Originally posted by sas-kr
Da er det slutt på egne ansatte i cabinen, samme som Norwegian..
http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1142833.ece
Originally posted by P.A. VIKING
Er det ikke MYT i Sverige som også sier opp mange nå i disse dager , for å ta inn "byråvertinner" til neste sommer ?
Vil vi ha det slik ,NOT
Originally posted by FBU 4EVER
I en verden hvor penger er gud og alle skal danse rundt gullkalven,betyr menneskeverd lite.Man skal ha en ikke ubetydelig fascistisk legning for å forsvare en slik "bruk og kast" mentalitet!:naughty:
Originally posted by Flaps40
For meg er det en form for solidaritet med de som ikke er født i det rike vesten.
Det var sterke ord. Outsourcing er jo ikke særlig populært i det sosialdemokratiske Norge. Ei heller contracting. Derimot står fagforeningsvirksomhet med tilhørende beskyttelse av egne ansatte usedvanlig sterkt. Proteksjonisme og beskyttelse av egne særinteresser er ofte nært knyttet til faforenings arbeide. Jeg er glad arbeidslivets spilleregler er i endring på global basis, og ser her en mulighet for økt fleksibilitet, økt verdiskapning og at flere goder kan tilflyte mindre priviligerte arbeidstakere i land som ikke er så godt økonomisk stilt som oss. Mulig at det i noens øyne er å likestille med fascisme.
Originally posted by Flaps40
Jeg er glad arbeidslivets spilleregler er i endring på global basis, og ser her en mulighet for økt fleksibilitet, økt verdiskapning og at flere goder kan tilflyte mindre priviligerte arbeidstakere i land som ikke er så godt økonomisk stilt som oss. Mulig at det i noens øyne er å likestille med fascisme. For meg er det en form for solidaritet med de som ikke er født i det rike vesten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.