USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg har heller ikke fått mail, men det kommer opp når jeg logger inn og går på "Buy miles". Snart kan de jo bare halvere prisen i stedet for å ha disse kampanjene, hvis de ikke engang har en måneds pause i mellom dem lengre. ;)

De var vel en periode i fjor høst hvor jeg mener de kjørte kampanjen hele 3 måneder på rad i det minste.

Hmmm. Også nå som jeg synes jeg hadde vært sååååå flink og latt være å kjøpe poeng i Juli. Og here we go again.

Jeg gir meg, det klør for mye i booking fingeren. Her må det kjøpes poeng igjen !!!!!!

Hehe, kjøpte 100K i går, 200 på konto nå. Det får kanskje klare seg når det også planlegges å handle LifeMiles ved neste anledning.

I forbindelse med AA mergeren US vil gå ut av Star Alliance i starten av 2014, så er vel ikke lenge til det blir vanskelig å bestille med Starselskaper etter den tid

Noen rykter sier sammenslåing av bonusprogrammene allerede 1.November.

Ellers:
På forrige runde fikk jeg kjøpt 100K selv, og giftet 100K til to kontoer. Så ut som en i utgangspunktet bare kunne gi til én konto, men bestemte meg for å gamble på at det fungerte. Vet ikke helt hvor mange ganger en kan gi til ulike konti?

Jeg fikk mailen i natt.
Max med poeng kjøpt og registrert på DM kontoen, betalt med Amex så da blir det vel EB poeng også. Nå får vi bare se hva avmarsjen fra Star Alliance får å bety.

Jeg har aldri kjøpt dette før, men vurderer nå. Er det noen som vet sånn ca hvor langt og på hvilken klasse kan man komme seg på tur for 100.000 miles?

Jeg vet at svaret sikkert er i tråden en plass, men den er på 76 sider så håper jeg noen har et svar litt kjappere :)

Jeg har aldri kjøpt dette før, men vurderer nå. Er det noen som vet sånn ca hvor langt og på hvilken klasse kan man komme seg på tur for 100.000 miles?

Jeg vet at svaret sikkert er i tråden en plass, men den er på 76 sider så håper jeg noen har et svar litt kjappere :)
Henger meg på deg med et tilleggsspørsmål.
Har poengene holdbarhetsdato, slik som EB poeng?

Anbefaler at du leser guiden til å bruke US DM.Finner den sticky øverst i Reiseforum.
Der finner du uttakstabell og masse nyttige tips :D :D

Henger meg på deg med et tilleggsspørsmål.
Har poengene holdbarhetsdato, slik som EB poeng?

Mener det er 18 mnd uten aktivitet på konto - da slettes poengene....

Edit; fant det :

Bla ned til "Reactivation policy"

http://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/memberguide.html

"Since January 31, 2007, active membership status is based on having earned or redeemed miles within a consecutive 18-month period. Miles are subject to forfeiture if no miles have been earned or redeemed within a consecutive 18-month period. Flight mileage credits are earned when an itinerary is flown; miles are considered redeemed at the time an award is ticketed. Dividend Miles members have an opportunity to reinstate forfeited miles for an additional 18 months for a fee*:

$10 1 – 4,999 miles
$50 5,000 - 19,999 miles
$150 20,000 - 49,999 miles
$250 50,000 - 99,999 miles
$400 100,000 or more miles

When you pay to reinstate forfeited miles, you must reinstate the entire balance of forfeited miles. If you do not reinstate forfeited miles within 36 months of the last activity date at the time of forfeiture, forfeited miles will be permanently deleted from your account and may not be reinstated. For purposes of this policy 'Last activity date' means the last date that the members earned or redeemed miles at the time miles were forfeited.

At 15 - 17 months of inactivity, customers can pay a $9 preservation fee to remain active for another 18 months.

You may also reactivate your account with a US Airways credit card. This option is available only to applicants who are citizens or permanent residents of the United States. To reinstate miles as part of this offer, you must apply, be approved and make at least one qualifying purchase.

Fees are non-refundable."

Last edited:

tar gjerne en titt på us Airways hjemmeside. jeg fikk first class for 110k for osl-fra-icn-nrt/hnd-bkk-cdg-cph-osl

verdt every penny!

Takk for gode svar :)Jeg har et par nye spørsmål som jeg håper noen vet svaret på.

Hvis jeg kjøper 220K DM i dag. Hvor langt frem i tid kan jeg booke flyvninger? Jeg vurderer en tur rett etter nyttår.

200K DM koster ca 21000kr, vil det i tillegg til dette komme gebyrer eller skatter og avgifter?

Man trenger 220K DM for 2 personer tur retur Asia, lønner det seg å kjøpe 2* 100DM og 1* 20DM, eller betaler man bare for de manglende 20DM ved bestilling?

Last edited:

Her er uttakstabellen: http://www.usairways.com/en-US/Resources/_downloads/dividendmiles/partnerawardtravel.pdf

Du kan i dag booke ca 11 mnd frem. Men du får bare kjøpt 100 000 med denne kampanjen, ikke 220 000. Den totale prisen for 100 000 miles er 1881 USD, inkludert skatter. Hvis du skal kjøpe til to kontoer kan du kjøpe 2*100, men de resterende 20 000 må kjøpes til full pris (før, ikke under, bestilling). Husk i så fall at du må kjøpe 10 000 til hver av kontoene, ikke 20 000 til én.

Last edited:

Hva vil denne routingen koste i miles hos US? Får jeg den til 100k siden destinasjonen er i japan eller kommer den på 110k siden jeg tar med stopp i bangkok?

SVG-FRA Business Lufthansa
FRA-ICN First Asiana 747 - 22 timers stopp
ICN-NRT First Asiana 747 - Destinasjon
NRT-HKG Business Asiana A330
HKG-BKK First Thai A380 - Stopover
BKK-CDG First Thai A380
CDG-FRA Business Lufthansa
FRA-SVG Business Lufthansa

Aldri gjort dette før, så er det noe jeg bør endre eller en smartere måte å gjør dette på så kommenter gjerne! :)

Hva vil denne routingen koste i miles hos US? Får jeg den til 100k siden destinasjonen er i japan eller kommer den på 110k siden jeg tar med stopp i bangkok?

SVG-FRA Business Lufthansa
FRA-ICN First Asiana 747 - 22 timers stopp
ICN-NRT First Asiana 747 - Destinasjon
NRT-HKG Business Asiana A330
HKG-BKK First Thai A380 - Stopover
BKK-CDG First Thai A380
CDG-FRA Business Lufthansa
FRA-SVG Business Lufthansa

Aldri gjort dette før, så er det noe jeg bør endre eller en smartere måte å gjør dette på så kommenter gjerne! :)
Den skal koste 110 000. Man kan ikke velge, det er BKK, ikke NRT som er destinasjonen, ettersom BKK er lengst unna: http://www.gcmap.com/mapui?P=SVG-BKK,SVG-NRT.

Når det er sagt, så pleier det ikke å være vanskelig å overbevise agenten om det motsatte, så du får den sannsynligvis til 100 000.

Hvor lang tid i forveien begynner det å bli knapt med billetter? Vurderer en tur i januar/februar.

Burde sies at å få 2 stykker på en reise ikke alltid er like lett. Det er ikke umulig, men det er heller ikke lett.

Back