Re: Utbyggingen av OSL mot 2017
Nå tror jeg hverken det stemmer at DY skal ha pir Nord, da det kun er i en trolig feiltolket post her inne det eneste stedet jeg har sett det
Uansett så er vel operasjonene til DY og SK ganske like sådan? Jeg kjenner ikke så godt til DY, men sjekket opp dagens SAS flighter, og der virker det som at normalen for utenriksflighter mellom 08:30 og 12:00 er at flyet enten kommer fra nightstop innenriks eller har rukket en tur-retur innen Sør-Norge før det slynges ut i Europa. Unntaket virker være ARN og CPH, samt maskinen som har nightstop på LHR, og eventuelle Blue1 maskiner som kommer inn fra HEL (gikk til ABZ i dag)
I nevnte tidsrom fant jeg basert på info hos widerøe.no og flightrader følgene avganger SAS som mellom 08:30 og 12:00 hadde hatt bruk for en fleksigate, men som da i dag trolig betyr buss for ankommende passasjerer: ALC, FRA, MXP, MUC, LYR, DUB, MAN, GZP, TXL, CDG, LNZ (Charter)
Antar en analyse for DY sine flighter ville sett nogenlunde lik ut, men det er uansett tydelig at SAS trenger Pir Nord for sine operasjoner på OSL
Nå sjekket jeg ikke etter klokken 12, eller flighter fra utlandet, men er vel ikke usannsynlig man ser et motsatt mønster senere på dagen
Kan dette ha noe med operasjonene til DY sammenlignet med SAS? Har DY kortere turn around og kombinerer maskinene nasjonalt/internasjonalt i større grad enn hva SAS gjør? Dersom det er tilfellet så er det kanskje naturlig da den nye piren kan ta hensyn til nettopp dette med maksimal utnyttelse da et fly som eksempelvis ankommer fra BGO kan dra videre internasjonalt uten å måtte bytte gate?
Nå tror jeg hverken det stemmer at DY skal ha pir Nord, da det kun er i en trolig feiltolket post her inne det eneste stedet jeg har sett det
Uansett så er vel operasjonene til DY og SK ganske like sådan? Jeg kjenner ikke så godt til DY, men sjekket opp dagens SAS flighter, og der virker det som at normalen for utenriksflighter mellom 08:30 og 12:00 er at flyet enten kommer fra nightstop innenriks eller har rukket en tur-retur innen Sør-Norge før det slynges ut i Europa. Unntaket virker være ARN og CPH, samt maskinen som har nightstop på LHR, og eventuelle Blue1 maskiner som kommer inn fra HEL (gikk til ABZ i dag)
I nevnte tidsrom fant jeg basert på info hos widerøe.no og flightrader følgene avganger SAS som mellom 08:30 og 12:00 hadde hatt bruk for en fleksigate, men som da i dag trolig betyr buss for ankommende passasjerer: ALC, FRA, MXP, MUC, LYR, DUB, MAN, GZP, TXL, CDG, LNZ (Charter)
Antar en analyse for DY sine flighter ville sett nogenlunde lik ut, men det er uansett tydelig at SAS trenger Pir Nord for sine operasjoner på OSL
Nå sjekket jeg ikke etter klokken 12, eller flighter fra utlandet, men er vel ikke usannsynlig man ser et motsatt mønster senere på dagen
Last edited: