• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utfasing av B747


Synd at det blir få timer i lufta etter omlakkeringen

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...endon-zoekt-mooie-fotos-voor-in-de-boeing-747

Siden det er på hollandsk, siterer jeg google translate-versjonen

BADHOEVEDORP - Neste år vil en gammel KLM Boeing 747 plasseres i hagen til Corendon Village Hotel i Badhoevedorp, hvor den vil fungere som et museum og en attraksjon. Corendon ber nå luftfartsentusiaster å hjelpe med ombyggingen av flyet.

Jumbojet, med registreringen PH-BFB, fløy i 29 år for KLM og gjennomførte det siste kommersielle flyet på mandag. For å holde minnet om den tiden levende, ønsker Corendon å henge bilder i kabinettet til flyet i KLM-tjenesten.

Feriefirmaet ber derfor luftfartsentusiaster å sende sine beste bilder av PH-BFB. Det er ingen ytterligere krav, så lenge 747 er i den. Et utvalg av de innleverte bildene brukes faktisk i enheten.
 
Last edited:
Neste maskin fra British Airways som blir spiker ser ut til å bli G-BNLK. Skal ut nå i desember ettersom videre operasjon hadde medført en D-check. Ikke flydd siden 8. desember så er mulig at den allerede er tatt ut av service.
 
Neste maskin fra British Airways som blir spiker ser ut til å bli G-BNLK. Skal ut nå i desember ettersom videre operasjon hadde medført en D-check. Ikke flydd siden 8. desember så er mulig at den allerede er tatt ut av service.

G-BNLK gikk som BA156 til KWI dagen etter at du skreiv det der, og er nå på vei til PHX som BA289. Tror nok G-BNLK holder på en stund til!
 
Mens i Bahrain skal de senke en utrangert 747 og lage et kunstig rev av den

https://www.aero.de/news-13870/Bahrain-versenkt-eine-Boeing-747.html

m_30805_11632.jpg
 
Qantas planlegger nå å fase ut to av sine 747.
En Rolls Royce maskin, VH-OJS 17. februar, og den siste GE -400 maskin, VH-OEB 4. april.
Begge er standard -400, og Qantas vil med det være nede i 7 747 maskiner, 1 -400 med Rolls Royce motorer og 6 -400ER.
 
Hva vides har Thai Airways pensioneret HS-TGG, det var desuden også den FØRSTE 747 jeg nogensinde har fløjet i, så denne pensionering gør ekstra ondt på mig.

Jeg befløj den 27 September 2017 på BKK - HKT.
Seneste flyvning var 24 Januar på BKK - DMK
 
Back
Top