Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Litt om hva som kommer av nye serveringssteder

http://www.mynewsdesk.com/no/oslo-l...ey-0x007f325b8d0790-nye-oslo-lufthavn-1251599
De fem vinnerne er SSP, HMSHost-UMOE F&B Company, Reitan Convenience, Joe & The Juice og BIT. Antall serveringssteder øker fra dagens 20 til 37, mens antall kiosker øker fra seks til ti.

De nye serveringsstedene og kioskene er i øyeblikket under konstruksjon og skal gradvis åpnes, og være åpne, når «nye Oslo Lufthavn» offisielt åpner dørene torsdag 27. april 2017. Blant de nye serveringsstedene finner vi Joe & The Juice, Bølgen & Moi Food Garage, Wagamama, Fiskebaren, Oslo Sausage Company, Jamie's Italian, Norgeglasset, BIT, Hunter Bar, Flybar, Humle & Malt, Burger King, Northland, Parken, Two Tigers, Deli & Bakery by Jamie Oliver, TGI Fridays, News Bar, Havsalt, Haven, Fjøla, Everyday Kitchen og Fiskeriet.

Blant de eksisterende serveringsstedene videreføres Peppes Pizza, O`Learys, La Baguette, W.B Samson, Caffè Ritazza, Starbucks og Aquavit Bar, mens Franks Deli og Upper Crust avvikles.

Spennende. Det virker som om de har fått på plass en fin miks av internasjonale og nasjonale kjeder, samt selvstendige konsepter.

Avviklingen av Upper Crust høres ut som en veldig dårlig beslutning ... Det er jo enorme køer der omtrent hver gang jeg går forbi. Enormt populære blant passasjerene (og ansatte).

Spennende. Det virker som om de har fått på plass en fin miks av internasjonale og nasjonale kjeder, samt selvstendige konsepter.

Avviklingen av Upper Crust høres ut som en veldig dårlig beslutning ... Det er jo enorme køer der omtrent hver gang jeg går forbi. Enormt populære blant passasjerene (og ansatte).

Endel av de nye har jo lignende konsepter som Upper Crust, så den baguette og salatsugne skal nok få sitt. Men det er sant at køene er lange der ofte.

Oslo Lufthavn får nye navn på gatene
Natt til 1. mars 2016 får Oslo Lufthavn en ny og mer passasjervennlig gatenummerering.

Hver pir i terminalen vil få en egen bokstav. A, B og C viser til gatene på innland, mens D, E og F viser til gatene på utland. Gatene med bokstaven F ligger i non-Schengen-området. C- og D-gatene tas i bruk først når pir nord åpner høsten 2016.

1. februar endres også navn på innsjekkingsområdene. De vil bli nummerert fra 1 til 10.

Bakgrunnen for endringene er utvidelsen av Oslo Lufthavn, som skal stå ferdig i april 2017. Utvidelsen innebærer at Oslo Lufthavn får en ny pir, pir nord, og flere nye utganger og flyoppstillingsplasser.

Det gjøres oppmerksom på at nummereringen av flyoppstillingsplassene ikke endres.

Liker dette, på tide at alfabetet kommer til og gjør det lettere for reisende.

Flyplassansatte som meg må gå med kart som viser gate vs stand :old

Det kan jo skyldes at enkelte flyplassansatte tilbringer for mye tid i en stol, foran en PC, og at de derfor glemmer fra gang til gang hvordan tingene er ute i den ordentlige verden. Mindre kaffe, mer frisk luft vil muligens hjelpe. :colgate:

Personlig syntes jeg at det er synd at Yo Sushi avvikles. Ellers virker det veldig bra, mye nytt og spennende som kommer. :)

Nå banner jeg i kirka, men jeg er spent på de nye butikkonseptene også. La oss håpe de legger like mye vekt på kvalitet og mangfold der også.

Flyplassansatte som meg må gå med kart som viser gate vs stand :old
Får satse på at de nummererer som på LHR, da. Alle stands vanlig nummer, eks. 512 som er gate A12 på T5, 537 som er gate B37 på T5. Nummereringen på A, B og C er ikke overlappende så 1-23 er A-gates, 32-47 er B-gates, 52-66 er C-gates. 100-serien angir terminal, så alle 300-stands er på T3

Får satse på at de nummererer som på LHR, da. Alle stands vanlig nummer, eks. 512 som er gate A12 på T5, 537 som er gate B37 på T5. Nummereringen på A, B og C er ikke overlappende så 1-23 er A-gates, 32-47 er B-gates, 52-66 er C-gates. 100-serien angir terminal, så alle 300-stands er på T3

Blir nok ikke sånn dessverre. Standene beholder dagens nummer og gatene blir som følger:

Pir Vest (innland): A2-A27
Pir Syd: B1-B8
Pir Nord Innland: C1-C9
Pir Nord Utland: D1-D11
Pir Øst Schengen: E2-E28
Pir Øst Non-Schengen: F16-F28

I tillegg endres innsjekksområdene fra bokstaver til tall. Den nye delen blir område 1-3 mens dagens innsjekksøyer blir 4-10. Område B blir 4, C 5 osv.

Innsjekkingsområdene skal nå ha byttet navn/nummer. B-H i eksisterende avgangshall har nå blitt 4-10. Dvs B er nå 4 og H er 10. 1-3 kommer i den nye avgangshallen.
Men mer interessant er at den nye avgangshallen ser ut til og åpne i desember. Så en stund før den nye piren er på plass

https://ekstranett-beta.avinor.no/OSL/flyplassinformasjon/nyheter/innsjekkingsomradene-skifter-navn
Natt til 2. februar vil innsjekkingsområdene på Oslo Lufthavn få nye navn. De vil bli nummerert fra 1 til 10. Områdene 1 til 3 vil først tas i bruk når ny avgangshall åpner i desember i år.

0dfb166bf2dbc7d456ce6ca44e18d60e.jpg

Med referanse til Dagbladet.no

Slik blir gate systemet:

Attachments

• 729x[1].jpg
    729x[1].jpg
    34.3 KB · Views: 780

Med referanse til Dagbladet.no

Slik blir gate systemet:

La merke til dette:

C og D gates tas i bruk 4.kvartal 2016

Betyr det at de ligger foran skjema? I min forrige post her hevdes det det nye innsjekkingområdet åpner i desember. Så hvis pir Nord åpner i Q4, hva er det da som først åpner april 2017?

La merke til dette:

Betyr det at de ligger foran skjema? I min forrige post her hevdes det det nye innsjekkingområdet åpner i desember. Så hvis pir Nord åpner i Q4, hva er det da som først åpner april 2017?

Er offesiell åpningsdato i april 17, men før det skal det være operativ prøvedrift. Så blir vel mer og mer som blir faset inn iløpet av 2016.

Innsjekkingsområdene skal nå ha byttet navn/nummer. B-H i eksisterende avgangshall har nå blitt 4-10. Dvs B er nå 4 og H er 10. 1-3 kommer i den nye avgangshallen.

Og pir B får seg en egen bokstav, selv om den er «midlertidig».

Back