Re: Verste du har opplevd på reise
Vel, da får jeg dra fram min skrekkopplevelse nr. 1… Håper den aldri vil skje igjen.
Noen på forumet husker vel at i mars i fjor at en som lurte på om UA 39 som gikk ned i Goose Bay , gikk for å fylle fuel—Vel ikke den gangen, men grunnet meg…
Fruen og jeg var på vei til EWR og videre til SFO. Lite belegg så vi hver tok en treseter på rad 20-21. Jeg på 20.
La meg ned for å sove/hvile litt . Hadde airshow på for å se hvor vi var til enhver tid. Våknet opp da vi nærmet oss Labrador at noe kaldt kom ned kinnet på høyre side,
Helt opp til høyre for øyet. Tok hånden ditt og der strirant blod. Fruen kom og hjalp til. Så cabincrew med kluter fra C klasse og senere mye papir. En lege 4 rader foran kom for å hjelpe til. Fabelaktig mann . Som også var kirurg fra USA.
Plastret meg opp, men det hjalp ikke. Mer papir etc. Så fikk han førstehjelpsskrin . Om bord er det to slike. En for «globoid og plaster». Men han fikk et stort som måtte ha kapteinens tillatelse for å åpne. Fant ei sprøyte og satte inn ( han fortalte senere hva det var i den, men husker ikke ).
Så stoppet det etter en stund og ny bandasje.
For de som lurer på hva det var, så var hemangioma ( Google it ), blodansamling innenfor huden som spesielt barn får .
Ferdig, alt ok, så kom kapteinen inn og sa : «Fasten your seatbelts, we are going to Goose Bay due to medical emergency».
Legen og jeg løp foran for å fortelle kapteinen om a dra videre til EWR.
Nei, dette var bestemt procedure , vi måtte ned.
Auda, lite lyst på å måtte gå av der. Hadde for et par uker idligere også landet i isødet der ( med -30 grunnet ) refuel pga av dårlig vær i NYC. ( RobertAas var da med ).
Ved landing kom ambulansen med personell med finlandshette og kom om bord og sjekket blodtrykk og alt annet. Alt ok og friskmeldt av dem og min doktor.
Kapteinen måtte snakke med HQ i Chicago og ble hentet av bil. Tok lang tid ( følte jeg ). Så kom han tilbake med et smil. Fikk lov til å være med videre.
Så glad jeg ble. I ettertid tenker jeg på hva som hadde skjedd om jeg ble tatt med til sykehus og friskmeldt ?? Fra Goose går det bare fly til nærliggende øde plasser. Hva med booking, overnatting, forsikring etc. etc.
Tok fortsatt lang tid før alt papirarbeid var ferdig. Nærmere tre timer. Syntes synd på alle som mistet forbindelse etc. Gikk slukøret av flyet på EWR, men alle smilte og ønsket meg lykke til og lot meg og fruen gå først.
Takket crewet og kaptein så mye. Forstår godt hvorfor de må måtte ned.
På EWR møtte vi legen utenfor med bagasjen. Han hadde ordentlig bandasje i kofferten. Tok den ikke av før jeg var hjemme hos min doktor.
Der ble jeg helt friskmeldt, intet mer blod som min doktor fra Pittsburgh var sikker på.
Han ringte meg senere og sa han hadde vært i kontakt med toppledelse i UA og bedt om «sysaker» i det store skrinet. Han sa at de hadde lovet det.
Var heldig, var opprinelig oppgradert til Domestic F til SFO. Men i United Club greide de å gjøre det likevel ( 1K ). Trengte å sove..