Blindpassasjer mellom TOS og OSL

Nå skriver dem ikke om hele hendelsesforløpet, så det er umulig å se hvor feilen faktisk ligger. Men det er helt klart at flere feil har skjedd her. De tar vel en opptelling ombord etter boarding completed også?

Det jeg lurer på er hvordan personen har kommet seg airside

Nå skriver dem ikke om hele hendelsesforløpet, så det er umulig å se hvor feilen faktisk ligger. Men det er helt klart at flere feil har skjedd her. De tar vel en opptelling ombord etter boarding completed også?

Det jeg lurer på er hvordan personen har kommet seg airside
Billett til et annet fly? (artikkel er bak "betalingsmur" så jeg ser ikke detaljer)

Nå kjenner jeg ikke til hvilke prosedyrer Norwegian har, men på generell basis kan jeg si, ikke nødvendigvis.
Veldig lenge siden jeg har sett telling hos Norwegian. Antar det ble kluss med en passasjer mer enn antall seter eller noe annet som gjorde at det ble kluss, Satt seg ned og ble spurt om BP med setenummer el.l.? Eller rett og slett crew som fattet mistanke og sjekket om setet vekommende satt på var booket el.l.

Da var han hvertfall sjekket som alle andre passasjerer ifht sikkerhet.

Ifølge NRK, så kom han seg airside ved å gå rett bak en annen person i porten til sikkerhetskontrollen.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/blindpassasjer-tromso-lufthavn-til-oslo-med-norwegian-1.17533988

Merker meg at de ikke nevner noe om hvordan han kom ombord? Samme taktikk? Det skal jo egentlig ikke være mulig å snike seg i slusene, eller snike seg "utenom og rundt"? Hvordan klarte vedkommende å finne en plass uten å skape problemer? Mange spennende elementer her. Skjønner det slik at vedkommende var unruly, kan man spekulere i rus, psykiatri eller liknende? I dette tilfelle, er det jo utrolig at vedkommende klarte å være så listig, sneaky?

Merker meg at de ikke nevner noe om hvordan han kom ombord? Samme taktikk? Det skal jo egentlig ikke være mulig å snike seg i slusene, eller snike seg "utenom og rundt"? Hvordan klarte vedkommende å finne en plass uten å skape problemer? Mange spennende elementer her. Skjønner det slik at vedkommende var unruly, kan man spekulere i rus, psykiatri eller liknende? I dette tilfelle, er det jo utrolig at vedkommende klarte å være så listig, sneaky?

Det å komme seg forbi gaten uten bilett tror jeg ikke er så vanskelig med is i magen og litt flaks. Det er mye folk og mye som skjer der. Jeg skylder ikke på dem.

Derimot så er det ganske kritkkverdig at det er mulig og "lime" seg til personen foran i porten til sikkerhetskontrollen. Enhver som har kjørt litt metro med slike porter har sikkert sett dette bli praktisert. Dette er ikke et ukjent fenomen for sikkerhetsaleskapet som har ansvar for dette.

Back