USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Noen som vet hvor mange poeng dette vil koste?

OSL - ZRH LX C
ZRH - NBO LX C (Målet for turen)
NBO - ADD ET C
ADD - FRA ET C
FRA - OSL SK "C" (Plus)

Takk!

Det "norske" nummeret (UK) er åpent fra morgen til kveld (tipper 09-21, er ikke helt sikker), det amerikanske er døgnåpent.

Det "norske" nummeret (UK) er åpent fra morgen til kveld (tipper 09-21, er ikke helt sikker), det amerikanske er døgnåpent.

Jeg tror det norske nummeret også er døgnåpent. Man blir jo satt over til Liverpool som er et US callcenter.

Sist jeg skulle bestille, på kvelden en gang, var Liverpool stengt. Måtte ringe USA nummeret. Så de er ikke døgnåpne.

Det har versert en del skriverier på nett om at US ikke godtar bestillinger innen Star Alliance fra og med 01.01.14. Snakket nylig med en agent som kunne fortelle at dette kun gjelder dersom du ringer det amerikanske booking nummeret. Så lenge du ringer det norske nummeret (hvor du da havner i Liverpool) er det bare å kjøre på med DM bonanzas for neste år.

Yup,

har bestilling i april, og det gikk som vanlig.

Hei,

Hvilke tider flyr du på denne routingen?`

OSL - ZRH LX C
NBO - ADD ET C
ADD - FRA ET C
FRA - OSL SK "C" (Plus)

Jeg planlegger tur til Dar es salaam, men kundeservice finner ikke plasser(not open)på c klasse, med lx til dar når jeg ringte forrige uke. Jeg prøvde også å fly via JNB, uten hell. Mulig det er litt mindre ledige seter den strekningen. Det samme gjelder med SAA og LH fra london, Frankfurt og zurich. Jeg får prøve igjen senere i dag evt.

En interessant artikkel angående LH-bookingproblematikken:

http://upgrd.com/matthew/diagnosing...ard-space-with-us-airways-dividend-miles.html

Litt for langt å referere hele innholdet, men denne bloggeren har vært i kontakt med flere hos USDM litt oppe i systemet. Long sell ser ut til å være eneste mulighet for å få booket LH i C. LH F er som kjent blokkert. Det som er interessant er at selve Long sell request til LH ikke er forbudt hos USDM. Men de fleste agentene har ikke lært denne prosedyren. Vet ikke om UK-office er mer oppegående? Erfaringer her?

Kanskje dumt spm. Når jeg flyr en dividend roundtrip i F (altså bruker miles for F billett), men har deler hvor det fins ingen F, bare biz - har jeg da bare tilgang til BIZ lounges på flyplass for disse delene? Eller er hele roundtrip definert som en first class bilett ?

Hei,

Hvilke tider flyr du på denne routingen?`

OSL - ZRH LX C
NBO - ADD ET C
ADD - FRA ET C
FRA - OSL SK "C" (Plus)

Jeg planlegger tur til Dar es salaam, men kundeservice finner ikke plasser(not open)på c klasse, med lx til dar når jeg ringte forrige uke. Jeg prøvde også å fly via JNB, uten hell. Mulig det er litt mindre ledige seter den strekningen. Det samme gjelder med SAA og LH fra london, Frankfurt og zurich. Jeg får prøve igjen senere i dag evt.

Forhåpentligvis i februar. Ikke bestilt enda da jeg må få avklart noen feriedager, men er ledige nesten hver dag i ANA tool. Retur med Swiss er fullstendig utilgjengelig.

Kanskje dumt spm. Når jeg flyr en dividend roundtrip i F (altså bruker miles for F billett), men har deler hvor det fins ingen F, bare biz - har jeg da bare tilgang til BIZ lounges på flyplass for disse delene? Eller er hele roundtrip definert som en first class bilett ?

Vet ikke hvor strengt det praktiseres rundt om kring, men i følge Star Alliance har du kun tilgang til førsteklasselounger når den en avgang på første klasse fra samme flyplass. Mulig at de enkelte selskapene har egne regler som avviker.

Vet ikke hvor strengt det praktiseres rundt om kring, men i følge Star Alliance har du kun tilgang til førsteklasselounger når den en avgang på første klasse fra samme flyplass. Mulig at de enkelte selskapene har egne regler som avviker.

Yepp. Og ikke bare det. Siden det er TG F har jeg ikke tilgang til first class or welcome lounge i Frankfurt heller (bare Senator lounge). Trenger LX/LH for Lufthansa sitt first class lounge.

Dette er antagelig et tilfelle av HUACA, men likevel:

Expertflyer viser nå at TG har åpnet 1 F award ledig på TG920 BKK-FRA, og jeg har C. Vil gjerne oppgradere siden endel av reisen likevel er i F. I følge den amerikanske agenten så hun ingen tilgjengelighet, og hvis jeg ønsket å forandre det leg´et måtte en begynne helt på nytt. Det er vel fremdeles slik at hvis en agent kan jobben sin, så skal de kunne forandre et leg i en booking uten å miste de andre?

Merkelig at hun ikke så tilgjengelighet hos TG, blir det det samme som LH nå, eller bare treghet i awardsystemet?

Jeg fikk endelig en agent som fikset med følgende routing

osl-fra c -SAS
fra-add c -ET
add-znz - c -ET målets sted - ferie og bading
znz-add - c- ET
add-arn c- ET - Noen som har erfaringe med Boeing 757-200ER deres? Er redd det er typsik "afrika" fly.
arn-znz c -SAS

Dette er antagelig et tilfelle av HUACA, men likevel:

Expertflyer viser nå at TG har åpnet 1 F award ledig på TG920 BKK-FRA, og jeg har C. Vil gjerne oppgradere siden endel av reisen likevel er i F. I følge den amerikanske agenten så hun ingen tilgjengelighet, og hvis jeg ønsket å forandre det leg´et måtte en begynne helt på nytt. Det er vel fremdeles slik at hvis en agent kan jobben sin, så skal de kunne forandre et leg i en booking uten å miste de andre?

Merkelig at hun ikke så tilgjengelighet hos TG, blir det det samme som LH nå, eller bare treghet i awardsystemet?
Jeg har hvertfall endret enkelt legs i tid uten at det har hatt konsekvenser for resten av bestillingen.

Jeg har hvertfall endret enkelt legs i tid uten at det har hatt konsekvenser for resten av bestillingen.

Ikke sant. Nå må jeg innrømme at ExpertflyerAlert var satt på feil dato, så det var ikke USDM sin feil at de ikke så noe ledig i TG F. Fant selvfølgelig det ut etter å ha ringt tre forskjellige agenter. Litt småpinlig altså.

Finnes noen unntak. Kom i alle fall inn i F-loungen til Asiana på ICN - dagen etter at vi fløy inn med F og skulle videre med C. De ville bare se boardingkortet fra dagen før. Vet ikke om det gjelder andre også.

Back