taes videre til inkasso er det vel et krav om at faktura må være levert først? Altså vil man da senere kunne påberope seg at et evt. senere inkassokrav er ugyldig pga. at man ikke har motatt noen opprinnelig faktura?
Det er vel tillatt å være litt nysjerrig selv om man ikke selv er involvert...![]()
Jeg vil tippe den havner i spam-folderen fordi de ikke bruker korrekte headers (med de mekanismer som skal til for å verifisere avsender). Den info burde hvertfall kunne brukes mot dem om man gidder å grave seg ned i det. (Nei, jeg er ikke involvert i sakene)
Men også purring har vel krav om at det faktisk er levert faktura i utgangspunktet? Er vel neppe tillatt med purregebyr dersom opprinnelig faktura mangler? I så fall blir de jo nødt til å sende bare ren faktura (med de 11 kronene i fakturagebyr), uten purregebyr, første gang faktura sendes på papir...
Svea Finans må nødvendigvis ha kjøpt kravene (såkalt factoring) når de utsteder fakturaen i sitt navn, og ber om innbetaling til kontonummer 6401.06.90607, som tilhører Svea Finans.Svea Finans utsteder og håndterer kun fakturaadministrasjonen på vegne av NAS, de har slik jeg har forstått det IKKE kjøpt kravene fra NAS.
Blir det fortsatt påstått at det er "Staten" kundene betaler til? :biggrinSvea Finans må nødvendigvis ha kjøpt kravene (såkalt factoring) når de utsteder fakturaen i sitt navn, og ber om innbetaling til kontonummer 6401.06.90607, som tilhører Svea Finans.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.