USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Beklager om det er et teit spørsmål.

Men hvor finner jeg ut av hvor mange miles jeg trenger for en tur?

Si at jeg vil fra Oslo til enten BKK eller DEL/BOM i C. Hvor mange miles vil jeg trenger?

Enda bedre er hvor man kan finne ut av det da selvsagt :)

Beklager om det er et teit spørsmål.

Men hvor finner jeg ut av hvor mange miles jeg trenger for en tur?

Si at jeg vil fra Oslo til enten BKK eller DEL/BOM i C. Hvor mange miles vil jeg trenger?

Enda bedre er hvor man kan finne ut av det da selvsagt :)

Oversikt over uttakstabell for US: http://www.usairways.com/pv_obj_cac...8A75801A30000/filename/partnerawardtravel.pdf

Fra Europa til Sør Asia (eks Thailand / India) vil du se det koster 90.000 miles for en tur/retur billett i C.

w

Forstår jeg det riktig da at man kan ha så mange legs man vil inntil 5? Kan reise via andre soner og kun betale for den sonen man ender turen i?

Forstår jeg det riktig da at man kan ha så mange legs man vil inntil 5? Kan reise via andre soner og kun betale for den sonen man ender turen i?
Nja, fra AAA (start) til BBB (destinasjon) er det noe som kalles MPM - maximum permitted mileage som gjelder hver vei. Man trenger KVS, Expertflyer el.l. for å slå opp denne verdien, og USDM tillater MPM + 25%. Innenfor dette kan man ha 10 legs totalt.

Om man reiser via flere soner skal i prinsippet den dyreste være avgjørende - men de er inkonsekvente. Mange (inkludert meg selv) har f.eks. booket Europa -> Nord-Asia via Sør-Asia (med stopp der), og kun betalt for Nord-Asia (100 000 i First, dvs 1881 USD + skatter/avgifter).

Nja, fra AAA (start) til BBB (destinasjon) er det noe som kalles MPM - maximum permitted mileage som gjelder hver vei. Man trenger KVS, Expertflyer el.l. for å slå opp denne verdien, og USDM tillater MPM + 25%. Innenfor dette kan man ha 10 legs totalt.

Om man reiser via flere soner skal i prinsippet den dyreste være avgjørende - men de er inkonsekvente. Mange (inkludert meg selv) har f.eks. booket Europa -> Nord-Asia via Sør-Asia (med stopp der), og kun betalt for Nord-Asia (100 000 i First, dvs 1881 USD + skatter/avgifter).

Dette stemmer, har selv fått belastet 100k miles for stopp i Singapore, riktignok var jeg også innom Taipei på den samma turen. :D

Fik lige en mail om en ny tibudsrunde. Løber kun 5 dage indtil d. 20 december:

"Up to double miles this holiday season
Give the perfect gift this holiday season or treat yourself. When you buy or gift miles through December 20, 2013, you can get or give up to 100% more – up to 50,000 more miles.
Buy or gift Get or give
10,000 - 19,000 miles 50% more bonus miles
20,000 - 29,000 miles 75% more bonus miles
30,000 - 50,000 miles 100% more bonus miles"

Ja her er det business as usual. Nå skal det flyttes litt mellom noen kontoer.

Kan vi fortsatt bestille star alliance bonusreiser? Eventuelt hvor lenge til?

Hvordan tror dere dette vil bli når US blir med i OW? Vurderer å handle 50k+50k nå, og så håpe på en runde til slik at jeg kan opprette og handle på min samboers konto senere. Tenkte oss en tur til HNL høsten '14.

Noen synspunkter?

Gifting miles innebærer vel ikke å flytte miles? Du tenker på sharing?

Det blir å gi bort poeng til og fra to kontoer som jeg administrerer. Så for ca 7K blir hver av kontoene 50 000 miles fetere.

Skal ut å fly med award-ticket på onsdag. Har spurt om dette før, men ble litt usikker etter at jeg snakket med SAS nå. Jeg har bare to timer til å rekke en connection på LHR. Flyr med SAS fra Sola. Det er vel SAS som er ansvarlig hvis jeg ikke rekker connection? Har jeg da krav på business-klasse hvis de må booke om for å hente inn reiseruten?

Skal ut å fly med award-ticket på onsdag. Har spurt om dette før, men ble litt usikker etter at jeg snakket med SAS nå. Jeg har bare to timer til å rekke en connection på LHR. Flyr med SAS fra Sola. Det er vel SAS som er ansvarlig hvis jeg ikke rekker connection? Har jeg da krav på business-klasse hvis de må booke om for å hente inn reiseruten?

Spiller ingen rolle om det er en award billett eller en vanlig billett.
Er den gjennomgående så har du krav på re-routing i samme klasse.

Hvor gunstig er egentlig dette? Du kan fly til BKK i C return for 11-13 lapper. Da tjener du i tillegg miles og status.

Følger man salg så kjøper du C til USA for omtrent 15k. Kjøpe selv til Canada for 10k pluss tilslutning LHR, og til LAX i januar for 15k return inkl tilslutning. På hver av disse tjener jeg nok miles til å fly en vei i F ig jeg ville nesten fått One World Sapphire.

Det er kult med F altså, men null status og evige connections på ICN? Og besparelsen er vel ca 0,-

Er det noe jeg ikke skjønner her?

Hvor gunstig er egentlig dette? Du kan fly til BKK i C return for 11-13 lapper. Da tjener du i tillegg miles og status.

Følger man salg så kjøper du C til USA for omtrent 15k. Kjøpe selv til Canada for 10k pluss tilslutning LHR, og til LAX i januar for 15k return inkl tilslutning. På hver av disse tjener jeg nok miles til å fly en vei i F ig jeg ville nesten fått One World Sapphire.

Det er kult med F altså, men null status og evige connections på ICN? Og besparelsen er vel ca 0,-

Enig med deg. Kjøpt miles for et par år siden da det var billigere og man kunne meske seg med Swiss og Lufthansa i F. No more.

Gidder heller ikke fly evig til BKK og ICN som du sier, kjøper heller billetter i C på salg.

Tja det er da ganske gunstig sett fra et flymessig perspektiv da. Opptil 10 legs, 1 stopover og 1 destinasjon. Man har mulighet for rare rutinger og F er som regel langt dyrere enn C til vanlig. Billetten er også relativ fleksibel for endringer osv. Med AA kommer sikkert andre regler, men US DM har vanvittig generøse regler for *A awards.

-Valgfri rute med to destinasjoner (+ inntil 8 layovers på 24 timer om man gidder)
-Mulighet til å kombinere mange selskap på samme billett
-Første klasse (jada, hovedsakelig TG, OZ og NH)
-Det er få steder som kommer ned mot 10 000 på tilbud, kommer ikke på annet enn Midtøsten og BKK i farten. Og da er det vanligvis business uten mulighet til oppgradering. Med bonusuttak kan man fra til steder som sjeldent/aldri kommer lavt i pris (f.eks Maldivene).
-Gjennomgående billetter hele veien, i stedet for å styre med tilbud fra CAI, LHR osv med tilslutning utenom (både mtp kostnader og forsinkelse).
-Hvis man vil ha status kan man få det ganske enkelt hos Aegean, og den varer i minst tre år.

Sallan, var inne å skulle foreta to transaksjoner - gifte bort 50 000 miles, gebyret som åpenbarte seg var på 1750 daler..... må jo være noe galt, for om jeg forsøkte på rent kjøp av 50 000 miles var det også 1750 daler for det.

Hva er deres erfaringer på denne siste runden?

Back