Premium leisure demand has ‘exploded,’ Air France-KLM CEO says
Air France-KLM sjefen trekker frem det såkalte "premium leisure" markedet som sterkt, og dette er jo en kundegruppe som trolig er mindre påvirket av inflasjon og høye renter enn endel andre
https://www.cnbc.com/video/2023/02/...scusses-earnings.html?&qsearchterm=air france
Ekstrem fart i chartersalget tross økte priser
Uke 9 viser en nedgang fra -12% i uke 8 til -15% i uke 9 (ender sikkert på -14%). Den korte forklaringen er at innenriks øker mindre enn fallet i utenriks, og enn normalt
Vet vi noe om endringene i kapasitet per uke? Tenker jo at den må være ganske mye lavere enn 2019 nivå.
United Airlines Holdings Inc on Monday forecast an unexpected loss in the current quarter, citing lower demand as well as higher costs from a potential contract deal with pilots.
Flate passasjertall, men relativt sterke innenrikstall, gjør at trafkken målt mot 2019 spretter opp fra -15% til -12% for Avinor totalt
“We are heading into the summer season with a positive outlook. Our booking numbers are significantly higher than at this point last year. This indicates a continued strong demand for air travel, particularly to our many attractive beach destinations, and we expect a busy summer once more. We are very happy to see that a growing number of travellers continue to choose Norwegian as their preferred airline,” said Karlsen
Uke 13, ble oppjustert fra -7% til -6%
Uke 14 tallene (-37%) gir lite mening, da påsken i 2019 var i uke 16. Men litt øyemålsregning, så virker påsketrafikken i år ligge -10% bak 2019