USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

det ble 1200kr i taxes for meg, incl ca 300 kroner i "ticketing fee" eller noe sånt. Er det noe nytt de har begynt med?

Fikk også $50 i "ticketing fee" nå, for første gang. Sikkert etter at det ble mulig å bestille award på nett...?

Hmm. Det er første gang for meg. Nå har jeg ikke bestilt siden november i fjor riktignok...

Hmm. Det er første gang for meg. Nå har jeg ikke bestilt siden november i fjor riktignok...
Er du sikker? Da har du i så fall hatt flaks. Fra bekreftelsesmailen til turen jeg bestilte i desember i fjor:

awardfees.png

Guiden her på forumet, fra 2011, sier det samme. :) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

jeg har bestilt 3 ganger uten å bli belastet dette. Har alltid vært ca 600 kroner tilsammen (kina - norge t/r)

Kan jo hende de ikke har nevnt dette spesielt...men inkludert det i taxes...som jeg egentlig aldri har gransket så nøye.

Da er det min tur å prøve OZ og TG sin A380!

Booket følgende på søndag kveld; reisen er i Oktober.

OSL-FRA: LH C A319
FRA-ICN: OZ F 744 layover 1 natt
ICN-NRT: OZ F 744 destination
NRT-BKK: TG C A380 stopover, dessverre ingen F her.
BKK-CDG: TG F A380
CDG-OSL: SK C 737

Bare 6 segments. Jeg hadde tenkt å rute NRT-BKK via HKG men ble bremset av kjæreste som ville ha mest direkte mulig rute... Skulle aldri ha spurt henne!

Selv om BKK er lengre unna OSL enn NRT, var det ingen problem med å si at NRT var destinasjonen. Prisen var da 200000DM og 269USD alt inkludert. For to da.

Poengene ble kjøpt a ca 1875USD. Dvs at total kostnaden for denne turen var ca 2000USD per person, eller ca 12000NOK. Ikke dårlig!

Ringte det amerikansk nummeret (stengt i UK på søndag kveld) og hadde sjekket tilgjengelighet i forkant med AwardtravelR. Tok ca 12minuter.

Trip report vil bli pulisert på FT.

Klarte å endre min kjærestes mening om Taipei og endret denne til følgende:

OSL-FRA: LH C A319
FRA-ICN: OZ F 744 layover 1 natt
ICN-NRT: UA F 777 destination
HND-TSA: BR C A330 layover 1 natt
TPE-HKG: BR C 77N
HKG-BKK: TG F A380 stopover
BKK-CDG: TG F A380
CDG-OSL: SK C 737

Hadde sjekket tilgjengelighet på ANA tool i forkant, men endringsprosessen var langt og krevende (samtalen ble brytt flere ganger). Ikke den enkelste endring jeg har opplevd for å si det slik. Hadde ringt i UK.

Er egentlig fornøyd med den nye rutingen. Eva Air i *A har åpnet opp en del muligheter i Asia og det blir bra å få prøve dem. Gleder meg også til en kort layover i Taipei. Det blir like moro å prøve UA F mellom Seoul og Tokyo. Og til slutt ankommer til BKK i F og på A380 før den trukkes fra denne ruten.

En ting som var veldig synd, var at jeg hadde egenltig planlagt HND-TSA med ANA i 787. Selv om ANA tool viser at ruten har ledige seter i C den 15 Okt, klarte ikke US å se de. De klarte egentlig ikke å se noen av de andre mulige ledige seter jeg fant med ANA denne gangen (via PEK bl.a.). Det var litt frustrerende. Men men, nå er endringen gjort, vi får se på blir trukket av kontoen, enten 150US eller -kr...

Nå må jeg velge setene for UA og BR. Skal prøve å finne ut av dette...

Edit:
Man kan velge setene for BR / Eva Air her:
https://eservice.evaair.com/evaweb/eva/b2c/manage-your-trip/log_in.aspx?lang=en-us
Man kan setene for UA / Untied her:
http://www.united.com/web/en-us/apps/reservation/

Last edited:

Siste rykte er at US Airways går over til oneworld allerede 1. november: http://thepointsguy.com/2013/07/rumor-us-airways-joining-oneworld-book-awards-sooner-than-later/

Hva som i så fall skjer med USDM fra US bytter til OW og frem til alt med mergeren (inkludert bonusprogrammene) er gjennomført er høyst usikkert. I beste fall kan det være at man kan booke OW-flighter med dagens USDM-tabell i en overgangsperiode... det virker ikke veldig sannsynlig, men vi kan jo krysse fingrene.

Last edited:

Teller på ulike knapper om jeg skal handle flere poeng. Fant ikke svar på følgende spørsmål selv om det sikkert ligger på en side:

Hvis en vil forandre enkelte segment på en allerede bestilt billett(feks fra C til F), nullstilles hele bookingen, eller kan en bare forandre det enkelte segment?
(Antar at en etter sammenslåingen ikke kan forandre noen segmenter)

Edit: Fant svaret i post #488.

Last edited:

Er det noen som ikke har tenkt å benytte seg av tilbudet som kunne tenke seg å la meg gift'e miles til meg selv? Har veldig lyst å ta med frøkenen på tur fremfor å reise alene.

En fin flaske boblevann som takk kan vente seg om noen føler for å hjelpe meg i siste liten.

Er det noen som ikke har tenkt å benytte seg av tilbudet som kunne tenke seg å la meg gift'e miles til meg selv? Har veldig lyst å ta med frøkenen på tur fremfor å reise alene.

Hvis du tenker på å både kjøpe og å gifte til samme konto så går ikke det:
The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles.

Da hadde man kjøpt 200.000 poeng for sannsynligvis siste gang. Blir spennende å se hva som skjer fremover, kanskje vi kan arrangere et DM-DO for å ro ned nervene med litt øl?

Røk på 100K jeg også. Kjøper 200K(via andre kontoer) til om det kommer tilbud i august.

Back