USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Kjenner jeg meg selv rett ryker jeg vel på en ny runde... Det er vel en regel som sier at alle feriepenger må brukes på ferie?

Last edited:

Har ikke fått noen mail men logget meg inn på Buy Miles og der hadde jeg tilbudet.

Last edited:

Hva kan være grunnen til at jeg ikke får opp tilbudet? Kjøpte miles i fjor på samme tid.

Hva kan være grunnen til at jeg ikke får opp tilbudet? Kjøpte miles i fjor på samme tid.

I følge flere andre forum skal det være targeted, altså et tilpasset tilbud til noen utvalgte. Sistnevnte i USDM-terminologi ser ut til å gjelde veldig mange kunder, men altså ikke alle. Har du en konto på noen i familen kan det lønne seg å sjekke den. Det går fint å bestille billetter i andres navn.

Nytt tilbud ute ja... Fikk mail nå nettopp. Hmpf skal man ryke på denne runden her mån tro?

Hvordan stiller folk seg til å "selge" miles til folk som gjerne skulle hatt noen miles, men ikke har, og heller ikke har mottatt tilbudet?

EDIT: booke for andre er da også en mulighet

Last edited:

Klarte å endre min kjærestes mening om Taipei og endret denne til følgende:

OSL-FRA: LH C A319
FRA-ICN: OZ F 744 layover 1 natt
ICN-NRT: UA F 777 destination
HND-TSA: BR C A330 layover 1 natt
TPE-HKG: BR C 77N
HKG-BKK: TG F A380 stopover
BKK-CDG: TG F A380
CDG-OSL: SK C 737

Hadde sjekket tilgjengelighet på ANA tool i forkant, men endringsprosessen var langt og krevende (samtalen ble brytt flere ganger). Ikke den enkelste endring jeg har opplevd for å si det slik. Hadde ringt i UK.

Er egentlig fornøyd med den nye rutingen. Eva Air i *A har åpnet opp en del muligheter i Asia og det blir bra å få prøve dem. Gleder meg også til en kort layover i Taipei. Det blir like moro å prøve UA F mellom Seoul og Tokyo. Og til slutt ankommer til BKK i F og på A380 før den trukkes fra denne ruten.

En ting som var veldig synd, var at jeg hadde egenltig planlagt HND-TSA med ANA i 787. Selv om ANA tool viser at ruten har ledige seter i C den 15 Okt, klarte ikke US å se de. De klarte egentlig ikke å se noen av de andre mulige ledige seter jeg fant med ANA denne gangen (via PEK bl.a.). Det var litt frustrerende. Men men, nå er endringen gjort, vi får se på blir trukket av kontoen, enten 150US eller -kr...

Nå må jeg velge setene for UA og BR. Skal prøve å finne ut av dette...

Edit:
Man kan velge setene for BR / Eva Air her:
https://eservice.evaair.com/evaweb/eva/b2c/manage-your-trip/log_in.aspx?lang=en-us
Man kan setene for UA / Untied her:
http://www.united.com/web/en-us/apps/reservation/

Trip report for denne er nå begynt og tilgjengelig her (på engelsk):
http://www.flyertalk.com/forum/trip...an-taiwan-thailand-oz-ua-tg-f-lh-br-sk-c.html

Lenken på Flyprat:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121318

Da er ExpertFlyer blokket for *Awards fikk nettopp mail om det, hvordan ligger det an med KVS Tool? Synes personlig at ANA Awardsearch ikke er det helt store.
Adria Airways - JP
All Nippon Airways - NH
Asiana Airlines - OZ
Austrian - OS
Croatia Airlines - OU
Egyptair - MS
Ethiopian Airlines - ET
EVA Air - BR
LACSA - LR
Lufthansa - LH
SAS - SK
Singapore Airlines - SQ
South African Airways - SA
TACA - TA
TAM Linhas Aereas - JJ
TAM Paraguay - PZ
TAP-Air Portugal - TP
Thai Airways International - TG
United - UA
US Airways - US

Unfortunately, award searching for these airlines, along with the Star Alliance award search, is currently unavailable. We are working to try to restore the information however it will be unavailable until further notice.

Hvor lang tid tar det før referansenummeret hos Lufthansa dukker opp? Swiss kom nesten umiddelbart etter bestilling.

Da er ExpertFlyer blokket for *Awards fikk nettopp mail om det, hvordan ligger det an med KVS Tool? Synes personlig at ANA Awardsearch ikke er det helt store.

Det som er veldig fint med ANA er 7-Day Availability (direct flights only) muligheten om man er flexibel på reisedato

Veldig usikker på om jeg skal hoppe på det siste tilbudet. Tror dere US vil gå med på å booke en tur for November 2014 mtp. fusjonen?

Veldig usikker på om jeg skal hoppe på det siste tilbudet. Tror dere US vil gå med på å booke en tur for November 2014 mtp. fusjonen?

Det er uansett lurt å booke turen og sette på hold, før en kjøper poengene. Så du taper ikke noe på å prøve. Men november går nok ikke, pga USDM kan bare bookes 330 dager i forveien.

Det er uansett lurt å booke turen og sette på hold, før en kjøper poengene. Så du taper ikke noe på å prøve. Men november går nok ikke, pga USDM kan bare bookes 330 dager i forveien.

Derfor jeg er usikker på om jeg skal hoppe på tilbudet, får ikke booket før ved årskiftet og poengene må kjøpes nå. Men kjenner jeg US rett kommer det vel et nytt tilbud om ikke så lenge :)

Derfor jeg er usikker på om jeg skal hoppe på tilbudet, får ikke booket før ved årskiftet og poengene må kjøpes nå. Men kjenner jeg US rett kommer det vel et nytt tilbud om ikke så lenge :)

Jeg har en omfattende booking for tre personer i juni/juli 2014, og sjekker denne jevnlig. Ulempen med at et selskap skifter allianse, er at hvis det blir en forandring i noen av flightene må dette bekreftes. Ulike erfaringer fra andre fusjoner gjør at det kan bli litt IT-kluss, at ikke alle forandringer når frem, siden en ikke lengre er del av denne alliansen. Hvis det ikke blir bekreftet innen rimelig tid kanselleres den aktuelle flighten. Jeg krysser fingrene og håper på at det drar ut med fusjonen..

Jeg har en omfattende booking for tre personer i juni/juli 2014, og sjekker denne jevnlig. Ulempen med at et selskap skifter allianse, er at hvis det blir en forandring i noen av flightene må dette bekreftes. Ulike erfaringer fra andre fusjoner gjør at det kan bli litt IT-kluss, at ikke alle forandringer når frem, siden en ikke lengre er del av denne alliansen. Hvis det ikke blir bekreftet innen rimelig tid kanselleres den aktuelle flighten. Jeg krysser fingrene og håper på at det drar ut med fusjonen..

Men du trenger vel ikke å sjekke flightene før en eventuell fusjon blir offentliggjort?

Men du trenger vel ikke å sjekke flightene før en eventuell fusjon blir offentliggjort?

Tja, jeg sjekker ikke hver dag da, men så plutselig at SAS hadde forandret tidspunkt på to flighter, som en må gå inn og bekrefte manuelt at en godtar forandringene. Vet ikke hvor lang tid en har på seg, men fikk ikke noe oppdatering fra USDM selv om jeg hadde satt på mailvarsling. Den siden der er ikke helt stødig.

Nå ser det ut som det alt skjer i Desember

EDIT; Kanskje greit å diskutere det i denne tråden http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114387&page=4

In the settlement agreement with the state Attorneys General, the new American has agreed to maintain its hubs in Charlotte, New York (Kennedy), Los Angeles, Miami, Chicago (O'Hare), Philadelphia, and Phoenix consistent with historical operations for a period of three years. In addition, with limited exceptions, for a period of five years, the new American will continue to provide daily scheduled service from one or more of its hubs to each plaintiff state airport that has scheduled daily service from either American or US Airways. A previous settlement agreement with the state of Texas will be amended to make it consistent with today's settlement.

Completion of the merger remains subject to the approval of the settlements by the U.S. Bankruptcy Court, and certain other conditions. The companies now expect to complete the merger in December 2013.
http://newamericanarriving.com/news...s-announce-settlement-with-u.s.-department-of

Tja, jeg sjekker ikke hver dag da, men så plutselig at SAS hadde forandret tidspunkt på to flighter, som en må gå inn og bekrefte manuelt at en godtar forandringene. Vet ikke hvor lang tid en har på seg, men fikk ikke noe oppdatering fra USDM selv om jeg hadde satt på mailvarsling. Den siden der er ikke helt stødig.

Jeg har en reise i desember. For å sjekke går jeg innpå sas.no og "se/endre bestilling". Hvis de hadde endret på reisen min hadde det vel kommet opp her?

Back