USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: Utfordring!

16/1
TG955
Oslo(OSL) Bangkok(BKK)
13:30 06:20
+1 773
17/1
TG431
Bangkok(BKK) Denpasar(Bali)
08:50 14:15 333

25/26/27 januar
TG432
Denpasar(Bali) Bangkok(BKK)
16:10 19:25 333

3/4/6 februar
TG922
Bangkok(BKK) Frankfurt
13:15 19:05 346
3 februar
TG920
Bangkok(BKK) Frankfurt
23:40 05:30
+1

3 februar vist TG 920
LH860
Frankfurt Oslo(OSL)
10:00 12:00 320
SK4756
Frankfurt Oslo(OSL)
12:35 14:40 73G

vist TG922
SK4758
Frankfurt Oslo(OSL)
20:15 22:20

Alt er i buisness klasse. EVE-OSL har jeg ikke tilgang men finn flighter som passer så kan du høre selv med US agenten..

Har 100K usmiles som jeg må få booket noe med før nyttår. Har søkt rundt men finner ikke noe ledig.
Finner mye ledig på http://beta.awardtravelr.com/ hvis det er for én person, blant annet OSL-BKK nesten hver dag. Hvis du er villig til å kjøpe 10 000 ekstra miles får du også First med TG via LHR eller MUC.

Det kan være lurt å dele opp søkene. I stedet for EVE-DPS kan man søke på f.eks. OSL-BKK, BKK-DPS, DPS-FRA. Shorthaul (EVE-OSL, FRA-EVE) i business er stort sett veldig enkelt å legge til etterpå.

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Går det an og endre returen mens man reiser? Jeg ser at First fra BKK-FRA ble ledig nå det frister mer en BKK-CPH i C...

Jeg har en del poeng, og tenker å ta med dama på en tur i sommer. Er det mulig at jeg kan booke en billett til en annen person? Må denne personen være registrert som us airways medlem?

Ja det kan du. Du kan booke for hvem du vil, trenger ikke å reise selv heller. Må ikke være US medlem.

Ja det kan du. Du kan booke for hvem du vil, trenger ikke å reise selv heller. Må ikke være US medlem.

Supert, takk for svar. Da skal jeg se om jeg kan booke en billett til dama i helgen, mens man enda kan booke før mergeren :-)

Hallo! Jeg snakket med USAirways bonusavdeling for en tid tilbake for å sjekke noen flighter og en del andre spørsmål. Hun sa at jeg godt kunne sende e-post til de med ønsket reiserute så skulle de komme tilbake med forslag.
Litt dumt at jeg ikke ba å få den epostadressen, men er det noen som har vært i kontkat med de via epost? Trodde vel egentlig at alt gikk via telefon?

Er det slik å forstå at endelig frist er 31.3. Fikk en mail fra de her om dagen hvor det stod at man både kunne opptjene og bruke DM frem til denne datoen.

Tror julaften kom sent i år for min del. Fant et par hundre tusen poeng som ikke har blitt trukket fra en tur som er gjenomført for over en måned siden - hurra!

Noen som har opplevd lignende før?

Last edited:

Da kan det se ut som jeg skal gjøre min første (og siste) US Star* booking i midten av februar.

Det blir en enkel tur: OSL(-FRA)-BKK t/r alt med SK, LH og TG.

Jeg har nok poeng på min konto, men 100k stående på konens.

1) Kan jeg betale samme PNR fra to konti (gitt at summen fra begge dekker en hel reise)? Evt. splitt i to PNR?

2) Kan jeg holde en award på SK/LH/TG i lang nok tid til å kjøpe de siste 10k jeg mangler på for en F award fra konens konto?

Da kan det se ut som jeg skal gjøre min første (og siste) US Star* booking i midten av februar.

1) Kan jeg betale samme PNR fra to konti (gitt at summen fra begge dekker en hel reise)? Evt. splitt i to PNR?

2) Kan jeg holde en award på SK/LH/TG i lang nok tid til å kjøpe de siste 10k jeg mangler på for en F award fra konens konto?

Nr 1, jeg vet ikke, dette kommer vel an på dagsformen til agenten, skader ikke å spørre.
Spm nr2 ja det kan du, miles man kjøper skal som regel bli postet umiddelbart og man kan holde en reservasjon i inntil 72 timer.

Noen som vet om jeg får 30kg bagasje på C med Thai med award ticket fra US Airways? Husket bare at agenten sa de ikke kunne garantere at vi ikke måtte betale for bagasjen siden det var award ticket.

Noen som vet noe om tilgjengeligheten til VM som kommer sakte men sikkert? Er det noe vits i å endevende hver eneste krok for å prøve å få en rimelig billett nedover til Rio når det står på som verst, eller er det bare å innse at TAP til 13-14.000 er det beste alternativet?

Noen som vet om jeg får 30kg bagasje på C med Thai med award ticket fra US Airways? Husket bare at agenten sa de ikke kunne garantere at vi ikke måtte betale for bagasjen siden det var award ticket.

Aldri hørt om et selskap som har egne baggasjeregler for award, så det vil nok gå helt fint.

Ingen forskjell på bagasje regler fra en vanlig C billett.

Jeg har prøvd å betale en billett med flere kontoer, men det har ikke vært mulig de gangene jeg har prøvd. Jeg har derimot fått en agent til å sette sammen separate billetter på en PNR. Mange sier det ikke går, men det gjør det. Mulig jeg var heldig med agenten.

Jeg har prøvd å betale en billett med flere kontoer, men det har ikke vært mulig de gangene jeg har prøvd. Jeg har derimot fått en agent til å sette sammen separate billetter på en PNR. Mange sier det ikke går, men det gjør det. Mulig jeg var heldig med agenten.

Ok, takker for info. Hvis alt går bra og vi er i F så blir vel vi tatt vare på uansett:)

Back