USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ringte USDM for å forandre et leg fra business til first. Oppegående agent gjorde det kjapt uten å slette resten, og samtalen var over på to minutter. Måtte heller ikke betale noe :D

Ringte USDM for å forandre et leg fra business til first. Oppegående agent gjorde det kjapt uten å slette resten, og samtalen var over på to minutter. Måtte heller ikke betale noe :D

Det var lucky. Det burde egentlig ikke ha vært mulig uten å avbestille og bestille på nytt. Jeg fikk ikke engang endret fly samme dag, med samme selskap, bare noen timer senere uten å betale et gebyr på hvert bilett.

Har booket svigers med DM til Asia nå i november, og på tilbaketuren viser det seg at SAS har kansellert direkteflyet mellom FCO og OSL, slik at de er ombooket via CPH med 10 timers venting i CPH og overnatting på OSL. beta.awardtravelr.com viser masse tilgjengelighet via FRA og MUC for den aktuelle dagen, men US ser ikke noe tilgjengelighet i noen klasser. Hva er grunnen til at US ikke ser tilgjengeligheten som jeg ser? Noen andre tips på hvordan jeg kan få dem hjem i måtelig tid.

Da ble det ordnings med LX via ZRH for svigers. Noe høyere YQ, men da kommer de seg tidligere hjem. Måtte diktere hva de skulle søke på, da routingen via ZRH ikke dukket opp når de søkte FCO-OSL.

Det var lucky. Det burde egentlig ikke ha vært mulig uten å avbestille og bestille på nytt. Jeg fikk ikke engang endret fly samme dag, med samme selskap, bare noen timer senere uten å betale et gebyr på hvert bilett.

Ikke helt korrekt. Det går fint å forandre et leg i en booking, men poster på flere forum viser at mange agenter ikke behersker dette. Det som er korrekt er at det er et ombokningfee for non-elite på US$150.

Ikke helt korrekt. Det går fint å forandre et leg i en booking, men poster på flere forum viser at mange agenter ikke behersker dette. Det som er korrekt er at det er et ombokningfee for non-elite på US$150.

Er fee per PNR eller passasjer?

:/ kan ikke finne min booking hos TG lengre (for å bestille mat). Ser ut som de har byttet bookingsystemet den 12.10. og nå gjelder de gamle referenskodene ikke lengre. Håper bare at de får utstillt boardingpass hele veien til Krabi på OSL..

:/ kan ikke finne min booking hos TG lengre (for å bestille mat). Ser ut som de har byttet bookingsystemet den 12.10. og nå gjelder de gamle referenskodene ikke lengre. Håper bare at de får utstillt boardingpass hele veien til Krabi på OSL..
Det virker som de har byttet til Amadeus. Jeg reiste med dem i går, og da fungerte plutselig Amadeus-referansen til online check-in (men forsøkte ikke å bestille mat).

Det virker som de har byttet til Amadeus. Jeg reiste med dem i går, og da fungerte plutselig Amadeus-referansen til online check-in (men forsøkte ikke å bestille mat).

Sjekket amadeus med mine bookingkoder, og fungerer foreløpig ikke. Samtidig så er vel ikke Thai av de beste å henge med på IT, så går kanskje en stund før ting er oppe og går. Snakket med Thaikontoret i Oslo i forrige uke, og de snakket om at de holdt på å legge om til nytt system.

Bestilte en liten rundtur i Kina isted, strekningene jeg hadde funnet med Swiss i C var utilgjengelig for US, men mannen bak telefonen var meget hjelpsom og fant til slutt ledige seter i business..

Booket en tur for to som involverer TG a380 F CDG-BKK-HKG, BR (Brussels Airlines hilsen agenten på telefonen) Hello Kitty HKG-TPE samt vanlig a330-200 TPE-NRT og sist men ikke minst NH First Square NRT-LHR.

Noen som har hatt trøbbel med å booke LH seter OSL-FRA/MUC?

Flyertalk gir denne forklaringen:

Note: It appears that there are some issues with US agents viewing award availability on LH. This has been happening for quite a few months.
Flights on LH seem to only be available on Wednesdays and Saturdays. This appears to be an IT glitch.

Ble litt overrasket da jeg måtte oppgi fødselsdato når jeg booket en reise til en venn. Oppga riktig dag/måned men bommet med et år. Er dette et problem, burde jeg ringe tilbake om det, eller korrigerer de dette ved innsjekk? Det er vel ikke en del av e-ticket er det ?

Da er det ny (targeted?) runde med 50K+50K bonus ut november. Er jo ikke helt bra for lommeboken de der tilbudene, helt krise å reise Y når en har fått smaken på F…:D

Back