USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Denne mailen tikket akkurat inn og kan være relevant for flere her:

We'll be exiting Star Alliance on March 30, 2014. You'll be able to earn and redeem Dividend Miles on Star Alliance carriers until that date. Any existing reservations for travel on a codeshare flight with a Star Alliance partner after March 30, 2014 are safe, however, you'll be rebooked with a new flight number from the carrier operating the flight and you'll no longer earn Dividend Miles or receive Star Alliance Gold or Silver benefits.

Since the legal close of our merger with American on December 9, 2013, we no longer offer codeshare flights for sale with United Airlines. When we exit Star Alliance on March 30, 2014, we will no longer offer codeshare flights for sale with Brussels Airlines, Lufthansa or SWISS. Any existing reservations are safe, but you will not earn Dividend Miles for flights on these carriers after March 30, 2014.

We plan to continue relationships with the following airlines, so you can continue to earn and redeem Dividend Miles on these select partners even after we've exited Star Alliance: Aegean, Air China, Air New Zealand, Avianca, Ethiopian Airlines, Eva, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, TAM, TAP and Turkish Airways.

US Airways customers with Star Alliance Gold status will no longer have access to Star Alliance lounges after March 30, 2014.

Om jeg forstår det riktig, betyr det at jeg uten problem kan booke en tur i november 2014?

Ja. Jeg har to reiser i juli/august neste år. Det som kan være utfordrende er at selskapene forandrer minimale ting som å flytte en avgang 5 min eller flybytte.

Dette må da aktivt godtas/bekreftes av US/passasjer, som f.eks jeg nettopp gjorde på siden til USDM. Jeg får mail om dette fra awardwallet.com, kan være lurt å opprette en konto der, siden US ikke alltid sender mail om forandringer i booking.

Hvordan dette vil være etter april gjenstår å se, vet ikke om US har tilgang til *A sine systemer i det hele tatt etter de har tredd ut. Og da kan det jo bli krise, hvis ikke endringen godttas kanselleres bookingen. Usikker på hvor lang responstid en har på dette. Andre vet kanskje det?

Om jeg forstår det riktig, betyr det at jeg uten problem kan booke en tur i november 2014?

Vet ikke om jeg deler den oppfatningen. Sånn jeg leser det betyr det at eksisterende bookinger for etter mars ikke vil bli kansellert, noe det vel egentlig aldri har vært noen grunn til å frykte. Om de vil akseptere nye bookinger med utreise etter mars er mer uklart.

Vet ikke om jeg deler den oppfatningen. Sånn jeg leser det betyr det at eksisterende bookinger for etter mars ikke vil bli kansellert, noe det vel egentlig aldri har vært noen grunn til å frykte. Om de vil akseptere nye bookinger med utreise etter mars er mer uklart.

Heisann!

Jeg har booket billetter for reise i oktober/november i dag, og det gikk veldig fint. Så det er bare å kjøpe miles. Siste frist i morgen.

Heisann!

Jeg har booket billetter for reise i oktober/november i dag, og det gikk veldig fint. Så det er bare å kjøpe miles. Siste frist i morgen.

Det var gode nyheter! :) Men jeg tror ikke man skal vente for lenge med å booke dersom man planlegger å reise etter april.

Hvordan dette vil være etter april gjenstår å se, vet ikke om US har tilgang til *A sine systemer i det hele tatt etter de har tredd ut.

Selkapet har i dag en del avtaler med andre om interline og booking i en del awardklasser (både innen Star og hos andre). Om tider endres vil normal pax få beskjed om det fra den om har utsedt billetten, uavhengig av bookingklasse, alliansetilhørighet m.v. (Man må ikke tro at alliansene har et felles lukket bookingsystem e.l., det er faktisk stikk motsatt i en del tilfeller, de sitter på helt forskjellig inventory og systemer)

Heisann!

Hvilken destinasjon ble det da? Samt Routing, klasse og selskaper? :)

Har tenkt meg en tur til Perth, Australia på nyåret. Har noen tips til bra routinger på C/F klasse?

Har tenkt meg en tur til Perth, Australia på nyåret. Har noen tips til bra routinger på C/F klasse?

Et alternativ er å fly OSL?-LHR-ICN-SYD med Asiana. Da må du riktignok ordne booking til Perth utenom, men tror dette er den letteste veien. Du får da mest sannsynlig Quadra Smartium fra LHR til ICN også. Går også an å fly LHR-ICN-TPE-SIN-PER. Men ser ut som det er vanskelig å få C hele veien da.

Thai flyr til Perth. Så OSL-FRA/CDG-BKK-PER må være det enkleste i First. De bruker a330 mellom BKK-PER så da er det ingen first på dette strekket

Last edited:

Thai flyr til Perth. Så OSL-FRA/CDG-BKK-PER må være det enkleste i First. De bruker a330 mellom BKK-PER så da er det ingen first på dette strekket

Thai har også First fra MUC om det kan være et alternativ.

Er LH F eller LX F fortsatt blokert? Jeg har avbestilt både AUA biletten min og BA C(til JFK) billetten min for å horhåpentligvis klare å få til noe brukbart. Grunn til at jeg avbestillte de andre er at DM er mye billigre til slutt like vel.... Når jeg snakket med US på telefon så hade de ikke hørt om noen blokering på LH F så kansje det er åpnet igjen? Jeg har nå en booking som jeg kan endre til F om det blir tilgjengelig. :D

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

LX F award er kun tilgjengelig for Miles&More

OK tenkte meg det men, de viste ikke om det på telefonen...

Jeg har allerede en ganske bra billet så vis det skulle dukke opp TG A380(FRA-BKK) på kort varssel så mulig jeg bytter til den. Jeg har skaffet meg følgene billet: OSL-BKK TG C BKK-HKG(stopover 2 dager) TG F A380 :) HKG-HKT(dest) TG C - HKT-BKK(1 natt i BKK) og BKK-CPH-OSl med TG C og SK C :) Ikke så værst til 12500 kr.

OK tenkte meg det men, de viste ikke om det på telefonen...

De vil uansett ikke kunne se tilgjengelighet i LH F, de ser jo omtrent ikke tilgjengelighet i LH Y/C. Det er utallige rapporter om dette på denne tråden. TG og OZ F går greit.

Utfordring!

Har 100K usmiles som jeg må få booket noe med før nyttår. Har søkt rundt men finner ikke noe ledig. nå er jeg ikke veldig drevet i dette, så tenkte at det må være noen her som finner frem i jungelen.

Har ikke de helt store kravene. C er ok. eneste målet er at jeg har et vennepar som bor i nærheten av Bangkok som drar hjem 20. februar som jeg håper å kunne besøke. Utreise er fra EVE men om det blir krøll så kan turen startes på Gardemoen.

Ellers står Bali alltid øverst på ønskelista ;)

Re: Utfordring !

Litt mere opplysninger hadde vært greit. Omtrent når kan du dra og hvor lenge skal du være borte. Reiser du alene? Hvor lenge vil du være på Bali og hvor lenge i Bangkok?

Re: Utfordring!

Takk for tilbakemelding! Jeg kan reise etter 15 januar om jeg må sette dato på det. har endel ting som må fikses før jeg drar. ellers er jeg åpen. en uke begge steder hadde vel vært ok. 3 uker totalt får vel holde? ;)

Back