Utfasing av A340

Turkish har nå parkert A340 flåten sin. Den nest siste maskinen gikk til Global Aviation, mens det også skal stå en maskin lagret et eller annet sted (TC-JII)

Airbus A340 -313 270 TC-JIH Turkish Airlines ferried 01apr19 IST-JNB, for Global Aviation ex F-WWJP
 
uff uff, trist at disse maskinene ikke er økonomisk forsvarlige å fly lengre. Fortsatt en del som man kan få sett på flyplassen i München, der jeg blant annet fikk et bilde av den som nå møter en uviss skjebne, D-AIHP, for en uke siden :(

I følge Skyliner skal denne nå tas tilbake i trafikk etter vedlikehold på Malta? den har jo vært parkert lenge

Airbus A340 -641 772 D-AIHP Lufthansa ferried 28may19 LETL-MLA prior rtn to svc ex F-WWCQ

Forresten 1 av 2 LH A346 jeg har fløyet
 
MSN766, en A340-600 eiet av Castlelake og som tidligere var A7-AGC hos Qatar har ankommet Kemble for hugging

http://i64.tinypic.com/w85ox4.jpg


Samtidig har dog en av deres sjeldne A340-200 som er i VIP konfig, fått ny maling, så skal tydeligvis brukes videre

Airbus A340 -211 26 A7-HHK Qatar Executive ferried 07/09jun19 FCO-BSL-DOH after paint into new Qatar Airways cs ex F-WWJQ
 
Samtidig har dog en av deres sjeldne A340-200 som er i VIP konfig, fått ny maling, så skal tydeligvis brukes videre

Denne traff jeg i pittsburgh i 2006. Ett av prinsebarna gikk visst på college der og mamma og pappa kom på avslutningsfesten.
 

Attachments

  • A7-HHK.jpg
    A7-HHK.jpg
    188.4 KB · Views: 1,603
MSN766, en A340-600 eiet av Castlelake og som tidligere var A7-AGC hos Qatar har ankommet Kemble for hugging

Får bare tonnevis med reklame på den møkkasiten ... Men her lander den ihvertfall på Kemble .. Foto Roy Crosthwaite

62362871_2183735451681821_736429695460966400_o.jpg
 
Litt om historien til A340-600 hos Virgin, innen siste maskin forlater flåten innen utgangen av året. Dog ikke veldig grundig artikkelen da den ikke nevner problemet til -600, som egentlig ikke var antallet motorer, men (over-) vekt og dyre å vedlikeholde

https://aviationnews.online/2019/07/27/virgin-atlantic-to-retire-a340-600s-a-brief-history/

Virgin Atlantic, which has been one of the biggest operators of the A340-600 over the years is set to retire the type by years end.
 
LH A340-600 er et af de bedste fly, jeg nogensinde har sat mig op i...Har siddet både foran gardinet og helt bagerst....og stadig et dejligt fly...
Så det er trist at A340 forsvinder ud af markedet før B747....Men 4 motorer er yt, og B747 er vel også "on death row", selvom der stadig er helt nye B747-8....men jeg tror at B747 overlever både A340 og A380....desværre
Hilsen Ole
 
LH A340-600 er et af de bedste fly, jeg nogensinde har sat mig op i...Har siddet både foran gardinet og helt bagerst....og stadig et dejligt fly...
Hilsen Ole

Ja, jeg her helt enig med deg der :)
Jeg reiste flere ganger med LH A340-600 mellom PDX - FRA :)
 
A340-600 er en fantastisk flott maskin å fly med, og flott å se på også! Jeg debatterer stadig med meg selv om det er 346 eller 380 som er favoritten. Etter Concorde selvsagt.
 
Ingen stor 340 fan selv, men 340-600 er litt moro. Toaletter i "underetasjen" og svært lang. Er et eller annet som fasinerer litt akkurat der kjenner jeg.
 
Om man er opptatt av proporsjoner vil jeg påstå at A340-500 er det familiemedlemmet som kommer best ut av det...

Slett ikke uenig med deg der. Men jeg vil si at mens -500 er tøff og kul er -600 mer elegant. Og som passasjer kommer man litt lenger frem foran motorene og har det et hakk stillere på -600.
 
Back
Top