USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Altså, nå er det på USDM sine sider du må bekrefte endringer siden det er dem som har utstedt billetten, selv om det er *A selskaper du reiser med.

Om noen fortsatt har miles de vil bruke på Star Alliance, må dere nok booke ganske snart.

The new American will remain loyal to the oneworld alliance, which American co-founded. Scott Kirby further told Frequent Business Traveler that “we intend to move out of Star quickly,” noting that US Airways had already stopped selling tickets for Star Alliance flights and adding that “we hope to move into oneworld in the first quarter of next year.”
The next major milestone for the two airlines is a court hearing on November 25, at which the airlines expect to gain approval for the settlement. American already has approval for its reorganization plan from the bankruptcy court.

The deal, if all goes according to plan, will close in the beginning of December.

January 7, 2014, however, will be “a big day for us,” Scott Kirby, who will serve as COO of the combined airline, told Frequent Business Traveler. “We will become a single airline or at least take the first step of becoming a single airline” on that day, and offer reciprocal frequent flyer benefits.

Kirby also told Frequent Business Traveler that there was a “silver lining” to the delay that will result in a “more seamless customer interface” on January 7.

Following that date, the two airlines will continue the normal integration process and move towards obtaining a single operating certificate. The combined airline will be well prepared for integration because “our labor deals are largely done.” Kirby promises that “the process will be smoother than what you’ve seen in other mergers.”

http://www.frequentbusinesstraveler...erger-what-frequent-travelers-need-to-know/1/

Last edited:

Jeg prøvde å finne award sete med OneWorld med hjelp av http://beta.awardtravelr.com/ og AA's egen søkemaskin http://www.aa.com/awardMap/home.do#

Fikk null resultat i april og juni.

Star Alliance flyter jo over av plasser når man bruker http://beta.awardtravelr.com/ og ANA's sider.

Hva er årsaken til dette? Frigir ikke OneWorld selskapene awardseter?

Vil jo være surt å ha miles hos AA etter mergingen og ikke få brukt dem.

Finnes det bedre alternativer for å finne ledige plasser med OneWorld?

Jeg har mine to første turer med DM nå i februar, men klarer ikke finne reservasjonene hos noen av selskapenene jeg reiser med.

Swiss - Alt i orden.
Lufthansa - Ingen confirmation code
SAS - Ingen confirmation code
Ethiopian - Har fått confirmation code fra US, men denne fungerer ikke på ET sin nettside.

Må jeg kontakte SK, LH og ET eller er jeg bare for tidlig ute?

Jeg har mine to første turer med DM nå i februar, men klarer ikke finne reservasjonene hos noen av selskapenene jeg reiser med.

Swiss - Alt i orden.
Lufthansa - Ingen confirmation code
SAS - Ingen confirmation code
Ethiopian - Har fått confirmation code fra US, men denne fungerer ikke på ET sin nettside.

Må jeg kontakte SK, LH og ET eller er jeg bare for tidlig ute?

Men du finner den på US Airways sin side? Der står også confirmationkodene (gjør det ihvertfall at meg)

Hei,

Jeg har bestilt 3 ganger. Ved 2 av de måtte jeg ringe til LH for å få det riktige nummeret som fungerer på LH sine sider for å endre seter osv...

Siste gangen fikk jeg nummerne fra US når jeg bestilte turen. Dette var forskjellige nummer til både AC, SAS, LH og US.

Prøv å ring til de forskjellige selskapene, så kan de gi deg det riktige nummeret basert på US nummeret du har.

Da har jeg snakket med LH og ET, korrekte reservasjonsnr kom umiddelbart. Like bra gikk det ikke når jeg ringte SAS, personen på kundeservice sa at "denne reservasjonen er booket i et annet system og jeg kan dessverre ikke gjøre noe med den". Er det riktig?

Edit:
Koden fra Lufthansa fungerer også hos SAS.

Last edited:

Da har jeg snakket med LH og ET, korrekte reservasjonsnr kom umiddelbart. Like bra gikk det ikke når jeg ringte SAS, personen på kundeservice sa at "denne reservasjonen er booket i et annet system og jeg kan dessverre ikke gjøre noe med den". Er det riktig?

SAS bruker samme nr som Lufthansa

Jeg har mottatt tilbud om 100% bonus ved miles-kjøp og teller for tiden på knappene. 50 000 + 50 000 miles til $1750 ~NOK10700 er jo en fantastisk deal. Jeg har allerede kjøpt en gang og venter på fin tur i påsken. Spørsmålet er om jeg nå skal ta sjansen på å kjøpe poeng som jeg skal bruke en gang i fremtiden (har ingen planer om tur enda). Jeg vet at ingen vet hva de nye poengene vil bli verdt når de overføres til AA og OW, men jeg blir jo litt overrasket om det blir stor forskjell.

Har dere andre slått til eller venter dere til sammenslåingen er i boks og håper på at nye, lignende tilbud vil komme?

er vel i samme bås... snakker da ev om 100' poeng til så kona også kan bli med på tur...

Jeg har mottatt tilbud om 100% bonus ved miles-kjøp og teller for tiden på knappene. 50 000 + 50 000 miles til $1750 ~NOK10700 er jo en fantastisk deal. Jeg har allerede kjøpt en gang og venter på fin tur i påsken. Spørsmålet er om jeg nå skal ta sjansen på å kjøpe poeng som jeg skal bruke en gang i fremtiden (har ingen planer om tur enda). Jeg vet at ingen vet hva de nye poengene vil bli verdt når de overføres til AA og OW, men jeg blir jo litt overrasket om det blir stor forskjell.

Har dere andre slått til eller venter dere til sammenslåingen er i boks og håper på at nye, lignende tilbud vil komme?

Jeg tror du trygt kan anta at 1 US mile = 1 AAdvantage mile.

Det som derimot er usikker er om AAdvantage charten endre seg.

Er denne targeted?

Spørsmålet er om jeg nå skal ta sjansen på å kjøpe poeng som jeg skal bruke en gang i fremtiden (har ingen planer om tur enda). Jeg vet at ingen vet hva de nye poengene vil bli verdt når de overføres til AA og OW, men jeg blir jo litt overrasket om det blir stor forskjell.

Er enig med chrisljo, det blir nok 1:1. Det er selvfølgelig alltid en fare for at AA kan devaluere, men dagens program har i hvert fall en del bra uttaksmuligheter. Man kan ta ut partnerawards på to måter:

"oneworld and other airline award" - gjelder énveis, og det er ikke tillatt med stopover underveis. Det koster f.eks. bare 40 000 miles hver vei i First til Midtøsten og India, og man kan da fly med Etihad (se http://www.etihad.com/en-us/experience-etihad/on-board/diamond-first-class/), Qatar, Qantas osv.

"AA explorer award". Veldig gunstig i enkelte tilfeller, spesielt i business. For eksempel vil ruten under koste 130 000 miles i business eller 180 000 i First. Med andre ord 40 000 dyrere enn USDM, men det er to store fordeler: man kan stoppe så mange steder man vil underveis, og det er gratis å endre datoer (men ikke selve ruten) både før og under turen.

map.gif

Jeg vurderer noe i den retningen selv, med BA C, CX F/C, JL C, MH F/C (med A380 fra HKG til KUL) og QR C/F.

Jeg har mottatt tilbud om 100% bonus ved miles-kjøp og teller for tiden på knappene. 50 000 + 50 000 miles til $1750 ~NOK10700 er jo en fantastisk deal.

Det blir $1883 inklusive "tax recovery fee" på $131 = 11.473 NOK.

Jag köpte 50.000 ytterligare. 400.000 på kontot. Har använt 150.000+100.000+100.000 = 450.000 i år :)

Mars: ARN-FRA-BKK-SYD-BKK-LHR-ARN (TG F)
Juni: ARN-FRA-NRT-ICN-FRA-ARN (NH F / OZ F)
November: ARN-FRA-ICN-HKG-ICN-FRA-ARN (OZ F/C)

Har vært medlem i US bonusprog siden i sommer, men har enda ikke hatt muligheten til targeted promo buy 50.000 miles get 100.000 miles. Det samme gjelder min samboer.

Er det vanlig at disse dukker opp så sjelden?

Tror jeg har fått tilbud om alle tre (?) som har vært i høst. Om US har en formel eller om det er ren flaks hvem de inviterer er ikke godt å si..

Minner om at det bare er noen timer igjen av salget, som avsluttes ved midnatt PT (klokken 09 norsk tid).

Back