Såvidt jeg ved vil de begynde at udfase størstedelen i 2017.
IAG (pä vegne av Iberia) velger ä strekke ut levetiden for A340, sä lenge olje-prisene ligger pä underkanten av 60 $/fat, ifölge Willy Walsh :
http://leehamnews.com/2016/01/18/iag-is-looking-at-leasing-used-a380/#more-18381
Sier WW : "the A340-600 ... are really good aircraft for IBERIA’s South American destinations ... at $120 a barrel. At $60 or below it is a very attractive aircraft, so while we might have planned to replace it at a certain time previously we now see no reason to look into changing that aircraft as long as the fuel price stays at the present low levels."
Iberia har jo også endel "hot & high" destinasjoner i Sør Amerika, hvor faktisk A340 kommer til sin rett. Lave oljepriser, kombinert med at Iberia har fått ned kostnadene sine og deres -600 er relativt nye, gjør det faktisk til et brukbart business case. Spesielt der de trenger kapasiteten og deres A330 blir for små
Skulle gjerne også prøve -500. De andre har jeg fått med meg, også -200 med SAA.
Airbus A340 -642 723 G-VBLU Virgin Atlantic ferried 22/27apr16 LHR-LGW-SBD for part-out & scrap ex F-WWCS
Virgin har sendt en av sine A340-600 til huggern
Maskinen er ikke mer en 10,5 år. Er ikke det litt rart at den blir sendt til huggern så tidlig ?
ferried 30apr16 ZRH-LDE on return to lessor ex C-FYLU
Airbus A340 -313 263 HB-JML Swiss International ferried 31may16 ZRH-LDE for storage ex OE-LALMSN263 ble opprinnelig levert Austrian i 1999, og hadde sin 17. bursdag for noen måneder siden. Overtatt av Swiss 2007
Airbus A340 -642 706 G-VWKD Virgin Atlantic Airways ferried 23jun16 LGW-SFB, for part-out & scrap?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.