Utfasing av A340

Da leste jeg akkurat at Virgin trekker sine siste A340-600'er ut av trafikk i løpet av neste uke pga trafikkreduksjon. Glad jeg nylig fikk med meg denne ...

G-VNAP_2.jpg

Virgin ferger G-VWIN og G-VNAP til Prestwick for lagring

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Hvis det tæller så Azarbadjan med 3 A340-500 i deres flåde endnu, bruges primært til DME.

Og hvordan ka i glemme AirFrance(Joon) :-)? Brussels Airlines li så med 2 A340 i EuroWings livery.

Eurowings sine A343 som SN opererte, er levert tilbake til LH og er i deres nye farger nå.
For Joon sin del, er de 4 A343 levert tilbake til Air France, men flyver enn så lenge i Joon-farger, disse 4 er forøvrig de siste 4 i AF sin flåte.

Så må man ikke glemme AirX Charter sin ene A343, og Maleth-Aero sin ene A346.
Ellers så har jo Air Atlanta Iceland en A343 som de opererer for Air Madagascar.

Virgin skal fly sine 3 A340-600 fra PIK til BOH i morgen, har de fått solgt dem?

Den nest siste Air France A340-300 sendt til huggern. Står en fortsatt lagret på CDG, men antar den trolig følger etter om ikke så alt for lenge

Airbus A340 -313 245 F-GLZN Air France Joon cs, ferried 09jul20 CDG-CHR, for part-out & scrap

Iberia sender en av sine A340-600 til huggern. Levert høsten 2004, så fikk nesten 16 år i selskapet

Airbus A340 -642 606 EC-JBA Iberia ferried 26aug20 MAD-CQM, for part-out & scrap

Usikker på om den skal leve videre eller ende opp som delefly, men en av Air France/Joon sine nylig pensjonerte A340-300 har endt opp hos afganske Kam Air, som fra før har 4 stykker av varianten i flåten

Airbus A340 -313 207 YA-WTA Kam Air delivery 03dec20 ISL-HEA, Joon cs

Usikker på om den skal leve videre eller ende opp som delefly, men en av Air France/Joon sine nylig pensjonerte A340-300 har endt opp hos afganske Kam Air, som fra før har 4 stykker av varianten i flåten

Afghanerne vil vel prøve sig med Long Haul men skøøønt hvis den kommer i luften igen trods det er fra en U-stat.

Nå har de alt et par maskiner i drift av typen. Ser de bal t annet brukes fra Kabul til Shanghai, Istanbul, Dehli, Jeddah og litt innenriks

Ohhh, jamen kunne være man skulle forsøge sig med Kam eller Mahan hvis jeg vil prøve en 340, en type jeg desværre aldrig har fløjet med.

Back