USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Det har versert en del skriverier på nett om at US ikke godtar bestillinger innen Star Alliance fra og med 01.01.14. Snakket nylig med en agent som kunne fortelle at dette kun gjelder dersom du ringer det amerikanske booking nummeret. Så lenge du ringer det norske nummeret (hvor du da havner i Liverpool) er det bare å kjøre på med DM bonanzas for neste år.

Booket på det amerikanske nummeret for et par dager siden til reise i 2014. Null problem.

Noen som har booket eller prøvd å booke sete på ANA i det siste?

Jeg fikk opp ledige seter i romjula på NH flighter fra FRA og LHR både ANA tools og på http://beta.awardtravelr.com/.

Men når jeg ringer US, så "ser" de ikke plassene.

Er NH nå blokkert som LH?

USDM kjører en veldig gunstig kampanje nå:

Share miles bonus
For a limited time, when you share miles, the recipient will get a 100% bonus – up to 50,000 miles. Just share your miles by October 15, 2013.

Share 10,000 miles, give 20,000 miles
Share 30,000 miles, give 60,000 miles
Share 50,000 miles, give 100,000 miles

Prisen er 500 USD + skatter/avgifter for å dele 50 000, totalt 567 USD. Med andre ord ca 3 400 kr for 50 000 miles!

Jeg trenger muligens 30 000 miles til en intra-Asia i business snart, og det vil altså koste meg ca 2000 kr for fire flighter med SQ i business. :colgate: :drink

Edit: Med dette tilbudet kan man reise tur/retur hvor som helst i Asia i business (90 000 miles) for rett over 6000 kr. Vanvittig!

Last edited:

USDM kjører en veldig gunstig kampanje nå:

Prisen er 500 USD + skatter/avgifter for å dele 50 000, totalt 567 USD. Med andre ord ca 3 400 kr for 50 000 miles!

Jeg trenger muligens 30 000 miles til en intra-Asia i business snart, og det vil altså koste meg ca 2000 kr for fire flighter med SQ i business. :colgate: :drink

Edit: Med dette tilbudet kan man reise tur/retur hvor som helst i Asia i business (90 000 miles) for rett over 6000 kr. Vanvittig!

Det er bra ja; forutsatt at man har poeng på sin konto!

Jeg deler gjerne 50 000 mot 50 000 tilbake (= 100 000 til oss begge). Send PM :)

Last edited:

Kan man gjøre dele miles og få bonus ubegrenset antall ganger?
Fått mange PMer? ;) Man kan gi bort flere ganger, men kun motta 50 000 i bonus én gang pr konto.

Løsningen min blir sannsynligvis å overføre 40 000 til en inaktiv konto til et familiemedlem, og har midlertidig 80 000 der. Bestiller reisen til 30 000 fra den og overfører de resterende 50 000 tilbake til min egen konto. Har da effektivt kjøpt 80 000 miles for ca 5400 kr og slipper å ende opp med noen titalls tusen på en annen konto som hadde blitt vanskelig å bruke opp på en effektiv måte. :)

Jeg fikk også dette tilbudet, men må vel kjøpe 50k miles først til vanlig pris (1750 USD)?

Dette ser jo veldig gunstig ut, er også med på en `gi 50.000 og få 100.000´ swap. Send PM ev.

Har booket svigers med DM til Asia nå i november, og på tilbaketuren viser det seg at SAS har kansellert direkteflyet mellom FCO og OSL, slik at de er ombooket via CPH med 10 timers venting i CPH og overnatting på OSL. beta.awardtravelr.com viser masse tilgjengelighet via FRA og MUC for den aktuelle dagen, men US ser ikke noe tilgjengelighet i noen klasser. Hva er grunnen til at US ikke ser tilgjengeligheten som jeg ser? Noen andre tips på hvordan jeg kan få dem hjem i måtelig tid.

Har booket svigers med DM til Asia nå i november, og på tilbaketuren viser det seg at SAS har kansellert direkteflyet mellom FCO og OSL, slik at de er ombooket via CPH med 10 timers venting i CPH og overnatting på OSL. beta.awardtravelr.com viser masse tilgjengelighet via FRA og MUC for den aktuelle dagen, men US ser ikke noe tilgjengelighet i noen klasser. Hva er grunnen til at US ikke ser tilgjengeligheten som jeg ser? Noen andre tips på hvordan jeg kan få dem hjem i måtelig tid.

Hadde samme problem med min bestilling. Lufthansaflightene kunne US-agenten ikke se ( sjekket med ANA Tool). Det rare var at de foreslo LX i stedet. Var ganske sikker på at de var blokkert. Endte opp med SK til slutt :( Når LH ikke kan brukes blir det vanskelig å komme seg rundt (hvis man ikke vil ha SK da...)

Hadde samme problem med min bestilling. Lufthansaflightene kunne US-agenten ikke se ( sjekket med ANA Tool). Det rare var at de foreslo LX i stedet. Var ganske sikker på at de var blokkert. Endte opp med SK til slutt :( Når LH ikke kan brukes blir det vanskelig å komme seg rundt (hvis man ikke vil ha SK da...)
Swiss er ikke blokkert, men de slipper ikke seter i F til partnere.

Jeg har slitt veldig med å finne Swiss i C til USA med DM.
Noen som har erfaringer med byer hvor det har vært ledig?
Flyr de til US fra andre byer enn Zurich?

Forøvrig så har LH begynt å fly 78i til Chicago, og der har de ledig for award.
Hvis noen tenker å prøve de nye C setene deres...

Jeg har slitt veldig med å finne Swiss i C til USA med DM.
Noen som har erfaringer med byer hvor det har vært ledig?
Flyr de til US fra andre byer enn Zurich?

Forøvrig så har LH begynt å fly 78i til Chicago, og der har de ledig for award.
Hvis noen tenker å prøve de nye C setene deres...

De flyr fra Geneve-JFK

Back